شناسهٔ خبر: 36543336 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

همه چیز درباره قرعه‌کشی مرحله گروهی یورو ۲۰۲۰

71549

یورو ۲۰۲۰ که قرار است به میزبانی ۱۲ شهر مختلف از ۱۲ کشور اروپایی برگزار شود قرعه‌کشی متفاوتی نسبت به دوره‌های گذشته خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا و به نقل از آس، آخرین شب مرحله گروهی انتخابی یورو ۲۰۲۰ با صعود ولز همراه شد. پیش از این تیم‌های اسپانیا، انگلیس، اوکراین، آلمان، سوییس، کرواسی، لهستان، بلژیک، ایتالیا، چک، پرتغال، هلند، دانمارک، ولز، سوئد، اتریش، ترکیه، روسیه و فنلاند به مرحله نهایی راه یافته بودند. چهار سهمیه باقی مانده از میان ۱۶ تیم با برگزاری دیدارهای پلی‌آف مشخص می‌شود.

ایسلند، بلغارستان، رژیم اشغالگر قدس، مجارستان، رومانی، بوسنی، ایرلند شمالی، اسلواکی، ایرلند، نروژ، صربستان، اسکاتلند، گرجستان، بلاروس، مقدونیه و کوزوو در روزهای بیست و ششم و سی و یکم مارس ۲۰۲۰ ( هفتم و دوازدهم فروردین ۱۳۹۹) برای کسب این سهمیه‌ها تلاش می‌کنند. رقابت‌ها به صورت نیمه نهایی و فینال برگزار می‌شوند. قرعه‌کشی جمعه پیش رو انجام خواهد شد.

گروه‌های پلی‌آف

پلی‌آف A: ایسلند و سه تیمی که قرار است از میان بلغارستان، رژیم اشغالگر قدس، مجارستان و رومانی قرعه‌کشی شوند.

پلی‌آف B: بوسنی با ایرلند شمالی و اسلواکی با ایرلند.

پلی‌آف C: نروژ با صربستان و اسکاتلند با یکی از تیم‌های بلغارستان، اسرائیل، مجارستان و رومانی روبرو می‌شود. 

پلی‌آف D: گرجستان با بلاروس و مقدونیه با کوزوو.

یورو ۲۰۲۰ برخلاف سال‌های گذشته در یک یا دو کشور برگزار نمی‌شود. ۱۲ شهر از ۱۲ کشور قاره اروپا میزبان این بازی‌ها خواهند بود. هفت میزبانی که به صورت مستقیم به مرحله نهایی صعود کردند در گروه‌هایی قرار می‌گیرند که بازی‌هایشان در شهرهایشان برگزار می‌شود. به همین خاطر ایتالیا در گروه A، بلژیک، روسیه و دانمارک در گروه B، اوکراین و هلند در گروه C، انگلیس در گروه D، اسپانیا و برنده پلی‌آف B در گروه E و آلمان در گروه F رقابت خواهند کرد. سی‌ام نوامبر (نهم آذر) مرحله گروهی قرعه‌کشی می‌شود.

سیدبندی مرحله گروهی یورو

سید یک: بلژیک، ایتالیا، انگلیس، آلمان، اسپانیا و اوکراین

سید دو: فرانسه، لهستان، سوییس، کرواسی، هلند و روسیه

سید سه: پرتغال، ترکیه، دانمارک، اتریش، سوئد و چک

سید چهار: ولز، فنلاند و چهار تیم راه یافته از پلی‌آف

شرایط ۶ گروه یورو ۲۰۲۰

گروه A (میزبان: رم و باکو)

ایتالیا به صورت مستقیم به یورو صعود کرد و آذربایجان شانسی برای حضور در مرحله نهایی این رقابت‌ها ندارد. به همین خاطر برای این گروه از سیدهای دو، سه و چهار قرعه‌کشی می‌شود. آتزوری‌ها هر سه بازی مرحله گروهی‌شان را در ورزشگاه المپیک رم برگزار می کنند.

گروه B (سن پترزبورگ و کپنهاگ)

روسیه و دانمارک به دلیل میزبانی در این گروه قرار می‌گیرند. بلژیک نیز به عنوان تیمی که در سید یک قرار دارد و ورزشگاه میزبان ندارد در این گروه جای می‌گیرد. دیگر تیم اوکراین است که به خاطر روبرو نشدن با روسیه یا برگزاری دیداری در سن پترزبورگ به گروه C فرستاده می‌شود (به خاطر تصمیم یوفا به دلایل سیاسی). برای این گروه تنها از سید چهار قرعه کشی می‌شود.

گروه C (آمستردام و بخارست)

اوکراین به دلیلی که ذکر شد در این گروه قرار می‌گیرد و هلند به دلیل میزبانی در گروه C حاضر است (نارنجی‌پوشان نیز همه بازی‌های گروهی خود را در کشورشان برگزار می‌کنند). باید از سید سه یک تیم قرعه‌کشی شود. اگر رومانی در گروه پلی‌آف در کنار تیم‌های مجارستان و اسکاتلند قرار نگیرد برنده این پلی‌آف در گروه C بازی می‌کند.

گروه D (لندن و گلاسکو)

انگلیس در این گروه قرار می‌گیرد و سه بازی‌اش را در ومبلی انجام خواهد داد. از تیم‌های سید دو و سه برای گروه D قرعه‌کشی می‌شود. برنده پلی‌آفی که اسکاتلند در آن حضور دارد (در صورت نبودن تیم‌های مجارستان و رومانی) به عنوان تیم سید چهار در این گروه قرار می‌گیرد.

گروه E (بیلبائو و دوبلین)

اسپانیا هر سه بازی‌اش را در ورزشگاه سن مامس انجام می‌دهد. این تیم می‌تواند از سید دو با تیم‌های فرانسه، سوییس، کرواسی یا لهستان روبرو شود. حریف‌های احتمالی اسپانیا در سید سه پرتغال، ترکیه، اتریش، سوئد یا چک خواهند بود. لاروخا ممکن است در گروه مرگ یعنی با تیم‌های فرانسه و پرتغال  روبرو شود. حریف سید چهار اسپانیا از میان برنده پلی‌آف B خواهد بود. ایرلند به مصاف اسلواکی می‌رود و در صورت پیروزی با برنده دیدار بوسنی و ایرلند شمالی بازی می‌کند.

گروه F (مونیخ و بوداپست)

آلمان همه بازی‌هایش را در آلیانز آره نا برگزار می‌کند و منتظر است تا حریفانش از سید دو و سه مشخص شوند. تیم سید چهار از میان برنده پلی‌آفی خواهد بود که مجارستان در آن حضور دارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما