شناسهٔ خبر: 36537824 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

ترامپ، فرمان اعزام نیروهای بیشتر به عربستان را صادر کرد

دونالد ترامپ روز سه شنبه دستور اعزام سربازان بیشتر به عربستان سعودی و همچنین سیستم های راداری و موشکی برای آنچه را که "بهبود دفاع در برابر تهدیدهای هوایی و موشکی در منطقه" خواند، صادر کرده‌است.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، ترامپ در نامه ای به کنگره اعلام کرد که سربازان بیشتر آمریکایی برای دفاع در برابر ایران در هفته‌های آینده به عربستان سعودی اعزام خواهند شد و حدود سه هزار پرسنل ارتش آمریکا تا زمانی که لازم باشد در عربستان خواهند ماند.

رئیس جمهوری آمریکا در نامه خود به رهبران کنگره گفت: نیروها و تجهیزات اضافی که برای اعزام به عربستان سعودی اعلام شده اند شامل سیستم های راداری و موشکی برای بهبود دفاعی در برابر تهدیدهای هوایی و موشکی در منطقه، یک شاخه اعزامی هوایی برای پشتیبانی از عملیات هواپیماهای ایالات متحده در عربستان سعودی و دو اسکادران جنگنده خواهد بود.

به گفته کاخ سفید، اولین دسته از این نیروهای اضافی به عربستان سعودی رسیده اند و نیروهای باقی مانده در هفته های آینده وارد خواهند شد.

ترامپ خاطرنشان کرد: با استقرار جدید تعداد کل نیروهای آمریکایی در عربستان سعودی به سه هزار نفر خواهد رسید.

رییس جمهوری آمریکا افزود: نیروهای نظامی تا زمانی که حضور آنها برای انجام مأموریت ها تا زمانی که نیاز باشد، در منطقه مستقر خواهند بود.

نظر شما