شناسهٔ خبر: 36541637 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل;

بیش از ۸۰۰ برنامه بسیج در اردبیل برگزار می‌شود

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل از برگزاری بیش از ۸۰۰ مورد برنامه همزمان با هفته بسیج در نقاط مختلف این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا،سرهنگ شکر عبدی روز سه‌شنبه در آستانه گرامیداشت هفته بسیج در مصاحبه با خبرنگاران افزود: دیدار با خانوادههای شهدا، ایثارگران و جانبازان،  غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدا، برگزاری یادواره شهدا، برگزاری جشن چهل سالگی بسیج، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، همایش پیاده‌روی با خانواده، حضور بسیجیان در نماز عبادی، سیاسی جمعه ، برگزاری ویژه برنامه میقات صالحین و برگزاری گشت محله محور رضویون از جمله برنامه‌های هفته گرامیداشت بسیج در استان می‌باشد.

وی برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی، همایش تکریم شبانان و گله‌داران، بازدید علمی از کارخانجات با عنوان طرح ایران‌یار، برپایی نمایشگاه عکس، برگزاری مسابقات علمی و پژوهشی، برگزاری کرسی آزاد اندیشی، نشست روشنگری با موضوع جنبش دانشجویی، ارائه مشاوره و آموزش مهارت‌های زندگی به والدین، برگزاری عصر شعر با محوریت گام دوم انقلاب، تبیین بیانه گام دوم انقلاب و نقش بسیج در تحقق آن، افتتاح طرح‌های محرومیت زدایی و عمرانی از جمله خانه‌های مددجویی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی سبک زندگی اسلامی ایرانی برای خانواده‌ها، اعزام  گروه‌های جهادی به مناطق محروم و اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم از دیگر برنامه‌های هفته بسیج در استان اردبیل عنوان کرد.

عبدی  با بیان اینکه هفته گرامیداشت بسیج از روز پنجشنبه ۳۰ آبان ماه شروع و روز چهارشنبه ششم آذرماه پایان خواهد یافت، اظهار داشت: شعار هفته بسیج امسال " بسیج، ۴۰ سال خدمت، جهاد و شهادت " نام‌گذاری شده است.

وی بیان کرد: بسیج، مقاومت، ایثار و شهادت، بسیج، اخلاق و معنویت، بسیج، علم و فناوری، بسیج و سبک زندگی اسلامی ایرانی، بسیج، فرهنگ و بصیرت، بسیج، دفاع و امنیت و بسیج، اقتصاد مقاومتی و جهاد خدمت رسانی روزهای هفته بسیج نام‌گذاری شده است.

او با اشاره به نقش بسیج در محرومیت زدایی اضافه کرد: در ۲ سال اخیر ۴۲۷ پروژه محرومیت زدایی با حضور فرمانده کل سپاه در استان به بهره برداری رسید و ۲۸۲ پرژه نیز در دست اجرا است که ۲۵ طرح در هفته بسیج افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: بسیج همواره در کنار مردم بوده به طوری که بسیجیان استان اردبیل در منطقه سیل زده معمولان استان لرستان بازسازی و بهسازی ۳۸۰ واحد را به عهده گرفته که بیشتر آنها بعد از تکمیل به بهره برداری رسیده و تحویل مردم داده شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: پارسال ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات توسط بسیج استان برای ایجاد اشتغال و رونق تولید پرداخت شده است.

سرهنگ عبدی افزود: در یک سال گذشته همچنین هزار سری جهیزیه به نو عروسان نیازمند توسط بسیج استان داده شده تا راهی خانه بخت شوند.

وی با اشاره به وقایع اخیر در کشور اظهار داشت: مردم با بصیرت، آگاه و فرهنگی دارالارشاد اردبیل فردا چهارشنبه با برگزاری راهپیمایی باشکوه ضمن محکوم کردن اقدامات اشرار و اخلالگران با آرمان‌های نظام اسلامی تجدید بعیت خواهند کرد.

 

نظر شما