شناسهٔ خبر: 36535325 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

«بسته خبری ۲۴» استان‌ها

از بازگشت آرامش تا کاهش مصرف بنزین در کشور

استان‌ها - ایرنا – بازگشت آرامش به کشور، امنیت کامل در مرزهای غربی، ایران سومین کشور تربیت کننده مهندس در جهان، ناامیدی دشمنان از تاب‌آوری ملت، افزایش دو میلیارد متر مکعبی آب دریاچه ارومیه، مدیریت شهری پایتخت شتاب دهنده استارتاپ‌ها شود، سهمیه‌بندی بنزین مرهمی بر تن محیط زیست و بسته بودن مرز مهران به روی گردشگران ایرانی از جمله مهمترین عنوان‌های خبری ۲۴ ساعت گذشته سایت استانی سراسری ایرنا به شمار می‌رود.

صاحب‌خبر -

سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۶۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که عصر هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین رویدادهای استان‌ها منتشر می‌شود:

بازگشت آرامش

مرور آخرین خبرهای اعتراض به تغییر قیمت بنزین از شامگاه گذشته تا عصر سه شنبه از بازگشت نسبی آرامش به شهرهایی حکایت دارد که در سه روز گذشته شاهد ناآرامی‌ها و هنجار شکنی‌های آشوبگران بودند.

با آغاز دستگیری سرکرده‌های اغتشاشگران از دو روز گذشته و حضور پررنگ نیروهای انتظامی و امنیتی آرامش نسبی به مناطق درگیر آشوب‌ها بازگشته است و مردم شب آرامی را پشت سر گذاشتند.

مدیریت شهری پایتخت شتاب‌دهنده استارتاپ‌ها شود نه مانع آنها

 ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست شورای شهر تهران گفت: مدیریت شهری باید به مثابه شتاب‌دهنده بزرگ استارتاپ‌ها (کسب و کارهای نوپا) شود نه اینکه مانع آنها شود.

ایران سومین کشور تربیت کننده مهندس در جهان 

فرجی دانا مشاور علمی رئیس جمهوری گفت: طبق آمار منتشر شده از سوی یونسکو، جمهوری اسلامی ایران سومین کشور تربیت کننده مهندس در جهان پس از کشورهای روسیه و آمریکا است.

 تصویب لایحه درآمد شهرداری‌ها راه جلوگیری از شهر فروشی است

حناچی شهردار تهران با اشاره به اینکه تصویب لایحه «درآمد پایدار شهرداری‌ها» نقطه عطفی برای دولت و مجلس است، گفت: تصویب این لایحه نخستین گامی است که شهرداری‌ها املاک خود را نفروشند و در شهرها به کیفیت فکر کنند.

تروریسم بهانه دخالت آمریکا در دیگر کشورها

سلیمانی معاون مهندسی دفاعی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع اظهار کرد: تروریسم بهانه‌ای برای آمریکا است که در مسائل کشورهای دیگر دخالت و یا به آنها لشگرکشی کند.

تاب‌آوری ملت ایران دشمنان را مایوس کرده‌ است

شفقت معاون آموزشی وزیر دفاع با بیان این نکته که نیازمند راهبری حفاظت یکپارچه در زیر ساخت‌های حیاتی کشور هستیم، در بابلسر مازندران گفت که امروز تاب‌آوری ملت ایران مقابل تمام توطئه‌ها، دشمنان را ناامید کرده‌ است.

شیب تند کاهش جمعیت روستایی کشور

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اعلام شیب تند کاهش جمعیت روستاها گفت: جمعیت روستایی کشور بر اساس سرشماری سال ۴۵ بالغ بر ۲۰ میلیون نفر بوده و در سال ۹۵ نیز به همین میزان ثبت شده است.

مهمترین محورهای تهدید کشور مبتنی بر فضای سایبری است

جهانبخش معاون دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت: مهمترین محورهای تهدید کشور مبتنی بر فضای سایبری است و این مهم ریشه در تفکر صهیونیستی دشمنان انقلاب دارد.

حجم آب دریاچه ارومیه حدود ۲ میلیارد مترمعکب بیشتر از سال گذشته است

سرخوش رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه این دریاچه هم‌اکنون بیش از سه میلیارد و ۲۴۰ میلیون مترمعکب آب دارد، افزود: حجم آب دریاچه ارومیه در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته ۲ میلیارد و ۱۴۰ میلیون مترمعکب بیشتر است.

