شناسهٔ خبر: 36537476 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ساختمان دفترحفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بردسکن افتتاح شد

ساختمان دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بردسکن در مراسمی با حضور مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، ساختمان دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بردسکن در مراسمی با حضور مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی افتتاح شد.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در این مراسم گفت: همه سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی مکلف به همکاری با دفاتر این اداره کل در شهرستان‌ها هستند و همه وظیفه داریم تکریم شهدا را با اولویت دنبال کنیم.

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده از دستگاه‌های اداری خواست هر 3 ماه یکبار برنامه‌های فرهنگی خود را در راستای ترویج فرهنگ شهدا گزارش دهند.

وی اظهار کرد: دفاتر حفظ آثار در شهرستان‌ها وظیفه پیگیری و انسجام‌بخشی به برنامه‌ها و فعالیت‌های دستگاه ها را در بحث شهدا دارند، بنابراین این دفتر با تجهیز کامل برای حفظ انسجام‌بخشی با همکاری یادگاران دوران دفاع مقدس فعالیت‌های خود را دنبال می‌کند. 

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی از تشکیل ستاد این کنگره در شهرستان‌ها با مسئولیت فرماندار و دبیری فرمانده سپاه و عضویت دیگر اعضاء نیز خبر داد.

یوسفعلی‌زاده تولید تولیدات  فرهنگی از جمله فیلم، عکس و فعالیت هنری را ضروری دانست و افزود: تلاش کنیم روزبه‌روز بر ترویج فرهنگ شهید و شهادت افزوده‌تر شود و شاهد تقویت دفاتر در شهرستان‌ها باشیم. 

المان‌های شهدای گمنام این شهرستان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

فرماندار بردسکن نیز در این جلسه با تجلیل از مقام و منزلت شهدا و نیز تکریم آن‌ها گفت: امروز هر چه داریم از نام و بزرگی شهدا است.

مجتبی شاکری با تجلیل از جانفشانی‌های شهدا در دوران دفاع مقدس افزود: این شهرستان مدفن 4 شهید گرانقدر گمنام در شهر بردسکن، 2 شهید گمنام در انابد و 2 شهید گمنام در شهرآباد است که المان و یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی، انابد و شهرآباد در سال 99 همزمان با سالگرد دفن آن‌ها با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط و به‌ویژه شهرداری‌ها ساخته و بهره‌برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های شهرستان در کنار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هستند، گفت: خدمت به شهدا باید به دور از آیین‌نامه و دستورالعمل باشد، زیرا ما به عنایت شهدا نیاز داریم.

هرچه داریم از خوبی‌های شهداست

در ادامه امام جمعه بردسکن گفت: مجالس شهدا، مجالس معرفت و معنویت است و این جلسات موجب برکت است.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر امینی از برگزاری بیش از 70 برنامه به مناسبت هفته بسیج در بردسکن خبر داد و افزود: شهدای ما در مقابل دشمن ایستادگی کردند و امنیت را برای ما به ارمغان آورند، ما امروز هرچه داریم از خوبی‌های شهداست.

وی توجه به معیشت مردم را امری ضروری دانست و اظهار کرد: دشمن همیشه در کمین است، بنابراین باید با هوشیاری در برابر دشمنان نگذاریم بهانه‌ای را به‌دست آن‌ها بیافتد.

سازماندهی مدارک 285 شهید و سردار بردسکن

مسؤول دفتر حفظ و نشر آثار دوران دفاع مقدس بردسکن نیز گفت: برنامه‌های مختلفی توسط کمیته‌های مختلف دفتر نشر انجام شده است که تاکنون ضمن شناسایی بیش از 4 هزار رزمنده و بسیجی در شهرستان، کار هماهنگی‌های ساخت المان در انابد و شهرآباد  در دست اقدام است که امیدواریم در سال آینده شاهد افتتاح یادمان‌های این شهدا در این دو بخش و دانشگاه آزاد اسلامی باشیم.

علی‌اصغر پورعباس با بیان اینکه بیش از 50 جلسه مختلف را در سال جاری با دستگاه‌های  سطح شهرستان برای به‌وجود آمدن زمینه همدلی و تفاهم در اجرای برنامه داشته‌ایم، افزود:  بردسکن دارای یادگارهایی از دوران دفاع مقدس است که هر یک گنجینه‌ای از معرفت هستند.

انتهای پیام/ 70050

نظر شما