شناسهٔ خبر: 36536366 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

معرفی بیست کتاب پرفروش صوتی در سال ۱۳۹۷

در طول روز ساعت‌های زیادی در آمد و شد هستید؟ یا ساعت‌ها در آشپزخانه مشغول پختن غذا؟ شاید هم در صف انتظار می‌کشید یا که ساعت‌ها با کامپیوتر کار می‌کنید. فرقی نمی‌کند، برای همه‌ی ما در طول روز زمان‌هایی وجود دارد که ناگزیریم آن‌ها را سپری کنیم، بی‌آنکه از همه‌ی توان ذهنی‌مان استفاده کنیم. گاهی به خاطر اینکه روزها و ماه‌ها سپری می‌شوند بی‌آنکه کتابی بخوانیم از دست خودمان شاکی می شویم. اما می‌توانیم راه‌ چاره‌ای برای مشکلمان پیدا کنیم. آن هم گوش دادن به کتاب صوتی است. در این مطلب ۲۰ کتاب صوتی پرفروش طاقچه در سال ۱۳۹۷ را معرفی کردیم. می‌توانید از میان آن‌ها یکی را انتخاب کنید، نمونه‌ای از آن را در سایت طاقچه گوش کنید و در نهایت تصمیم بگیرید.

صاحب‌خبر -

۱۹۸۴

دانلود کتاب صوتی ۱۹۸۴     

جورج اورول در این رمان خرد شدن انسان به وسیله  یک رژیم دیکتاتوری را به تصویر می‌کشد. ۱۹۸۴ یک رمان تخیلی است و در رد نظام‌های تمامیت خواه و کمونیسم نوشته شده است. جورج اورول آینده‌ای را برای جامعه به تصویر می‌کشد که در آن ضد ارزش‌ها ارزش شده‌اند. جنگ و دشمنی و تنفر به جای صلح و آرامش و دوستی ستایش می‌شود. رهبر جامعه که «برادر بزرگ» خطاب می‌شود باید بی چون و چرا مورد قبول همه‌ی افراد جامعه باشد. در این جامعه  مخالفان رژیمبه راحتی اعدام می‌شوند. حریم خصوصی افراد به وسیله‌ی قوانین حکومتی پایمال می‌شود. در این جامعه‌  حتی افکار انسان کنترل می‌شود.

جنگ جهانی دوم

دانلود کتاب صوتی جنگ جهانی دوم   

فیلیپ گاوین در کتاب جنگ جهانی دوم، علل و سیر پیدایش این جنگ را بیان می‌کند. اینکه چطور کشور تحقیرشده‌ی آلمان بعد از معاهده‌ی ورسای، برای بازیابی غرور خود، تشنه‌ی رهبری مقتدی می‌شود و هیتلر چطور از این موقعیت استفاده و خود را به قدرت می‌رساند.

شجاعت

دانلود کتاب صوتی شجاعت

دبی فورد در کتاب شجاعت با بهره‌گیری از قوانین روانشناسی ما را با تیپ شخصیتیمان آشنا می‌کند. تا امروز، این قوانین کمک‌های فراوانی به میلیون‌ها نفر در سراسر جهان کرده تا با شناخت تیپ شخصیتی خود و اطرافیان به درک عمیقی از تفاوت‌های خود با دیگران برسند. این اثر روشی اثبات شده برای غلبه بر احساس ناامنی و ترس و آشکار کردن شجاعتی‌ست که در درونمان نهفته و همه‌ی ما باید آن را کشف و وارد عرصه‌ی زندگی کنیم. فورد با معرفی هفت اصل راهنما، کمک می‌کند تا ابتدا موانع رایجی را که مانع رسیدن به شجاعت می‌شود، شناسایی و بعد از آن‌ها رهایی پیدا کنیم.

چشم‌هایش

دانلود کتاب صوتی چشمهایش

چشم‌هایش شاخص‌ترین اثر بزرگ علوی و روایت یکی از دوستداران نقاش معروفی به نام استاد ماکان است. ماکان هنرمند و مبارز سیاسی‌ست که آقای ناظم به دنبال کشف راز مرک مشکوک استاد ماکان است و در ادامه‌ی داستان حدس می‌زند که مرگ استاد با یکی از تابلوهای او در ارتباط است. او تلاش می‌کند زن به تصویر کشیده شده را پیدا کند تا به این راز دست پیدا کند. با پیدا شدن فرنگیس (زنی که به تصویر کشیده شده) پرده از راز مرگ ماکان برداشته می‌شود.

