شناسهٔ خبر: 36544696 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ردنپ:رئیس تاتنهام برای مورینیو پول خرج نمی‌کند/کرگر:آقای خاص به هاتسپر موفقیت می‌بخشد

تحلیل‌گر فوتبال انگلیس انتخاب آقای خاص را به عنوان سرمربی جدید تاتنهام هاتسپر ارزیابی کرد و گفت مورینیو می‌تواند کمبود دوران پوچتینو را برطرف کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، بعد از آنکه باشگاه لیگ برتری شب گذشته حکم اخراج  را به دست مائوریسیو پوچتینو آرژانتینی داد، ژوزه مورینیو را به عنوان جانشین معرفی کرد.

این گزینش در حالی انجام شد که در هفته‌های اخیر رسانه‌ها از احتمال حضور «آقای خاص» در یکی از دو تیم آلمانی بایرن مونیخ و بورسیادورتموند خبر می‌دادند.

بعد از آنکه مربی پرتغالی در آخرین روزهای سال گذشته میلادی، از سرمربیگری منچستریونایتد اخراج شد،‌ وی در مصاحبه‌هایش برای همکاری در لیگ‌های معتبر آلمان و فرانسه ابراز علاقه کرده بود.

حتی حضور در دوره آموزش زبان آلمانی در هفته‌های اخیر، سبب شده بود که کارشناسان و تحلیل‌گران احتمال دهند مقصدش بایرن یا دورتموند است اما عزل ناباورانه پوچتینو و توافقش با باشگاه قدیمی شهر لندن، او را یک بار دیگر به «لیگ برتر انگلیس» بازگرداند.

جیمی ردنپ، فوتبالیست اسبق تیم‌های ملی انگلیس، لیورپول ، تاتنهام و تحلیل‌گر کنونی، دقایقی بعد از این انتخاب،‌به ارزیابی حضور سرمربی اسبق منچستریونایتد، چلسی، رئال مادرید و اینترمیلان نزد هاتسپری‌ها پرداخت.

او به شبکه اسکای گفت:بعد از این انتخاب، اکنون سئوالی که مطرح می‌شود، چنین است که آیا او مناسب تاتنهام است یا نه؟

ردنپ ادامه داد:در ارتباط با این موضوع، در نظرگرفتن، یکسری موارد جالب است. به عنوان نمونه ژوزه مربی است که دوست دارد با میل و رغبت زیاد بازیکن خرید کند اما دنیل لووی، رئیس باشگاه آدمی اهل خریدکردن نیست.مورینیو همیشه دنبال بازیکنان با نام‌های بزرگ است.او به تجربه، اهمیت بسیار زیادی می‌دهد  و بندرت از بازیکنان جوان استفاده می‌کند هرچند که بیلان کاری موفقش در گذشته را نمی‌توان کتمان کرد.

البته تحلیل‌گر دیگری همچون جیمی کرگر، نظر متفاوتی داد و عنوان کرد  سرمربی جدید می‌تواند آنچه را که پوچتینو، کم داشت، را به هاتسپری‌ها دهد.

مورینیو که قراردادی تا سال 2023 با تیم لندنی منعقد کرد،در گذشته و تیم‌های که کارکرده به افتخارات متعددی دست یافت.کرگر به عنوان فوتبالیست اسبق انگلیس و لیورپول گفت:باید دوره فعالیت مورینیو را دقیق زیر نظر گرفت.مردم کار او را در منچستریونایتد نقد می‌کنند اما در کل عملکردش به عنوان مربی،‌موفقیت‌آمیز بوده است.و تاتنهام تیمی است که این موفقیت را همچنان در اختیار نداشته است.کاری نداریم که پوچتینو در دوران فوتبالش چقدر خوب برای تیم کار کرد اما او این قدم آخر را برای تاتنهام نتوانست بردارد و حالا نیز تاوانش را پس داد.در حالیکه ژوزه به طور کلی موفق بوده است.

او در پورتو کشورش که نخستین ایستگاه مربیگری‌‌اش بود، صاحب عناوین مهمی شد که مهم‌ترین آن، فتح لیگ قهرمانان فصل 2004-2003 اروپا بود.

در چلسی نیز چند مقام کسب کرد که فتح 3 دوره لیگ برتر برجسته‌ترین دستاوردش با تیم آبی‌پوش شهر لندن بود.

سپس در ایتالیا وهمراه با اینترمیلان، در کنار 2 مقام قهرمانی سری آ، یک فتح جام حذفی، یک مقام نخست سوپرجام این کشور، فاتح لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2010 -2009 شد.

در تیم رئال مادرید اسپانیا و 3 سالی که همراه آن بود، قهرمانی لالیگا، فتح جام حذفی را نیز کسب کرد اما در منچستریونایتد هرچند قهرمانی لیگ برتر را نتوانست کسب کند اما مقام نخست لیگ اروپا در فصل 2017-2016 را کسب کرد.

پوچتینو در 5 سال و نیم حضورش در راس کادر فنی هاتسپری‌ها، توانست فصل گذشته تیم را تا فینال لیگ قهرمانان اروپا بالا آورد.

انتهای پیام/ا

نظر شما