شناسهٔ خبر: 36528769 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سخنگوی قوه قضاییه: با دانیال زاده بر محور اعتماد رفتار می‌کنیم

تهران- ایرنا- سخنگوی قوه قضاییه گفت:‌ تا امروز هم در فرایند بازگشت و هم در فرایند تحقیقات با آقای دانیال‌زاده بر محور اعتماد رفتار کرده ایم و به لحاظ اعتمادی که کرده و اقداماتی که انجام داده، از ارفاق های قانونی بهره‌مند شده است.

صاحب‌خبر -

غلامحسین اسماعیلی روز سه شنبه در چهاردهمین نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره رسول دانیال زاده اظهار داشت: کسانی که به مراجع امنیتی و انتظامی و قضایی اعتماد کنند و به بازگشت اموال به بیت‌المال کمک کنند، حتما از ارفاق های قانونی برخوردار می‌شوند. 
سخنگوی قوه قضائیه گفت: برخی از این ارفاق ها مرخصی است. قرارمان بر این است که به وعده‌هایی که می‌دهیم عمل کنیم و تا امروز در این پرونده هم بر همین صراط پایدار بودیم؛ دیگران هم اگر اعتماد کنند، متضرر نمی‌شوند. 

سخنگوی قوه قضائیه همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر دستگیری دانیال‌زاده و احتمال مطرح شدن ابعاد جدید در ارتباط با پرونده فریدون گفت: آنچه اتفاق افتاد یک تدبیر قضایی، اطلاعاتی و امنیتی برای بازگشت دانیال‌زاده به کشور بود و این فرد به کشور بازگشت. 
وی ادامه داد: اقدامات بعد از بازگشت در ارتباط با وی در حال انجام است. 
سخنگوی قوه قضائیه اضافه کرد: در پرونده حسین فریدون رای قطعی صادر شده و در ارتباط با آن بخش که رای قطعی صادر شده است، بحثی در ارتباط با تغییر رای مطرح نیست. 
اسماعیلی اضافه کرد: اگر در فرایند تحقیقات در ارتباط با هر یک از اشخاص اطلاعات جدیدی به دست آید، پرونده جدیدی باز می‌شود. 

۲۲ آبان ماه سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد: رسول دانیال زاده یکی از بدهکاران کلان بانکی کشور که در پرونده حسین فریدون به اتهام پرداخت رشوه محکوم شده و پس از دستگیری اکبر طبری به خارج از کشور گریخته بود، با طراحی و هدایت پاسداران گمنام امام زمان (عج) در سپاه به کشور بازگشت.
اسماعیلی افزود: این فرد بیش از چهار هزار میلیارد تومان بدهی بانکی داشته و از مرتبطان نزدیک اکبر طبری و حسین فریدون است.

نظر شما