شناسهٔ خبر: 36530178 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

روحانی هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید زیمبابوه:

ایران از توسعه بیش از پیش روابط با زیمبابوه در همه عرصه ها استقبال می کند

رئیس جمهور با ابراز خرسندی از روند رو به توسعه روابط ایران و زیمبابوه تصریح کرد: ایران از توسعه بیش از پیش روابط فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری زیمبابوه استقبال می کند و امیدواریم شاهد شکوفایی هر چه بیشتر این روابط در راستای منافع دو ملت باشیم.

صاحب‌خبر -

العالم- ایران/ سیاسی

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه شنبه هنگام دریافت استوارنامه "کریستوفر ماپانگا" سفیر جدید زیمبابوه در تهران ، با تاکید بر اینکه همواره بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دو کشور روابط بسیار خوبی داشتنه اند، گفت: در دوران تحریم زیمبابوه همواره در کنار مردم این کشور بودیم و امروز با توجه به فشارهای آمریکا به هر دو کشور باید روابط و همکاری ها گسترش و تعمیق یابد.

رئیس جمهور با اشاره به تشابهات فراوان بین دو ملت و همچنین همکاری های سیاسی در مجامع بین المللی تصریح کرد: باید از لحاظ اقتصادی و تجاری روندی اتخاذ گردد که از توانمندی های دو کشور بیش از پیش استفاده شود.

روحانی افزود: باید شرکت های خصوصی دو کشور را به یکدیگر نزدیک و تشویق کنیم تا تجارت بین دو کشور در مسیر خوبی قرار گیرد.

سفیر جدید زیمبابوه در ایران پس از تقدیم استوارنامه خود به دکتر روحانی ، با اشاره به تهدیدات مشترک از سوی آمریکا بر ضرورت اتحاد و همبستگی بین دو کشور تاکید کرد و گفت: در حقیقت دشمنان مشترک، تحریم هایی را برای تحت فشار قرار دادن مردم ایران و زیمبابوه وضع کرده اند که باید در برابر این ظلم ایستادگی کنیم.

"کریستوفر ماپانگا" بر همبستگی و دوستی و پشتیبانی بین دو دولت و ملت تاکید کرد و اظهارداشت: باید با توجه به اوضاع کنونی روابط دو کشور به سطوح بالاتری ارتقا یابد و همکاری های تجاری و اقتصادی به نفع مردم دو کشور است.

نظر شما