شناسهٔ خبر: 36530923 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

صعود ترکیه و پرتغال به مرحله نهایی یورو ۲۰۲۰

رونالدو یک قدم دیگر به دایی نزدیک‌تر شد!

روزنامه جوان

قاره سبز این شب‌ها شاهد برگزاری رقابت‌های انتخابی یورو ۲۰۲۰ است و تیم‌های اروپایی برای رسیدن به یورو آخرین تلاش‌هایشان را انجام می‌دهند. در ادامه این مسابقات دوشنبه شب هم پرتغال و ترکیه به جمع تیم‌های صعود‌کننده پیوستند.

صاحب‌خبر -
سرويس ورزشی جوان آنلاين: رقابت‌های انتخابی یورو ۲۰۲۰ در حالی دوشنبه شب با قطعی شدن صعود ترکیه و پرتغال ادامه پیدا کرد که رونالدو با زدن یک گل دیگر و ۹۹ گله شدن به رکورد ۱۰۹ گل دایی و شکستن رکورد آقای گلی جهان نزدیک شد.
قاره سبز این شب‌ها شاهد برگزاری رقابت‌های انتخابی یورو ۲۰۲۰ است و تیم‌های اروپایی برای رسیدن به یورو آخرین تلاش‌هایشان را انجام می‌دهند. در ادامه این مسابقات دوشنبه شب هم پرتغال و ترکیه به جمع تیم‌های صعود‌کننده پیوستند. در مسابقات گروه B، پرتغال مدافع قهرمانی یورو توانست با برتری ۲ بر صفر مقابل لوکزامبورگ مجوز صعود بگیرد. این تیم با بردی که به دست آورد، ۱۷ امتیازی شد و به عنوان تیم دوم گروه پس از اوکراین ۲۰ امتیازی در جمع تیم‌های صعود‌کننده قرار گرفت.

رونالدو در بازی دوشنبه شب هم مانند بازی‌های گذشته یکی از ستاره‌های تیمش بود و نقش پررنگی در صعود پرتغال داشت و پس از بازی از اینکه پنجمین حضورش را در یورو تجربه می‌کند، ابراز خوشحالی کرد: «هدفمان صعود به رقابت‌های یورو بود که به آن دست یافتیم. ما تیمی هستیم که شکست خوردن برایمان سخت و دشوار است. من از اینکه می‌توانم در پنجمین رقابت‌های یورو شرکت کنم، خوشحال هستم.»
ترکیه دیگر تیمی بود که دوشنبه شب صعودش را به یورو قطعی کرد. این تیم در روز پایانی بازی‌های گروه H برابر آندور به میدان رفت و توانست حریفش را با دو گل شکست دهد. ترکیه که رقابت تنگاتنگی با ایسلند برای صعود داشت، با این پیروزی ۲۳ امتیازی شد و به عنوان تیم دوم گروه H توانست به مرحله نهایی یورو ۲۰۲۰ صعود کند. ایسلند هم با ۱۹ امتیاز در رده سوم قرار گرفت.

وعده رونالدو برای شکست رکورد دایی
علاوه بر صعود پرتغال به یورو، گلزنی رونالدو در مسابقه دوشنبه شب او را یک قدم دیگر به شکستن رکورد علی دایی و آقای گلی جهان نزدیک کرد. رونالدو مقابل لوکزامبورگ در دقیقه ۸۶ گل دوم شاگردان فرناندو سانتوس را به ثمر رساند تا تعداد گل‌های ملی خود را به عدد ۹۹ برساند. با این گل رونالدو تنها ۱۰ گل دیگر با رکورد ۱۰۹ گله علی دایی فاصله دارد. رونالدو که در ۱۶۴ بازی ۹۹ گل برای پرتغال به ثمر رسانده باید چهار ماه دیگر برای سه رقمی شدن تعداد گل‌هایش و نزدیک‌تر شدن به رکورد دایی صبر کند.
تیم ملی پرتغال در تاریخ ۲۳ مارس ۲۰۲۰ بار دیگر بازی‌هایش را از سر خواهد گرفت و تا آن روز دقیقاً ۱۲۶ روز دیگر باقی مانده است. رونالدو بعد از این مسابقه قول داد که رکورد آقای گلی جهان را از آن خود کند: «تمام رکورد‌ها باید شکسته شود و من هم این رکورد را می‌شکنم.»

صدمین حضور دشان روی نیمکت خروس‌ها
بازی‌های دوشنبه شب برای دیدیه دشان یک شب ویژه بود. سرمربی فرانسه که صعود تیمش به عنوان صدرنشین گروه H با ۲۵ امتیاز به یورو ۲۰۲۰ قطعی شده است در بازی با آلبانی که دوشنبه شب برگزار شد برای صدمین بار روی نیمکت خروس‌ها نشست. در صدمین حضور دشان روی نیمکت، فرانسه ۲ بر صفر تیم آلبانی را شکست داد تا مقتدرانه راهی مرحله نهایی یورو شود. دشان که ۱۰۰ بار به عنوان سرمربی هدایت فرانسه را برعهده گرفته است، در ۱۰۳ بازی ملی هم به عنوان بازیکن لباس خروس‌ها را بر تن کرده است. دشان در مدت حضورش به عنوان بازیکن و مربی، دو قهرمانی جام جهانی را در ۱۹۹۸ به عنوان بازیکن و یک بار به عنوان مربی در سال ۲۰۱۸ به دست آورده است. دشان در سال ۲۰۰۰ هم به عنوان بازیکن و کاپیتان فرانسه، جام قهرمانی یورو را بالا سر برده است.

برترین گلزن به انگلیسی‌ها رسید
علاوه بر فرانسوی‌ها، بازی‌های دوشنبه شب برای انگلیسی‌ها هم شب ویژه‌ای بود. شاگردان گرت ساوت‌گیت در آخرین دیدار مرحله مقدماتی یورو ۲۰۲۰ به مصاف کوزوو رفتند که این دیدار با نتیجه ۴ بر صفر به سود سه‌شیر به پایان رسید. با این پیروزی انگلیس ۲۱ امتیازی شد تا راه صعود آن‌ها با صدرنشینی به پایان برسد. در این میان هری کین، مهاجم باشگاه تاتنهام با پیراهن ملی موفق شد ۱۲ گل را در مرحله مقدماتی به ثمر برساند. او با گلی که امشب به ثمر رساند با ۱۲ گل برترین گلزن مرحله مقدماتی یورو ۲۰۲۰ لقب گرفت.

نظر شما