شناسهٔ خبر: 36537470 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تاب‌آوری مردم خراسان شمالی در ماجرای اخیر غرورانگیز است

بجنورد - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: تاب‌آوری و شکیبایی مردم بافرهنگ این استان در جریان مسائل اخیر کشور غرورانگیز بود که نشان از وفاداری آنان به نظام و انقلاب دارد.

صاحب‌خبر -

ولی الله حیاتی، سه شنبه در نشست شورای اطلاع رسانی این استان با تحسین منش و رفتار فرهنگ‌مدارانه شهروندان خراسان شمالی، اظهار داشت: مردم استان با درک درست از شرایط کشور، حتی اجازه ندادند که بستر اولیه ناآرامی شکل بگیرد که این حکایت از بلوغ فکری و ادراکی مردم این سامان دارد.

رییس شورای اطلاع رسانی خراسان شمالی بر ضرورت تدوین بسته هایی برای تقدیر و تشکر از مردم استان به خاطر این صبوری، بصیرت و فرهنگمداری تاکید کرد و گفت: در نخستین گام بیانیه مشترکی از سوی استاندار و نماینده ولی فقیه در استان برای قدردانی از این رفتار متین و موقرانه شهروندان خراسان شمالی صادر خواهد شد.

حیاتی به اقدامات صورت گرفته در چند روز اخیر در راستای اجرای موفق طرح مدیریت سوخت در استان اشاره کرد و گفت: تاکنون نشست های متعددی با حضور مسئولان دستگاه های مرتبط برای جلوگیری از افزایش قیمت کالا و خدمات برگزار شده که ادامه خواهد یافت و نهادهای انتظامی و امنیتی نیز به وظایف مراقبتی خود برای جلوگیری از بروز هرگونه ناامنی و خدشه دار شدن امنیت مردم ادامه خواهند داد.

رسانه‌ها، پشت پرده اغتشاشات را برملا کنند  

رییس شورای اطلاع رسانی خراسان شمالی تاکید کرد: به منظور تنویر افکار عمومی، رسانه ها باید با تبیین و واکاوی مسائل روز، پشت پرده اقدامات تخریبگرانه اشرار و اغتشاشگران را، که با آتش بیاری منافقین و خانواده پهلوی همراه است، برملا ساخته و ماهیت اصلی آنان را به مردم نشان دهند.

حیاتی، تمرکز بر روی محورهای وحدت آفرین در اطلاع رسانی را ضروری خواند و گفت: باید اقدامات پیشگیرانه مسئولان استان برای مدیریت اوضاع قبل و پس از اجرای طرح سهمیه بندی و اصلاح قیمت بنزین تشریح شود تا مردم در جریان امور قرار گیرند.

وی همچنین با اشاره به محدودیت فعالیت رسانه های مجازی، بر لزوم مدیریت نشریات و رسانه های مکتوب تاکید کرد و گفت: رسانه ها همچنین باید با استفاده از نظرات صاحبنظران دانشگاهی و برشمردن منافع و ثمرات طرح اصلاح قیمت سوخت، ذهن عامه جامعه را برای همراهی با اجرای موفق این طرح آماده تر کنند.

ارائه محتوای لازم به رسانه‌ها 

دبیر شورای اطلاع رسانی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در این نشست، نحوه همکاری و همراهی رسانه های استان با اجرای طرح ملی مدیریت سوخت را مطلوب خواند و افزود:  رسانه ها با پرداختن مناسب به این طرح، مسئولان و دستگاه های مرتبط را در اجرای طرح سهمیه بندی بنزین و به حداقل رساندن نقائص و آسیب های آن به خوبی یاری کردند.

حسین فرخنده گفت: البته لازم است به منظور اطلاع رسانی بهتر و هدفمندتر، مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط با طرح، آمار و ارقام و محتوای لازم را برای تولید محصولات خبری و گزارشی در اختیار خبرنگاران رسانه ها قرار دهند.  

نظر شما