ملت عشق

دانلود کتاب صوتی ملت عشق (اجرای جدید)

ملت عشق یکی از معروف‌ترین کتاب‌های چند سال اخیر است که بیش از پانصد بار تجدید چاپ شده است. الیف شافاک در این کتاب دو داستان موازی را در کنار هم روایت می‌کند. ملت عشق داستان اللا زنی‌ست که دختر بزرگش شکست عشقی خورده، پسرش دچار افت تحصیلی شده و خودش مدتی‌ست که از خیانت همسرش با خبر شده است. او می خواهد زندگی‌اش را تغییر دهد. به تازگی اللا شغلی به عنوان ویراستار یک انتشارات پیدا کرده است. کتابی که به عنوان اولین کار به اللا پیشنهاد می‌شود، درباره‌ی  داستان ورود شمس به زندگی مولانا در قرن هفتم در قونیه است. این کتاب در صدر پرفروش‌ترین کتاب‌های این روزهاست؛ چه نسخه چاپی، چه الکترونیکی و چه صوتی.

قورباغه‌ات را قورت بده

دانلود کتاب صوتی قورباغهات را قورت بده

برایان تریسی نویسنده و سخنران معروف کانادایی- آمریکایی‌ نویسنده‌ی کتاب پرفروش قورباغه‌ات را قورت بده است. تریسی در این کتاب معروف، ۲۱ روش عالی برای غلبه بر تنبلی و انجام بیشترین کار در کمترین زمان را ارائه می‌کند. در بخشی از این کتاب آمده است: «یک ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید: اگر اولین کاری که باید هر روز صبح انجام دهی خوردن یک قورباغه زنده است هرچه زودتر آن را قورت بده تا خیالت راحت شود سخت‌ترین کار خود را انجام داده‌ای».

قمارباز

دانلود کتاب صوتی قمارباز

داستان قمارباز ماجرای خانواده‌ای روس است که به خاطر تحولات و بی‌لیاقتی‌های مرد خانواده، ثروت انبوه خود را از دست داده و مجبور به مهاجرت به کشور دیگری شده‌اند، راوی داستان که معلم فرزندان این خانواده است داستان را در حالی روایت می‌کند که یا از قمارخانه برگشته یا در راه رفتن به قمارخانه است. رفتار هیچ‌کدام از شخصیت‌های این رمان قابل پیش‌بینی نیست. در قمار باز با یک روایت رئال رو به رو هستیم. عشق، ثروت و شهرت از مضامین اصلی این کتاب هستند. این کتاب صوتی پرفروش بر اساس نسخه‌ای با ترجمه سروش حبیبی تهیه شده و آرمان سلطانزده آن‌ را خوانده است.

آدولف هیلتر

دانلود کتاب صوتی آدولف هیتلر

براندا هاوگن در این کتاب به روایت زندگی هیتلر می‌پردازد و  می‌توان آن را داستانی برای شناخت شخصیت این رهبر دیکتاتور تاریخ دانست. شاید اگر دانشگاه هنر وین هیتلر را در آزمون ورودی قبول می‌کرد، امروز او را به عنوان یک نقاش برجسته می‌شناختیم نه یک دیکتاتور. هیتلر سخنوری قهار و سمبل مبارزه با کشورهایی بود که آلمان را بعد از جنگ جهانی اول تحقیر کرده بودند.

چطور با هر جور آدمی ارتباط برقرار کنیم؟

دانلود کتاب صوتی چطور با هر جور آدمی ارتباط برقرار کنیم؟    

کتاب شامل ۹۲ ترفند برای موفقیت در ارتباط با اطرافیان است که با استفاده از آن‌ها می‌توان در زندگی، عشق و کار، گفت‌وگو کننده‌ای برتر شد. نویسنده معتقد است با انجام این ۹۲ ترفند دیگران حاضر می‌شوند با جان و دل به شما کمک کنند تا به خواسته‌هایتان برسید..

