شناسهٔ خبر: 36528746 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شورای شهر سمنان خواستار ساماندهی دکل‌های برق و مخابرات شد

سمنان- ایرنا- ساماندهی دکل‌های برق و آنتن‌های مخابراتی در دویست و بیست و دومین جلسه شورای اسلامی شهر سمنان مورد تاکید قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

‌دویست و بیست و دومین جلسه شورای اسلامی شهر سمنان روز سه‌شنبه با حضور تمام اعضا و تنی چند از شهروندان در سالن جلسات شورا برگزار شد.

مجید نظری عضو شورای اسلامی شهر سمنان در پاسخ به اعتراض یکی از شهروندان حاضر در جلسه محله زاوقان در خصوص مشکلات بهداشتی و زیست محیطی ناشی از تعداد قابل توجه دکل‌های مخابراتی در این محل، بیان کرد: پیگیری‌های لازم از سوی شورای شهر در خصوص جمع‌آوری و ساماندهی این دکل‌ها انجام شده است.

وی به برخی از این پیگیری‌ها اشاره و بیان کرد: مکاتبه‌های بسیاری با مراجع قانونی صدور مجوز نصب و بهره‌برداری از دکل‌ها و آنتن‌های مخابراتی در شهر سمنان به منظور سامان بخشیدن به نصب و استفاده از آن ها انجام گرفته است.

نظری با تاکید بر ضرورت ساماندهی به وضعیت نصب و استفاده از این دکل‌ها و آنتن‌ها در شهر سمنان، گفت: تمام شرکت‌های مخابراتی درخواست کننده آنتن و دکل، پیش، حین و پس از اجرا، ملزم به رعایت تمامی ضوابط و قوانین مرتبط با شهرسازی، محیط زیست، فضای سبز و حقوق شهروندی هستند و این موضوع به شدت مورد توجه شورای اسلامی شهر سمنان است.

این عضو شورای اسلامی شهر سمنان ادامه داد: دکل‌ها و آنتن‌های غیرمجاز و بدون مجوز در شهر شناسایی می‌شوند.

دکل‌های شرکت برق نیز باید ساماندهی شوند

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر سمنان نیز با اشاره به ضرورت همکاری و همیاری مردم در رفع شدن مشکلات شهری بیان کرد: دکل‌های برق فشار قوی برق یکی از مشکلات شهر سمنان است که با صبوری و همیاری مردم باید ساماندهی شود.

عباسعلی طالب بیدختی با اشاره به اینکه برداشتن دکل‌های فشارقوی برق و زیرزمینی کردن آن‌ها، کاهش مخاطرات را به همراه دارد، گفت: حل این مساله علاوه بر همیاری شهروندان، نیازمند تامین بودجه و اعتبار است.

وی افزود: مشکلات ساختمان‌هایی که در گذشته در مناطق و محله‌هایی از شهر و در حریم خطوط برق احداث شده است با زمینی‌کردن شبکه‌های برق تا حدودی برطرف می‌شود.

طالب بیدختی تحقق این امر مهم را مستلزم توجه به امکان اجرایی شدن، دارا بودن توجیه فنی و اقتصادی و تامین بودجه و اعتبارات عنوان کرد.

گزارشی از اثرات سوء دکل‌های مخابراتی واصل نشده است

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان نیز با تاکید بر ساماندهی وضعیت دکل‌های مخابراتی در شهر سمنان گفت: مسوولان مربوط باید هرچه سریع‌تر نسبت به رفع این مشکلات اقدام کنند و روند اقدامات این افراد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سید مسعود سیادتی ادامه داد: تاکنون ۶ نامه به مراکز مرتبط با این مساله فرستاده شده و هیچ گزارشی مبنی بر تاثیرات مخرب این دکل‌ها گزارش نشده است.

وی افزود: با این وجود وجود مخاطرات و تاثیرات سوء دکل‌های مذکور بر کسی پوشیده نیست و باید هر چه سریع‌تر ساماندهی شوند.

هدایت آب‌های سطحی شهر سمنان با مشکل مواجه است

نظری در ادامه جلسه به روان آب‌های ناشی از بارش‌های جوی در شهر سمنان به عنوان یکی از معضل‌های شهری اشاره و بیان کرد: آب‌های سطحی نقش موثری برای تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، کاهش فرونشست زمین، رفع خشکسالی و تامین آب فضای سبز دارد.

وی با اشاره به اینکه جمع‌آوری و هدایت روان آب‌ها نیازمند مدیریت و برنامه‌ریزی اصولی است، گفت: بسیاری از بارش‌ها در شهر سمنان به دلیل تبخیر و غیر قابل نفوذ بودن هدر می‌رود و مسوولان شهرداری موظف به جمع‌آوری اصولی این نعمت خدادادی هستند چرا که این امر رافع بسیاری از مشکلات است.

منتخب مردم سمنان در شورای اسلامی شهر با ابراز گلایه از نبود برنامه‌ اصولی برای جمع‌آوری و استحصال آب‌های سطحی در شهر سمنان گفت: این امر مهم و ضروری باید مورد توجه واقع شده و در دستور کار مدیران شهری و به ویژه شهرداری‌ها قرار گیرد.

شورای اسلامی شهر سمنان در دویست و بیست و دومین جلسه خود به برخی از نامه‌های رسیده رسیدگی و برخی درخواست‌ها را با نظر اکثریت اعضا تصویب و برخی را رد کرد.

تصویب خرید بلیط هواپیما با تخفیف ۵۰ درصد در راستای ارائه خدمات رفاهی به کارکنان شهرداری و سازمان‌های وابسته با پیشنهاد شهرداری سمنان، از جمله این مصوبه ها است.

نظر شما