شناسهٔ خبر: 36526728 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

روحانی در دیدار سفیر جدید سوئد:

کاهش تعهدات برجامی ایران، در چارچوب «برجام» است

رئیس‌جمهور گفت: کاهش تعهدات برجامی در چارچوب برجام بوده و به محض اینکه طرف‌های دیگر به تعهدات خودشان برگردند، ‌ ایران نیز به تعهدات خود بازخواهد گشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر،  حجت‌الاسلام حسن روحانی امروز (سه‌شنبه) هنگام دریافت استوار نامه «ماتیاس لنتز» سفیر جدید سوئد در تهران با اشاره به روابط خوب تجاری و سیاسی ایران و سوئد در سال‌های گذشته و سوابق روابط نزدیک صنعتی به‌ویژه در بخش حمل و نقل میان دو کشور، گفت: امیدوارم بتوانیم در شرایط اعمال تحریم‌های غیرقانونی از سوی آمریکا، مناسبات و همکاری‌های فی‌مابین را ادامه و توسعه دهیم.

وی با تقدیر از مواضع دولت سوئد نسبت به حفظ برجام و پایبندی طرفین به تعهداتشان، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنان نسبت به تعهدات خود در برجام پایبند بوده و نظارت‌آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران ادامه خواهد داشت.

رئیس جمهور افزود: کاهش برخی تعهدات برجامی هم در چارچوب برجام بوده و به محض اینکه طرف‌های دیگر به تعهدات خودشان برگردند، ‌ ایران نیز به تعهدات خود بازخواهد گشت.

روحانی با بیان اینکه تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران، برخلاف مقررات بین‌المللی، قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد و برخلاف برجام است، گفت: روابط دوستانه ایران و سوئد ایجاب می‌کند تا از طرق مختلف به دنبال ادامه و گسترش بیش از پیش روابط تجاری و اقتصادی فی‌مابین باشیم.

«ماتیاس لنتز» سفیر جدید سوئد نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور کشورمان به سوابق مثبت همکاری و روابط تجاری–صنعتی میان ایران و کشورش اشاره کرد و گفت: امروز فعالان اقتصادی و شرکت‌های سوئدی به ایران به عنوان یک شریک مطمئن نگاه می‌کنند و می‌توانیم با تلاش بیشتر مناسبات و همکاری‌های خود را در بخش‌های مختلف سیاسی، تجاری، اقتصادی و روابط علمی و دانشگاهی نزدیک‌تر از گذشته ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه در زمینه تحولات اخیر منطقه‌ای در کنار ایران و ابتکارات این کشور و آماده همکاری در کاهش تنش‌ها در منطقه هستیم، افزود: سوئد همواره از برجام حمایت کرده و تأکید می‌کنیم که باید همه طرف‌ها به تعهدات خودشان عمل کنند.

سفیر جدید سوئد در تهران تصریح کرد: ما تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران را غیرقانونی و محکوم می‌دانیم چرا که معتقدیم این تحریم‌ها مشکلات زیادی را ایجاد کرده و تلاش می‌کنیم نقش سازنده‌ای را ایفا کنیم.

نظر شما