شناسهٔ خبر: 36549751 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اجرای ۸۸۸ برنامه هفته بسیج در سمنان/ ۱۰۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی اجرا می‌شود

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه ۸۸۸ عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج در این استان اجرا می‌شود، گفت: عملیات اجرایی یک‌هزار پروژه محرومیت‌زدایی در این استان آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سرهنگ حمید دامغانی ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان سمنان که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، اظهار کرد: اجرای ۸۸۸ عنوان برنامه با زیرمجموعه حدود چهار هزار فعالیت به مناسبت هفته بسیج در این استان برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه ۴۰ برنامه شاخص محوری در استان سمنان اجرا می‌شود، اضافه کرد: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، دیدار با ائمه جمعه شهرستان‌ها، عطرفشانی گلزار شهدا، اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، علمی، ورزشی و ... ازجمله برنامه‌های هفته بسیج در این استان است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان ادامه داد: امسال برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج به مناسبت ۴۰ ساله شدن بسیج در مدت زمان ۴۰ روزه تا ۹ دی‌ماه به اجرا در می‌آید.

دامغانی افزود: ۲۵۰ عنوان برنامه در حوزه فرهنگی هنری ازجمله تولید برنامه‌های رادیوتلویزیونی و اجرای طرح میقات صالحین، ۲۰۵ عنوان برنامه حوزه جهاد و خدمت‌رسانی شامل اعزام ۴۰ کاروان خدمت به مناطق مختلف و برگزاری همایش طلایه‌داران سازندگی، ۱۳۳ عنوان برنامه حوزه اجتماعی، ۴۲ برنامه حوزه علمی شامل برگزاری جشنواره علم و فناوری، ۱۲۰ برنامه در حوزه ورزشی ازجمله برگزاری المپیادهای ورزشی، پیاده‌روی خانوادگی و مسابقات ورزشی بومی محلی و سایر برنامه‌ها در هفته بسیج امسال در استان سمنان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در هشت نقطه استان سمنان برپا می‌شود، تصریح کرد: کلینیک سیار دندانپزشکی برای استفاده در مناطق محروم این استان آماده شده است که در هفته بسیج رونمایی می‌شود.

 آغاز عملیات اجرایی ۱۰۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی در سمنان

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان از آغاز عملیات اجرایی یک‌هزار پروژه محرومیت‌زدایی در این استان به مناسبت هفته بسیج خبر داد و افزود: همچنین ۴۰ یادواره شهدا به مناسبت ۴۰ سالگی بسیج در استان سمنان برگزار می‌شود.

دامغانی از آغاز نصب پلاک‌های آسمانی بر سردر منزل شهیدان در محلات مختلف استان سمنان هم‌زمان با هفته بسیج خبر داد و عنوان کرد: طرح محلات اسلامی که مبتکر آن استان سمنان بود و به کل کشوری تسری پیدا کرد، در ۲۳ محله این استان در حال اجرا است و در قالب این طرح مردم هر محله با هم بسیج می‌شوند و در راستای رفع مشکلات محله خود تلاش می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به عملکرد بسیج طی یک سال گذشته در استان سمنان، تأکید کرد: در یک مدت ۷۱۲ پروژه در این استان به بهره‌برداری رسیده و بیش از ۱۰ هزار بسته معیشتی بین محرومان توزیع شده است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: توزیع ۷۰۰ سری جهیزیه بین زوج‌های جوان، حمایت از ۴۳۶ پروژه در حوزه اشتغال و اقتصاد مقاومتی، ایجاد ۳۴۳ شغل و تثبیت ۷۲۷ شغلی که در حال از بین رفتن بود، برگزاری مسابقات کتابخوانی با حضور سه هزار و ۵۰۰ شرکت‌کننده و اکران ۳۰۰ فیلم ارزشی توسط سینمای سیار در مناطق محروم ازجمله اقدامات بسیج در یک سال گذشته در استان سمنان است.

اعزام ۵۰ هزار نفرروز از نیروهای جهادی سمنان به مناطق محروم 

دامغانی با بیان اینکه بیش از ۵۰ هزار نفرروز از نیروهای جهادی استان سمنان به مناطق محروم اعزام شدند، بیان کرد: برگزاری ۴۳۰ نشست بصیرتی، تهیه ۴۰۰ دقیقه مستند، ۶۰ دقیقه موشن‌گرافی، پنج نماهنگ، چهار فیلم کوتاه و ۱۵ دقیقه انیمیشن از دیگر اقدامات بسیج این استان طی یک سال گذشته است.

وی از اجرای طرح پاکان برای کمک به ترک اعتیاد و پاک شدن معتادان خبر داد و ادامه داد: برای کمک به ۲۳۵ معتاد در استان سمنان اقدامات لازم صورت گرفته است و از این تعداد، ۱۴۵ معتاد موفق به ترک اعتیاد شدند و به زندگی برگشتند.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان همچنین از اجرای ۸۵۰ شب برنامه در بوستان‌های سلامت استان سمنان در راستای نشاط اجتماعی خبر داد و افزود: طرح حوضچه آرامش برای جلوگیری از آسیب‌های طلاق در این استان اجرا شده است.

دامغانی با بیان اینکه یک‌هزار و ۳۰۰ گروه تربیتی در استان سمنان فعالیت دارند، اضافه کرد: طرح «شهید بهنام محمدی» در ۳۰ مدرسه و طرح «امیدان امروز، یاوران فردا» در ۹۳ مدرسه این استان در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه پیوند بسیج و انقلاب اسلامی ناگسستنی است، تأکید کرد: هیچ کسی سوابق درخشان و کارهای اثرگذار بسیج در این 40 سال را فراموش نمی‌کند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

نظر شما