شناسهٔ خبر: 36545651 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

«گالری پلتفرم 3» از نمایش «قرمز» می‌شود

تسنیم

نمایش «قرمز» جان لوگان به کارگردانی علی روان‌بُد در گالری پلتفرم ۳ روی صحنه می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، از زمان معرفی نمایشنامه «قرمز» جان لوگان به جامعه تئاتری ایران، این اثر بیوگرافی‌گونه بارها روی صحنه رفته است. نمایشنامه «قرمز» نگاهی به آخرین روزهای هنری مارک روتکو و جریان گرفتن سفارش تزیینات رستورانی توسط روتکو می‌پردازد. این نمایشنامه به سبب نگاه تیزبینانه لوگان به علاقه روتکو به شیوه خاص نقاشانه‌اش و رابطه‌اش با دیگر جریان‌های هنری روز و البته همراهانش در جریان اکسپرسیونیسم انتزاعی و از همه مهمتر پستی و بلندی زندگی او چه در روابط خانوادگی و چه در ریشه‌های یهودی او، مورد توجه منتقدان قرار گرفته است و به عنوان اثری نمونه از کاوش درونیات یک هنرمند شناخته می‌شود.

در تازه‌ترین اقتباس از این نمایش  علی روان‌بُد قصد دارد این اثر لوگان را در گالری پلتفرم 3، فضایی متناسب با جهان نقاشانه اثر روی صحنه ببرد. این کارگردان برای اقتباس خود به سراغ ترجمه مهرنوش فطرت رفته است.

جان لوگان نمایشنامه‌نویس، فیلمنامه‌نویس، و تهیه‌کننده آمریکایی است که در سال 1983 از دانشگاه نورث وسترن شیکاگو فارغ‌التحصیل شد. ابتدا کار خود را با نمایشنامه‌نویسی آغاز کرد و سپس به نوشتن فیلمنامه روی آورد. با نمایشنامهٔ قرمز که در 2009 در لندن و 2010  در برادوی اجرا شد، جایزه تونی را از آن خود کرد و در سال 1996 اولین اثر سینمایی خود را با نام «ترنادو» نوشت. لوگان در 2011  نامزد دریافت جایزه اسکار برای بهترین فیلمنامه و در 2008 برنده جایزه گلدن گلوب در همین عنوان برای فیلم سویینی‌تاد شد. وی از نویسندگان فیلم‌هایی چون هوگو، اسکای‌فال، رنگو، هوانورد، آخرین سامورایی و گلادیاتور بوده است.

پوریا جلال‌وند و ابوالفضل سلحشور بازیگران این نمایشند و قرار است این نمایش به صورت ایستاده برگزار شود.

«قرمز» از دوم آذرماه تا یکم دی‌ماه، هر شب رأس ساعت 20 روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما