شناسهٔ خبر: 36530130 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همه دانش‌آموزان باید به عضویت کتابخانه‌ها دربیایند

قزوین - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: برای تقویت فرهنگ مطالعه و کتابخوانی باید همه دانش‌آموزان به عضویت کتابخانه‌های عمومی دربیایند.

صاحب‌خبر -

محمد حسن اسماعیلی  روز سه شنبه در مراسم  افتتاح بیست و دومین طرح ملی نمایشگاه های کتاب مدارس قزوین افزود: توسعه فرهنگ کتاب خوانی در جامعه نیازمند هم افزایی و برنامه ریزی هرچه بیشتر تمام دستگاه‌ها به ویژه نهادهای فرهنگی و سازمان‌هایی که طیف وسیعی از افراد جامعه را پشتیبانی می‌کنند،دارد.

وی با بیان اینکه کتاب بهترین ابزار برای ارتقای دانایی افراد است،اظهار داشت: برای اولین بار در استان چند دستگاه فرهنگی کنار هم برنامه های هفته کتاب را با هم برگزار می کنند و باید این  هفته را به عنوان جشن ملی کتاب در آینده  برگزار کنیم.

اسماعیلی با ابراز تاسف از سرانه پایین مطالعه افزود: در حال حاضر سرانه مطالعه در کشور ۱۳ دقیقه اعلام شده که این میزان اصلا قابل رضایت نیست و باید مسئولان تدابیری برای انس بیشتر مردم با کتاب بیاندیشند.

وی تصریح کرد: بنابراین هر قدر سرانه مطالعه کتاب بیشتر باشد توسعه فرهنگی سریع تر اتفاق خواهد افتاد.

اسماعیلی با بیان اینکه نسل جوان باید  بیش از پیش با کتاب مانوس باشد،افزود: حال خوش خواندن با انس به کتاب محقق می شود و باید کتاب را رفیق و یار مهربان خود بدانیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین تصریح کرد: هر چند فضای مجازی باعث دوری ما از کتاب شده اما این دلیل موجهی برای کاهش سرانه مطالعه محسوب نمی شود.

وی یادآور شد: باید مراکز آموزشی برنامه ریزی دقیق و مدونی برای تقویت سرانه مطالعه داشته باشند و سایر نهادهای فرهنگی نیز در این زمینه تلاش کنند.

اسماعیلی افزود: باید زمینه ای فراهم شود که تمامی دانش آموزان عضو کتابخانه باشند و خارج از کتاب های درسی کتاب مطالعه آزاد نیز داشته باشند. 

وی تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد تا کتاب های خوب را به جامعه و اقشار مختلف معرفی کنیم.

۲۴ تا ۳۰ ابان ماه سالجاری هفته کتاب و کتابخوانی نام گذاری شده است.

نظر شما