شناسهٔ خبر: 36534739 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رفتار ترافیکی شهروندان یزدی با آموزش، ارتقاء می‌یابد

یزد- ایرنا- دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: طرح ارتقاء رفتارهای ترافیکی به منظور افزایش فرهنگ رانندگی تصویب شده که با همکاری مردم و دستگاه‌های مسئول در این استان اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

محمدحسین رحیمی‌زاده روز سه‌شنبه در جلسه‌ای که با حضور مسئولان برای فرهنگ‌سازی ترافبک برگزار شد، افزود: در این طرح آموزش‌های لازم به اقشار مختلف مردم داده خواهد شد تا رفتارهای ترافیکی غلط و ناهنجار آنان در رانندگی اصلاح شود.

وی ادامه داد: در این طرح علاوه بر آموزش و پرورش و مهدهای کودک، از راه‌های مختلف در ادارات و مساجد و دیگر اماکن عمومی نیز آموزش‌های فرهنگ ترافیک انجام خواهد شد که موفقیت آن به میزان همکاری همگان در این طرح وابسته است.

این مسئول بیان داشت: با تصویب این طرح قرار شده در سه ماهه آخر امسال و سه ماه ابتدای سال آینده این طرح در استان اجرا شود .

به گفته رحیمی‌زاده، بر اساس اعلام شورای ترافیک استان در سال قبل ۲۴۹ نفر در حوادث ترافیکی جان خود را از دست داده‌اند و در ۶ ماهه اول سال جاری نیز  ۱۵۱ نفر در حوادث ترافیکی جان باختند.

وی علت حدود ۷۰ درصد حوادث رانندگی را عامل انسانی دانست و یادآور شد: با انجام آموزش‌های لازم می‌توان حوادث رانندگی را کاهش داد.

حدود ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در محورهای مواصلاتی استان یزد تردد می‌کنند و میزان تلفات جرحی و فوتی رانندگی در معابر داخل شهری این استان، قابل توجه و نیاز به برنامه‌ریزی اصولی دارد.

از جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر استان حدود ۶۰ درصد در شهرستان یزد  سکونت دارند.

نظر شما