شناسهٔ خبر: 36532621 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در جمع راهپیمایان تبریزی:

مردم با سربلندی از این فتنه‌ هم عبور می کنند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه مردم تبریز بیعت خود را با انقلاب تجدید کردند، گفت: مردم با سربلندی از این فتنه‌ هم عبور خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم امروز در جمع راهپیمایان تبریزی که علیه ، اقدامات آشوبگران و اغتشاشگران به شکل گسترده ای به خیابان ها آمده بودند با بیان اینکه موضع گیری به موقع ، حکیمانه و ایثارگرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی از مصوبه سران قوا برای اصلاح قیمت بنزین درس عملی ایثار و بصیرت به مردم داد گفت: حضرت آیت الله امام خامنه ای عزیز با مواضع دوراندیشانه خود التزام به قانون و تکریم مسئولان قانونی تذکراتی برگرفته از حکمت به همگان بیان فرمودند.

امام جمعه تبریز راهپیمایی مردم بصیر ، آگاه ، دشمن شناس و انقلابی و در خط امام رهبری ، خطه آذربایجان نمایش همدلی و تجلی وحدت در این منطقه است تصریح کرد : حضور با شکوه مردم تبریز در این راهپیمایی تجلی بیت با مقام معظم رهبری ، مظهر اعلام انزجار از استکبار جهانی به رهبری شیطان برزگ یعنی آمریکای جهان خوار و اعلام شکست مفتضحانه آنان در آشوب و اغتشاش هایی است که به بهانه بنزین و قیمت جدید آن به راه انداخته بودند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی سال گذشته فتنه دشمن را پیش بینی کرده و تذکر داده بودند که باید مراقب کرد ادامه داد : این فتنه در ادامه همان تظاهرات هنگ کنکی است که در عراق و لبنان مدتی پیگیری شد و قرار بود در ایران نیز دنبال شود و بهانه بنزین اجرای آن را تسریع کرد.

مردم با سربلندی از این فتنه‌ هم عبور می کنند

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج، گفت : بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش اذان شهادت و رشادت سر دادند، بسیج میقات پابرهنگان و اندیشه پاک اسلامی است که تربیت یافتگانش نام و نشان خود را در بی نشانی گرفته‌اند و به واقع که بسیج لشکر مخلص خداست.

‌امام جمعه تبریز به کارکردهای مثبت و ظرفیت‌های موجود در بسیج اشاره کرد و ادامه داد : وحدت بخشی، ایجاد انسجام و همکاری میان فرهنگ‌ها و قومیت‌ها در مناسبات مختلف و وقایع سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در نقاط مختلف کشور با زبان‌ها و فرهنگ‌های مختلف از جمله کارکردهای مثبت بسیج بوده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اثرگذاری وحدت به امنیت ملی کشور، گفت : امنیت ناشی از وحدت است، اگر وحدت نباشد امنیت به خطر خواهد افتاد.

امام جمعه تبریز گفت: حتی دو جماعتی که از لحاظ اعتقاد دینی با یکدیگر تفاوت هائی دارند و مثل هم نیستند، می‌توانند به دور از تفرقه، کشمکش و درگیری در کنار هم باشند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با اشاره به مصوبه سران قوا برای اصلاح قیمت بنزین و پشتیبانی رهبر معظم انقلاب از این مصوبه ، مردم آذربایجان را ملتی بصیر، آگاه، انقلابی و زمان شناس خواند گفت : مردم آگاه ، بصیر، زمان شناس و انقلابی آذربایجان و تبریز با هوشیاری و غیرت دینی و ملی صف خود را از اعتشاشگران جدا کردند، آفرین بر مردم غیرتمند تبریز که بیعت خود را با انقلاب تجدید کردند.

‌نماینده ولی فقیه دراستان تاکید کرد: فتنه گران و کارفرمایان پشت پرده آنان بارها ملت ما را آزموده‌اند و ندانسته‌اند که آزموده را دوباره آزمودن خطاست و مردم با سربلندی از غبار فتنه‌ها و دسیسه‌ها بیرون خواهند آمد.
وی با هشداری به آمریکا و جیره‌خواران آن امنیت مردم را خط قرمز آذربایجانی ها دانست و گفت : با ورود افرادی به جمع مردم معترض که دلخورو نگران از افزایش قیمت بنزین بودند ، اعتراض را تبدیل به آشوب کرده‌اند.

امام جمعه تبریز افزود : همان مردمی که نگران از شوک اقتصادی ناشی از اصلاح مصرف سوخت بودند، امروز جواب محکمی به آشوب‌گران دادند، و این یعنی صف مردم دلخور از صف آشوب‌گران جداست.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم توجه به مطالبه به حق مردم نظارت جدی بر بازار را از سوی دولت ضروری دانست گفت: دولت باید قبل از اجرا طرح اصلح قیمت بنرین را به مردم تشریح میکرد و همزمان سهمیه بندی بنزین، با اولین یارانه حمایتی را نیز واریز می‌کرد.

مردم با سربلندی از این فتنه‌ هم عبور می کنند

وی نگرانی های مردم از وضعیت گرانی بنزین را قابل فهم و درک برشمرد و گفت: این نگرانی ها باید توسط دولت سریعا" برطرف شود، و البته رفع این نگرانی ها و اجرای کامل طرح معیشتی باید به سرعت و دقت انجام شود تا حق مستضعفان و اقشار کم‌درآمد پایمال نشود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این که انتقاد هایی به نحوه اجرای طرح مذکور داریم ولی این جا برای گفتن آن مناسب نیست، گفت : ملت با ناکام ساختن کینه توزان و اشرار استکبار، ظفرمندانه از فتنه‌ها عبور کرده و راه درخشان خود به سمت قلل پیشرفت بر پایه تمدن اسلامی که مد نظر مقام معظم رهبری است پرشتاب‌تر از قبل ادامه میدهند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه آنهایی که قول استکبار را خورده اند به آغوش ملت بازگردند گفت : آمریکا و ایادی استکبار بدانند که امروز مردم قهرمان آذربایجان با وجود نگرانی از معیشت خود و با هر سلیقه و جناح سیاسی آمده‌اند تا اجازه دخالت به هیچ بیگانه و کشور خارجی را در امور داخلی خود ندهند./1325/

نظر شما