سه‌شنبه‌ها با موری

دانلود کتاب صوتی سهشنبهها با موری

میچ آلبوم  بعد از شانزده سال استاد قدیمی خود را ملاقات می‌کند. استادِ میچ- موری شوارتز- به بیماری ‌asl‌ مبتلا شده و در انتظار مرگ است.. موری چهارده سه‌شنبه‌ی پایانی زندگی‌اش را با میچ آلبوم می‌گذارند و با وجود بیماری سخت خود بزرگترین و باارزش‌ترین درس‌های زندگی را به او می‌دهد. تا کنون بیش از ۵ میلیون نسخه از این کتاب به چاپ رسیده است و یکی از پرفروش ترین آثار لیست نیویورک تایمز است. این کتاب صوتی را با صدای آرمان سلطانزاده می‌توانیم گوش دهیم.

خوشه‌های خشم

دانلود کتاب صوتی خوشههای خشم

این خوشه‌های خشم روایت خانواده‌ی کشاورزی‌ست که به دلیل بی‌عدالتی‌های انقلاب صنعتی مجبور به ترک زمین‌های خود و مهاجرت به شهرهای دیگر می‌شوند. هدف آن‌ها این است که بعد از مهاجرت زندگی بهتری داشته باشند اما سفرشان به این سادگی‌ها هم نیست. جان اشتاین بک این رمان را در سال ۱۹۳۹ منتشر کرد و برای نوشتن آن برنده جایزه پولیتزر شد.

زندگی نزیسته‌ات را زندگی کن

دانلود کتاب صوتی زندگی نزیستهات را زندگی کن

«زندگی نزیسته‌ات را زندگی کن» به ما کمک می‌کند تا از بحران میانسالی عبور کنیم و به ما می‌آموزد چطور با رویاهای تحقق نیافته‌مان کنار بیاییم. در پیشگفتار این کتاب  چنین آمده است.: «این کتاب به شما می‌آموزد تا: امکانات جدید زندگی و استعدادهای نهفته‌تان را کشف کنید. از خطرات فرصت‌ساز دوران میانسالی استفاده کنید. در زمینه‌ی هنر زندگی کامل در لحظه، استاد شوید.

هفت عادت افراد تاثیرگذار

دانلود کتاب صوتی ۷ عادت افراد تاثیر گذار

«هفت عادت افراد تاثیرگذار» محبوب‌ترین کتاب نویسنده‌ی معروف آمریکایی، استفان آر کاوی است. او در مقدمه‌ی کتابش می‌گوید: پیروزی در هرجایی وابسته به هماهنگ بودن با قوانین آنجاست. قانون‌ها ثابت است ولی چگونگی به کارگیری آن‌ها در هر فرد متفاوت است. در کتاب هفت عادت مردمان موثر ما یک سیر تحولی از رشد شخصی را آغاز می‌کنیم. این هفت عادت عبارتند از: عامل بودن، شروع از پایان در ذهن، نخست به اولین پرداخت، برنده اندیشیدن، اول فهمیدن و سپس فهماندن، هم‌افزایی، تیز کردن اره یا پیشرفت مستمر.

مزرعه حیوانات

دانلود کتاب صوتی مزرعه حیوانات

مزرعه حیوانات داستان حیواناتی‌ست که به رهبری خوک‌ها علیه آقای جونز، صاحب مزرعه شورش می‌کنند و او را از مزرعه بیرون می‌اندازند تا از زیر یوغ انسان‌ها خارج شوند و آزاد زندگی کنند. اما پس از مدتی یکی از خوک‌ها قدرت را در دست می‌گیرد و استبدادی نو در مزرعهبرپا می‌کند. . جورج اورول این کتاب را بعد از جنگ جهانی دوم نوشت و در این رمان، استبداد طبقه حاکم شوروی را نقد می‌کند و طی داستانی نمادین، دیکتاتوری را به باد انتقاد می‌گیرد. نسخه خلاصه شده این کتاب هم از جمله کتاب‌های پرفروش صوتی است که در ادامه آن را هم معرفی کردیم.

بیست و یک روز تا رسیدن به تحول

دانلود کتاب صوتی ۲۱ روز تا رسیدن به تحول

لوئیز هی یکی از اساتید موفقیت و رشد فردی‌ست که تخصصش آموزش کسب درآمد، سلامتی و چگونگی ایجاد روابط عالی از طریق ذهن و افکار است. این کتاب صوتی در قالب میکرو کتاب منتشر شده.. در این کتاب، ۲۱ روز برای رسیدن به تحول راه داریم، هر فصل مربوط به یک روز است و موضوعی خاص دارد. در هر فصل تمرین‌ها و عاداتی‌ست که بهتر است آن‌ها را به همراه کاغذ و خودکار انجام دهیم.