آواربرداری ۶۰۰ خانه در مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی

هنربر مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین کار آواربرداری در روستاهای مناطق زلزله زده میانه و سراب را انجام می‌دهند، گفت: تا کنون آواربرداری ۶۰۰ واحد مسکونی پایان یافته است.

مرز مهران همچنان برای سفر به عراق بسته است

نوذری معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام با اعلام اینکه مرز مهران برای اتباع عراقی باز است، گفت: این پایانه مرزی به علت ناآرامی‌های داخل خاک عراق همچنان برای سفر ایرانی‌ها به کشور عراق بسته است.

امنیت کامل در مرزهای غربی ایران برقرار است

امیر سرتیپ آریانفر فرمانده منطقه عملیاتی ارتش در غرب کشور اعلام کرد؛ نیروهای مسلح نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بالطف خدا و تحت هدایت فرمانده معظم کل قوا، با اقتدار هرچه تمام‌تر امنیت کامل را در مرزها برقرار کرده‌اند.

مصرف بنزین در مازندران ۴۰ درصد کم شد

حسن نژاد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت که اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین مصرف این فراورده نفتی را در این استان در سه روز اخیر حدود ۴۰ درصد کاهش داد.

کاهش ۲۰ درصدی مصرف بنزین در خراسان رضوی

اصغری مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی نیز گفت: بعد از اعلام نرخ جدید بنزین مصرف این فرآورده در این منطقه ۲۰ درصد کاهش یافت.

سهمیه‌بندی بنزین مرهمی بر تن محیط زیست است

کلانتری معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سبزوار گفت: اجرای سهمیه‌بندی بنزین نه تنها از حجم مصرف آن در کشور می‌کاهد بلکه این اقدام تاثیر مثبتی بر محیط زیست به ویژه کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها دارد.

بلایای طبیعی در ایران سالانه سه هزار قربانی می‌گیرد

لطیفی معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور در بابلسر گفت که سالانه بیش از سه هزار نظر در ایران بر اثر بلایای طبیعی جان خود را از دست می‌دهند که نشان می‌دهد هنوز مدیریت ما در بحران‌ها مطلوب نیست.

اعتبارات دهیاری های کشور ۲۳۰ درصد رشد داشته است

جندقیان معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در قزوین گفت: اعتبارات دهیاری‌ها در دولت تدبیر و امید و سال‌های اخیر با افزایش ۲۳۰ درصدی روبه رو بوده است.

گزارش‌های برگزیده:

لرزه‌ بر قامت خانه‌های خشتی در روستاهای آذربایجان‌شرقی گزارشی از تبریز  که در آن آورده است زمین‌لرزه ۵.۹ ریشتری زلزله شهرستان‌های میانه و سراب در استان آذربایجان‌شرقی درس‌هایی داشت که با تامل بر آن می توان فهمید نوسازی و مقاوم‌سازی خانه های روستایی تا چه حدی می‌تواند در زمان بروز زلزله به داد روستائیان برسد .

پویش کتابخانه‌های روستایی راز و جرگلان؛ ایده‌ای که از مرزها گذشت عنوان گزارشی از بجنور که پای یار مهربان که به روستاهای محروم راز و جرگلان باز شد کمتر کسی گمان می‌کرد پویش کتابخانه‌های خانگی روستایی، به عنوان ایده چند جوان دغدغه‌مند، به شهرتی بین المللی برسد و ۶۰ جلد کتاب اهدایی به کودکان و نوجوانان محروم روستاهای نوار مرزی خراسان شمالی را به ۲۰ هزار جلد برساند.

شهر خلاق ایده‌ای نو در حوزه مدیریت شهری گزارشی از بندرعباس  که در آن آورده است نکته خوبی است که شهر خلاق یک کار موفق در حوزه شهری بوده و صد البته دراین راه سازمانها و نهادهای مختلفی همکاری داشته تا به این مرحله رسیده وحالاهم این خلاقیت باید تداوم پیدا کند و ازمزایای آن مردم بهتر بهره مندشوند.

برچسب‌ها:

نظر شما