شناسهٔ خبر: 36530092 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حوادث

گازگرفتگی ۶ دانش آموز را راهی بیمارستان کرد

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از انتشار گاز مونوکسیدکربن در یک مدرسه پسرانه واقع در خیابان خاوران و انتقال ۶ دانش آموز به بیمارستان خبر داد.

صاحب‌خبر -
بیش از چهار هزار اثر به جشنواره فانوس رسیدبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، جلال ملکی گفت: در یک مدرسه پسرانه واقع در خیابان خاوران خیابان بنی طبا، صبح امروز در طبقه سوم و در کلاس ۱۵ نفره گاز منوکسید کربن منتشر شد.
وی افزود: قبل از اعزام نیرو‌های آتش نشانی ۶ دانش آموز به بیمارستان منتقل شدند که بعد از ورود نیرو‌ها ۹ دانش آموز دیگر توسط نیرو‌های ما از کلاس درس خارج شدند و وضع جسمانی این ۹ دانش آموز هم خوب است.
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در مورد علت این حادثه گفت: در طبقه همکف این ساختمان، موتورخانه وجود دارد که نقص فنی موجود در دودکش موتورخانه موجب بروز این حادثه شده بود.
 
 کارگاه دو طبقه مبل سازی در آتش سوخت 
آتش سوزی مهیب یک کارگاه تولید مصنوعات چوبی و مبلمان در شهرک علی آباد قاجار، شب گذشته با عملیات نفس گیر آتش نشانان مهار و خاموش شد.
در پی وقوع آتش سوزی گسترده‌ای در یک کارگاه تولید مصنوعات چوبی، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت ۲۲:۱۵ دقیقه شب گذشته به سرعت نیرو‌های عملیات ایستگاه‌های ۱۲۹ و ۱۲۵ و آتش نشانان شهرستان چهاردانگه را همراه سه دستگاه تانکر آب از ایستگاه‌های ۳۸، ۶۲ و ۸۷، یک دستگاه خودروی حمل دستگاه تنفسی از ایستگاه ۶۲ و یک دستگاه خودروی فوماتیک (ویژه مقابله با آتش سوزی‌های بزرگ) از ایستگاه ۱۲ به محل حادثه واقع در شرق به غرب بزرگراه آزادگان، شهرک علی آباد قاجار اعزام کرد.
داود قلی زاده معاون منطقه ۴ عملیات سازمان آتش نشانی تهران درباره جزئیات این حادثه اظهار داشت: یک کارگاه بزرگ و دوطبقه با کاربری تولید مصنوعات چوبی و مبلمان به وسعت ۶۰۰ متر مربع با سقف ایرانیت فلزی به علت نامعلومی طعمه آتش سوزی شد.
وی افزود: هنگامی که نیرو‌های آتش نشانی به محل حادثه رسیدند، شعله‌های آتش از سقف این کارگاه به آسمان بلند شده بود و همچنین آتش هر آن احتمال می‌رفت به داخل انبار همجوار این کارگاه که حدود ۶۰۰ متر مربع وسعت داشته و مملو از چسب و مصنوعات چرمی و... بود، سرایت کند.
وی با اعلام این که شعله‌های آتش از همه جای ساختمان این کارگاه به بیرون زبانه می‌کشید، تصریح کرد: با توجه به بار اشتعال بالا، آتش نشانان به سرعت عملیات خود را با بکارگیری تجهیزات خاموش کننده و چندین رشته لوله آبدهی از سه نقطه آغاز کردند و همزمان با خاموش کردن شعله‌های آتش، اولویت عملیات را جلوگیری از گسترش آتش سوزی و نیز سرایت نکردن آتش به سوله‌های همجوار قرار دادند.
معاون منطقه ۴ عملیات گفت: آتش نشانان سرانجام طی عملیاتی بزرگ و نفس گیر موفق شدند، این آتش سوزی را مهار و از گسترش آتش و سرایت آن به اطراف جلوگیری کنند.
وی خاطرنشان کرد: در این حادثه خوشبختانه به هیچ یک از کارگران شاغل در کارگاه و شهروندان آسیبی نرسید، ولی خسارت هنگفتی به این کارگاه مبل سازی وارد شد.
قلی زاده در خصوص دلایل وقوع این حادثه ابراز داشت: کارشناسان آتش نشانی هم اکنون در حال بررسی علت بروز این آتش سوزی و نیز برآورد کردن میزان دقیق خسارت وارده هستند.
 
 سقوط مرگبار کارگر ساختمانی به داخل چاه 
کارگر جوانی هنگام کار در یک ساختمان در حال ساخت در غرب تهران به داخل چاهی به عمق ۳۰ متر سقوط کرد و جان سپرد.
با اعلام این حادثه به سامانه ۱۲۵ از سوی کارگران ساختمانی، نیرو‌های آتش نشانی ایستگاه ۱۱۴ به همراه گروه امداد و نجات ۸ با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، به حوالی دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر)، میدان موج، خیابان جوزانی اعزام شدند.
منوچهر رهی افسر آماده منطقه یک عملیات سازمان آتش نشانی تهران که در محل وقوع حادثه حضور یافته بود، گفت: یک کارگر ساختمانی حدودا ۳۵ ساله سرگرم کار در ساختمان نیمه کاره بود که بر اثر بی احتیاطی ناگهان به داخل چاهی به عمق ۳۰ متر سقوط کرد.
وی افزود: نیرو‌های آتش نشانی به سرعت پس از ایمن سازی چاه، با بکارگیری تجهیزات مخصوص و با زدن کارگاه نجات بر روی دهانه چاه، وارد چاه شده و این شخص را به بیرون چاه منتقل کرده و به عوامل اورژانس حاضر در محل تحویل دادند.
این افسر آماده آتش نشانی درادامه ابراز داشت: مصدوم که مردی ۳۵ ساله بود بلافاصله توسط امدادگران اورژانس در محل حادثه مورد معاینه قرار گرفت که پس از معاینات اولیه، مرگ وی تایید شد.

نظر شما