شناسهٔ خبر: 36540366 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

به میزبانی صندوق نوآوری و شکوفایی؛

گردهمایی فناورانه «شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های حوزه آب» آذرماه برگزار می‌شود

ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست «گردهمایی فناورانه سازمان‌ها، صنایع، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های حوزه آب» را ۹ و ۱۰ آذر ماه برگزار می‌کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوریصندوق نوآوری و شکوفایی نیز برای برگزاری این رویداد همکاری می‌کند. برگزاری این رویداد مجالی برای گردهم آمدن بازیگران زیست بوم فناوری و نوآوری در حوزه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست است تا در تعامل با یکدیگر به رفع چالش‌ها در این حوزه بپردازند.

همزمان با این رویداد نمایشگاهی برپا می‌شود تا در آن شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها آخرین محصولات و دستاورد‌های خود را نمایش دهند؛ بنابراین شرکت‌های فناور علاقمند به داشتن غرفه و حضور در این رویداد می‌توانند با مراجعه به سایت waterevent.ir برای دریافت غرفه ثبت‌نام کنند.

علاوه بر این برای مشارکت بیشتر شرکت‌های فناور در رفع نیاز‌های صنعت کشور در حوزه آب و انرژی و ارائه راهکار در این زمینه تولیدکنندگان صنایع مختلف همزکان با این رویداد به نیاز‌ها و مسائل فناورانه خود را مطرح می‌کنند تا شرکت‌های دانش‌بنیان با توانمندی خود و راهکار‌های فناورانه نسبت به رفع آن‌ها اقدام کنند. در این صورت تعاملی مستقیم میان این دو برقرار می‌شود تا از توان و تخصص داخلی بهره بیشتری برده شود. پس از آن نشست و جلسات مذاکره مستقیم میان شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های تولید کننده و صنعتی برگزار می‌شود. محور این جلسات نیز برای رفع نیاز‌های مطرح شده یا فروش محصولات و خدمات نوآورانه شرکت‌های دانش بنیان است.

هدف اصلی از برگزاری «گردهمایی فناورانه سازمان‌ها، صنایع، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها حوزه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست» ایجاد فضای گفتگو و همکاری‌های فناورانه میان طرف‌های عرضه و تقاضای فناوری است. همچنین سعی شده است رویکرد توسعه دانش مورد توجه باشد؛ بنابراین پنل‌های تخصصی و نشست‌های انتقال تجربه برگزار می‌شود تا ایجاد فضای یادگیری در این رویداد دنبال شود.

ارائه آخرین دستارود‌های فناوری و نوآورانه شرکت‌های دانش بنیان، کمک به تقویت توان ساخت داخلی از طریق تبادل اطلاعات فنی میان فنی ما بین فناوران، مسئولان و سرمایه گذاران و آشنایی فناوران با اکوسیستم سخت افزاری و نرم افزاری برخی دیگر از اهداف برگزاری این رویداد است.

رویداد «گردهمایی فناورانه سازمان‌ها، صنایع، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها حوزه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست» با حمایت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به مدت دو روز ۹ و ۱۰ آذر ماه سال جاری در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می‌شود.

نظر شما