جنایت و مکافات

دانلود کتاب صوتی جنایت و مکافات

داستایفسکی بدون شک یکی از بزرگترین نویسندگان روس است که کتاب‌هایش به اکثر زبان‌های زنده‌ی دنیا ترجمه شده. جنایت و مکافات یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین آثار این نویسنده‌ی مشهور است. نویسنده در ابتدای رمان، ذهنیت و وضعیت کلی شخصیت اصلی کتاب را بیان می‌کند. جوانی ۲۳ ساله که فکری باز و کنجکاو دارد اما فقر و بی‌پولی او را کلافه کرده است. سرانجام فقر و تنگدستی راسکولنیکوف را به جنون می‌رساند و او را مجبور به ارتکاب جنایتی عظیم می‌کند که زندگی‌اش را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

قلعه حیوانات (خلاصه کتاب)

دانلود کتاب صوتی قلعه حیوانات (خلاصه کتاب)

رمان قلعه حیوانات اثر ماندنی جورج اورول است که به شکل خاص بر مبنای انقلاب روسیه و در سال ۱۹۱۷ نوشته شده است. داستان در مورد انقلابی است که بر مبنای برابری و برادری شکل می‌گیرد اما در آخر با شکست مواجه می‌شود. قلعه حیوانات معروف‌ترین اثر اورول و یکی از بهترین رمان‌های سیاسی اجتماعی‌ست.

من پیش از تو

دانلود کتاب صوتی من پیش از تو

جوجو مویز یکی از نویسندگان معاصر است که کتاب‌هایش به دلیل عام پسند بودن کتابفروشی‌ها را متحول کرده و در تیراژ بالا به فروش می‌رسد. من پیش از تو داستانی ساده را روایت می‌کند .کتاب درباره‌ی دختری بیست و شش ساله از طبقه‌ی فقیر جامعه است که به همراه خانواده‌اش در یک روستا زندگی‌ می‌کند. زندگی سرشار از روزمرگی و یکنواخت او مدام با موفقیت‌های خواهرش قیاس می‌شود. تا اینکه یک روز صبح شغلش را در کافه‌ای محلی از دست می‌دهد. پس از آن به اداره‌ی کاریابی راجعه می‌کند و شغلی به او پیشنهاد می‌شود که مسیر زندگی‌اش را عوض می‌کند. نسخه الکترونیکی این کتاب صوتی هم از جمله کتاب‌های پرفروش است.

غرور و تعصب (خلاصه کتاب)

دانلود کتاب صوتی غرور و تعصب (خلاصه کتاب)

غرور و تعصب مشهورترین اثر جین آستین است که آن را در بیست و یک سالگی نوشته است. داستان از معرفی خانواده بنت شروع می‌شود، آقا و خانم بنت پنج دختر به نام‌های الیزابت، جین، مری، لیدیا و کیتی دارند. الیزابت علی‌رغم میل خانواده‌اش به زود ازدواج کردن، خیال می‌کند ازدواج بدون عشق ممکن نیست. داستان از جایی شروع می‌شود که همسایه‌ی این خانواده مهمانی بزرگی برگزار می‌کند و در آن مهمانی است که الیزابت آقای دارسی را می‌بیند و این شروع ماجراست. غرور و تعصب یکی از زیباترین و شنیدنی‌ترین رمان‌های عاشقانه جهان است.در این کتاب صوتی پرفروش خلاصه‌ای از این شاهکار عاشقانه را می‌شنویم.

۵۰ باید و نباید در زندگی زناشویی

دانلود کتاب صوتی ۵۰ باید و نباید در زندگی زناشویی

فرهنگ هلاکویی  دکتری جامعه شناسی خوانده ودر سه رشته‌ی روان شناسی، اقتصاد و مشاوره ازدواج هم کارشناس ارشد است. هلاکویی سال‌ها پیش دردانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران تدریس کرده و در زمینه‌ی روان‌شناسی و مشاوره ازدواج کتاب‌های زیادی نوشته است.  این کتاب صوتی مجموعه سخنرانی‌هایشدر زمینه‌ی ازدواج است و در این کتاب صوتی پرفروش  ۵۰ مورد از اصولی را که برای زندگی مشترک لازم است تشریح می‌کند و راجع به آن‌ها توضیح می‌دهد.

2121

نظر شما