شناسهٔ خبر: 36527049 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تشکر نتانیاهو از ترامپ بابت حمایت از «شهرک‌سازی»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بعد از اعلام تغییر سیاست آمریکا در قبال شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، در تماس تلفنی با دونالد ترامپ از دولت او تشکر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال تازه‌ترین اقدام ضد فلسطینی دولت آمریکا و تغییر سیاست واشنگتن در قبال شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، «بنیامین نتانیاهو» با رئیس‌جمهور این کشور تماس تلفنی برقرار کرده و مدعی شده که شهرک‌سازی‌های این رژیم در فلسطین اشغالی قانونی و این اراضی «وطن یهودیان» بوده است.

به گفته دفتر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، نتانیاهو شامگاه دوشنبه بعد از تازه‌ترین اقدام ضد فلسطینی آمریکایی‌ها، با دونالد ترامپ تلفنی صحبت و از او بابت این اقدام قدردانی کرد.

وزیر خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه (دیشب) اعلام کرد، واشنگتن سیاستش در قبال شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را تغییر داده و اعلام می‌دارد که این شهرک‌سازی‌ها «به خودی خود» نقض قوانین بین‌المللی به شمار نمی‌روند.

این جدیدترین اقدام دولت «دونالد ترامپ» در جهت تضعیف تلاش‌های فلسطین برای به رسمیت شناخته شدن به عنوان کشوری مستقل است. 

پیش از این آسوشیتدپرس گزارش داده بود پامپئو قصد دارد یک سند حقوقی وزارت خارجه آمریکا مربوط به سال ۱۹۷۸ در این باره را لغو کند. این سند شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی فلسطین را با قوانین بین‌المللی ناسازگار می‌داند. 

بنا بر اعلام دفتر نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در صحبت با ترامپ اعلام کرد که دولت او با این تصمیم خود، یک «اشتباه تاریخی را تصحیح کرد».

نتانیاهو در این گفت‌و‌گو با اشاره به اقدام‌های ضد فلسطینی دیگر دولت آمریکا از قبیل به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی  و انتقال سفارت واشنگتن از تل‌آویو به بیت‌المقدس، بار دیگر از مواضع ترامپ قدردانی کرد.

وی سپس مدعی شده که اراضی تحت کنترل این رژیم در فلسطین از قبیل شهرک‌های اشغالی یهودی، «برای بیش از 3 هزار سال متعلق به وطن ما بوده است».

صدها هزار اسرائیلی در شهرک‌هایی یهودی‌نشین که رژیم صهیونیستی بعد از جنگ ۱۹۶۷ و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است سکونت دارند. 

سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان شهرک‌های رژیم صهیونیستی را غیرقانونی می‌دانند زیرا این رژیم در جنگ سال ۱۹۶۷ میلادی این اراضی را اشغال کرده و بر مبنای کنوانسیون ژنو هر گونه ساخت و ساز از سوی اشغا‌گر در سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.

انتهای پیام/ص

نظر شما