شناسهٔ خبر: 36530744 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دیدار و گفت‌وگو با یامان حکمت

71573

نشست دیدار و گفت‌وگو با یامان حکمت برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، یکصد و هفتاد و هفتمین نشست از سلسله جلسات صبح پنجشنبه مجله «بخارا» به بررسی فعالیت‌های فرهنگی و کتاب‌های یامان حکمت (تقی‌آبادی)، استاد ایرانی مدعو در دانشگاه کابل و نماینده مجله «بخارا» در آن‌جا اختصاص یافته، که ساعت ۹ صبح پنجشنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۸ در خانه گفتمان شهر (وارطان) برگزار می‌شود.

یامان حکمت متولد ۱۳۵۸، دانش‌آموخته دکتری زبان و ادبیات فارسی است که  از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۱ در روزنامه شهرآرای مشهد به عنوان خبرنگار، مدیرتحریریه و معاون سردبیر کار کرده است. سپس از سال ۱۳۹۱ به استخدام دانشگاه آزاد اسلامی درآمده و از همان سال به عنوان استاد و سپس معاون شعبه بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی ایران در افغانستان مسئولیت داشته است. او اکنون نیز علاوه بر مسئولیت‌های فوق به عنوان تنها استاد ایرانی مدعو در دپارتمان زبان و ادبیات فارسی دری دانشگاه کابل، در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد مشغول همکاری و تدریس مضامینی همچون نقد ادبی، ادبیات‌شناسی و روش تحقیق است.

از جمله آثار یامان حکمت می‌توان به این کتاب‌ها اشاره کرد: «شاهنامه و بحران ادبیات» (مقالاتی در نقد ادبیات معاصر و چند گفت‌وگو درباره شاهنامه)، «مواجهه با متن» (مقالاتی در ضرورت ایجاد گفتمان نقد ادبی در افغانستان)، «در جستجوی گوینده مخفی» (مقالاتی در نشانه‌شناسی هنر و ادبیات در ایران و افغانستان) با همکاری مسعود تقی‌آبادی، «عقب‌نشینی» و «چرا که یوزپلنگ نشدم».

او بیش از ۲۵ مقاله در نشریات و مجلات علمی پژوهشی دو کشور به چاپ رسانده است و کتاب «درباره براهنی» (روش‌ها و رویکردهای رضا براهنی در نقد ادبی) را نیز برای چاپ آماده دارد.

خانه گفتمان شهر (وارطان) در میدان فلسطین، خیابان طالقانی، ضلع جنوبی،  پلاک ۵۱۴ واقع است.

 انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما