شناسهٔ خبر: 36531206 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

با حمایت معاونت علمی؛

نخستین جشنواره ملی «نوآوری ساخت و ساز» دی ماه ۹۸ برگزار می‌شود

نخستین جشنواره ملی «نوآوری ساخت و ساز در کشور» با هدف ایجاد فضایی تعاملی بین افراد خلاق با بازار مسکن و شهرسازی کشور دی‌ماه امسال برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، خانه‌های کاهگلی و ساده که روزی مامن مردم بود این روز‌ها به اماکنی جذاب برای گردشگری و گذران اوقات فراغت بدل شده است. خانه‌های ساده خشت و خاکی که ساخت آن‌ها بدون داشتن تخصص خاصی با همیاری ساده مردم بالا می‌رفتند و خانه‌ای می‌ساختند برای ساکنان خود.

اما در روز‌هایی به سر می‌بریم که این ساخت و ساز‌ها نیز رنگ عوض کرده‌اند و برای فعالیت در این حوزه دانش و تخصص تعریف شده است. تخصص‌هایی که ایمنی و اصول شهرنشینی در آن‌ها رعایت می‌شود و سالیانه تعداد قابل توجهی از جوانان در این رشته‌های تخصصی فارغ التحصیل می‌شوند.

ساخت‌و‌ساز یا به عبارتی مهندسی معماری یکی از حوزه‌های کسب و کاری است که این روز‌ها مورد اقبال قرار گرفته است و متقاضیان زیادی برای فعالیت در این عرصه اعلام حضور می‌کنند. صنعتی که رابطه مستقیمی با امنیت، سلامت و جان مردم دارد.

سال‌ها است این صنعت چند وجهی با خلاقیت‌ها و نوآوری‌هایی که در آن صرف شده رونق زیادی یافته است و همه کشور‌ها به دنبال ساخت و ساز‌هایی خلاقانه و ایمن‌تر هستند. شبکه فن بازار ملی ایران نیز در راستای وظایف خود در این مسیر گام برداشته و با برگزاری نخستین جشنواره ملی نوآوری ساخت‌و‌ساز همراه شده است.

هدف از برگزاری نخستین جشنواره ملی نوآوری ساخت‌و‌ساز، فراهم کردن زمینه ورود ایده‌های خلاق و نوآورانه به این عرصه تخصصی است. در این جشنواره تلاش می‌شود که فضایی برای نوآوران ایجاد شود تا ایده‌های خلاقانه خود را به نمایش بگذارند و برای تجاری سازی ایده‌های خود با سرمایه‌گذاران ارتباط بگیرند.

این رویداد تخصصی در ۹ محور «سبک‌سازی سازه»، «ارزان‌سازی مصالح»، «هوشمندسازی نوین»، «انرژی در ساختمان»، «مدیریت زمان پروژه»، «مدیریت ساخت»، «طراحی داخلی» و «تاسیسات نوین» برگزار می‌شود.

شرکت در این جشنواره دو مرحله‌ای است، در مرحله‌ی اول از تاریخ ۲۸ مرداد تا پایان آبان ماه در وب سایت www.maxino.org ایده یا محصول را ثبت کرده و داوران محصول را بر طبق معیار‌هایی از پیش تعیین شده، برای مرحله‌ی دوم انتخاب میکنند.

تیم‌های منتخب دور اول، پس از راهیابی به دوره‌ی دوم از مزایایی برخوردار خواهند شد، داشتن غرفه فیزیکی، کارگاه‌های آموزشی و بهره‌مندی از فضای مذاکره با سرمایه‌گذاران تنها بخشی از این مزایا است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس http://techmart.ir/ مراجعه کنند.
 

نظر شما