شناسهٔ خبر: 36534396 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افزایش صادرات از طریق راه‌آهن/ لزوم شناسایی کالاهای هدف در خراسان‌ جنوبی

سرپرست راه‌آهن شرق کشور گفت: هر چند در سال گذشته میزان صادرات در کل کشور به‌دلایل عدیده‌ای روند کاهشی داشته، ولی صادرات از طریق راه‌آهن وضعیت مطلوب‌تر و افزایشی داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، رضا شرقی عصر امروز در کمیته کارشناسی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، با اشاره به اهمیت راه‌اهن شرق کشور، اظهار داشت: راه‌آهن شرق کشور به‌واسطه درآمدزایی اقتصادی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی بیان داشت: راه‌آهن شرق در سال‌های گذشته موفقیت‌های بسیار خوبی به‌خصوص در جذب بازارهای جدید و احداث خطوط آنتی داشته است که امیدواریم این موفقیت‌ها در سال‌های آینده نیز ادامه داشته باشد.

سرپرست راه‌آهن شرق کشور با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ما جذب سرمایه‌گذار برای پروژه‌های حوزه راه‌آهن است، تبیین کرد: یکی از مباحث بسیار مهم در حوزه راه‌آهن شرق کشور مباحث ترانزیتی به‌خصوص ترانزیت از سرخس به بندرعباس است.

شرقی اعتبار مورد نیاز برای هر کیلومتر احداث راه‌آهن را هفت میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: باید در خراسان‌جنوبی کالاهای ریل پسند که حمل آنان از طریق راه‌آهن صرفه اقتصادی دارد را بشناسیم.

وی با بیان اینکه هر چند در سال گذشته میزان صادرات در کل کشور به‌دلایل عدیده‌ای روند کاهشی داشته ولی صادرات از طریق راه‌آهن وضعیت مطلوب‌تر و افزایشی داشته، عنوان کرد: زغال‌سنگ، منیزیم، کاشی و سیمان از محصولات ریل‌پسندی است که می‌توان بر روی آن برنامه‌ریزی کرد.

سرپرست راه‌آهن شرق کشور با اشاره به اینکه از خطوط ریلی می‌توان برای رشد گردشگری در خراسان‌جنوبی استفاده کرد، مطرح کرد: در حوزه گردشگری در این استان نیازمند تبلیغات و معرفی جاذبه‌ها هستیم و حمل‌ونقل ریلی در این زمینه کمک کار است.

انتهای پیام/69039/ج/ح

نظر شما