شناسهٔ خبر: 36535540 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

به کارخانه بازیکن سازی انگلیس خوش آمدید!

نه بازیکن از آکادمی چلسی در دو سال اخیر در ترکیب تیم ملی انگلیس اولین بازی ملی خود را انجام داده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، در فوتبال انگلیس مشهور است که این وستهم بود که فاتح جام جهانی 1966 شد و اگر تیم ملی انگلیس تحت هدایت گرت ساوتگیت در جام ملت های اروپا در تابستان سال بعد موفق شود، باید نقش باشگاه چلسی را در این امر بالا دانست. توموری، مدافع جوان چلسی که در دیدار مقابل کوزوو برای اولین بار در ترکیب سه شیرها قرار گرفت،  آخرین بازیکن پرورش یافته در آکادمی این باشگاه بود که اخیرا در ترکیب سه شیرها قرار گرفته بود و نه بازیکن از 21 بازیکن تازه به تیم ملی دعوت شده اخیر نیز همین مسیر را طی کرده اند. جالب اینجاست این روند تنها طی دو سال اخیر رخ داده است.

 

فرانک لمپارد در فصل جاری دست به جوانگرایی زد و تا همین مقطع نیز ستاره هایی چون توموری، میسون مونت، تامی آبراهام و کالوم هودسون اودوی در ترکیب تیم او شانس درخشیدن پیدا کرده اند و به نظر می رسد این گروه از بازیکنان از شانس بالایی برای قرار گرفتن در لیست نهایی تیم ملی انگلیس برای یورو 2020 نیز برخوردار باشند. میسون مونت 20 ساله که اولین بار در سپتامبر لباس تیم ملی را بر تن کرد، تا همین حالا نیز شش بازی ملی در کارنامه خود ثبت کرده است.

 

تامی آبراهام اولین بار دو سال قبل و در دیدار مقابل آلمان فرصت حضور در عرصه ملی را پیدا کرد. اما به ثمر رساندن 11 گل در این فصل برای چلسی باعث شده وی تا به حال 4 بار نیز برای تیم ملی انگلیس به میدان برود. هودسون اودوی 19 ساله نیز که سه بار در ترکیب ساوتگیت قرار گرفته، اولین بازی خود را علیرغم سپری کردن یک مصدومیت طولانی و شش ماهه در ماه مارچ انجام داد.

 

روبن لوفتوس چک 23 ساله نیز که چنین مشکلی را تجربه کرده بود، دو سال قبل اولین بار برای سه شیرها به میدان رفته بود و تا به حال ده بازی ملی در کارنامه خود به ثبت رسانده است. چهار بازیکن این آکادمی نیز دیگر اگرچه حالا بازیکن چلسی نیستند، اما از نوامبر 2017 برای اولین بار تجربه حضور در عرصه ملی را پیدا کرده اند.

 

جان کورک 30 ساله که برای اولین بار مقابل آلمان به میدان رفت در حال حاضر برای برنلی بازی می کند. او که در سن نه سالگی به آکادمی چلسی پیوست، هرگز نتوانست لباس تیم اصلی چلسی را بر تن کند. دومییک سولانکه 22 ساله نیز که اولین بار دو سال پیش برای انگلیس به میدان رفت، احتمالا یکی از بازیکنان اصلی این تیم در یورو 2020 خواهد بود. سولانکه در آکادمی چلسی رشد کرد، در ادامه راهی لیورپول شد و از ابتدای این تابستان برای بورنموث بازی می کند و او نیز احتمالا باز هم در آینده در ترکیب انگلیس قرار خواهد گرفت.

 

ناتانیل چالوباه 24 ساله که با چلسی در فصل 2017 لیگ برتر را فتح کرد، اولین بار در اوکتبر 2018 مقابل اسپانیا برای انگلیس بازی کرد و حالا دچار یک مصدومیت جدی از ناحیه زانو در تیم جدید خود واتفورد شده است.

 

دکلان رایس، بازیکن 20 ساله وستهام و رشد کرده در آکادمی چلسی نیز که شانس بازی کردن برای جمهوری ایرلند را رد کرده بود، حالا هفت بار برای تیم ملی انگلیس بازی کرده است. حتی شاید بتوان نام راس بارکلی را که کار خود را در اورتون آغاز کرد هم بین بازیکنان پرورش یافته در چلسی قرار داد.

 

نظر شما