شناسهٔ خبر: 36530280 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

71620

یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمدعلی وکیلی در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه) مجلس تذکرات کتبی نمایندگان را به شرح زیر قرائت کرد:

شمس الله شریعت نژاد به وزیر کشور: چرا بعد از ۶ سال تصویب طرح هادی روستایی در بخش کلار شهرستان‌ عباس‌آباد استان مازندران در پرده ابهام است؟

افضلی به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم پیگیری جدی اعتراض مرغداران شهرستان نهبندان به الزام مرغداری ها به جوجه ریزی با فاصله ۱۱۰ روزه.

حسینعلی حاجی دلیگانی به رئیس جمهور: لزوم پیش بینی منابع مالی مورد نیاز جهت اجرای قانون کاهش ساعات کاری بانوان شاغل دارای شرایط خاص در بخش خصوصی در لایحه بودجه ۹۹. به وزیر نفت: لزوم تجدیدنظر در سهمیه سوخت کامیون‌های دیزلی در شرایط بد اقتصادی و افزایش سرسام آور قیمت قطعات و لوازم یدکی. به وزیر کشور: تسریع در تهیه و ابلاغ شیوه نامه و اجرای قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان مادر ایرانی.

بشیر خالقی به رئیس جمهور: لزوم تجدیدنظر در مورد افزایش قیمت بنزین.

علیرضا سلیمی به رئیس جمهور: تسریع در احداث ایستگاه راه آهن سریع السیر در شهرستان دلیجان. به رئیس جمهور: اگر اشتغال مربوط به جنابعالی نیست پس مربوط به رئیس جمهور کدام کشور است؟

سیده حمیده زرآبادی به وزیر اقتصاد و دارایی: برنامه ریزی و تدوین و تعریف راهکارهای مناسب و موثر درخصوص جلوگیری از تبانی و فساد سازمان یافته در برخی از صندوق‌ها. به وزیر راه و شهرسازی: تکمیل عملیات اجرایی طرح احداث محور الموت- تنکابن. به وزیر امور اقتصادی و دارایی: مقابله با تبانی و فساد سازمان یافته در گمرکات کشور جهت جلوگیری واردات و صادرات کالاهای قاچاق و تضییع حقوق بیت المال.

نادر قاضی پور به رئیس جمهور: تسریع در اجرای نظام رتبه بندی معلمان آموزش و پرورش.

نادر قاضی پور و علیرضا محجوب به رئیس جمهور: دستور پرداخت واریزی‌های مربوط به شوراهای حل اختلاف مطابق قانون از جمله قانون بودجه سال ۹۸. رئیس جمهور و وزیر دفاع: تسریع در راه اندازی کارخانه هواپیماسازی داخلی.

رامین نورقلی‌پور به وزیر کشور: تسریع در جبران خسارت‌های وارد ناشی از سیل به منازل مسکونی و اراضی کشاورزی و زیرساخت‌های شهرستان بندر گز.

حسن نوروزی به وزیر نیرو: چرا عوارض حاصل از چشمه‌های آب معدنی و درمانی در حوزه سد ازداج به روستاهای محروم آن منطقه پرداخت نمی‌شود،؟ تذکر به وزیر جهاد کشاورزی: چرا به بند (پ) ماده ۳۵ قانون برنامه ششم توسعه در شهرستان چناران، طرقبه و شاندیز عمل نمی شود؟ به وزیر کشور: عدم ارائه گزارش دقیق از عملکرد معادن استان تهران و خراسان رضوی به نمایندگان در راستای عمل به بند ۲ قانون برنامه ششم توسعه.

جبار کوچکی نژاد به رئیس جمهور: چرا تغییر قیمت حامل های انرژی را قبل از اجرا به اطلاع مردم نرساندید؟

محمدرضا نجفی و محمدجواد فتحی به وزیر جهاد کشاورزی: تسریع در پیگیری حل مشکل تولید بچه ماهی و تخم ماهی چشم زده و قطع وابستگی کشور در این مقوله استراتژیک.

صدیف بدری به رئیس جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: چرا پایانه مراکز توانبخشی افزایش مناسب نداشته و ۴ ماه پرداخت نشده است؟

نصرالله پژمانفر به وزیر آموزش و پرورش: چرا وزارت آموزش و پرورش برخلاف قانون اساسی در جهت سلطه بیگانگان و ارگان‌های بین المللی در امر آموزش و پرورش کشور عمل می‌کند؟ تذکر به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات: چرا علی رغم برنامه ششم توسعه و اسناد بالادستی کشور در حوزه فاوا تاکنون اقدام مناسبی در مسیر تصویب اساسنامه و تصویب شرکت ترانزیت بین المللی به عمل نیامده است؟ به وزیر صنعت، معدن و تجارت: چرا علی رغم توانمندی‌های قابل توجه تولیدکنندگان داخلی صنعت تجهیزات مخابراتی و ممنوعیت واردات کالاهای داخلی مشابه خارجی در زمینه فاوا و تجهیزات وارد می شود.

انتهای پیام

نظر شما