شناسهٔ خبر: 36545700 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان:

کتابداری والاترین فعالیت فرهنگی است

سمنان- ایرنا- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: فعالیت‌های فرهنگی بسیاری در سازمان‌ها و حوزه‌های مختلف در کشور انجام می‌شود که ناب‌ترین و والاترین آن‌ها، کتابداری است.

صاحب‌خبر -

حسین شاکری روز چهارشنبه در بیست و هفتمین گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار استان سمنان که در تالار کتابخانه مرکزی شهر سمنان برگزار شد افزود: روشن نگاه داشتن چراغ کتابخانه‌ها ارزش زیادی دارد و با وجودی که سازمان‌های بسیاری در حوزه فرهنگ مکتوب تلاش می کنند اما فعالیت در کتابخانه از جایگاه ارزشمندی برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری بویژه هنر زمینه بروز و ظهور افراد بیشتر است و جامعه شناخت بیشتری از هنرمندان به واسطه فعالیت هایی که دیده می‌شود دارد اما نویسندگان در حوزه های مختلف موضوعی و افرادی که در زمینه فرهنگ مکتوب فعالیت می‌کنند آن طور که باید فرصتی بر ای شناخته شدن پیدا نمی‌کنند.

وی با اشاره به جشن کتاب که اخیرا در یزد برگزار شد گفت: کتابداران و مسئولان کتابخانه در استان سمنان با وجود حضور استان‌هایی که در کتابخوانی مدعی هستند در این جشن که با حضور دبیرکل کتابخانه ها و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد خوش درخشیده و در بخش های مختلف تجلیل شدند.

وی ادامه داد: این تجلیل نشان می‌دهد افرادی که در کتابخانه‌های استان سمنان فعالیت می‌کنند دارای توانایی هستند و دغدغه حوزه کتابخوانی را دارند.

شاکری افزود : وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور نگاه ویژه ای به ترویج کتابخوانی و پویایی کتابخانه ها دارند و در همین راستا کتابخانه های استان با تلاش و همکاری خود بیش از ۵۰۰ برنامه را در آبان ماه ۹۸ برگزار کردند.

نظر شما