شناسهٔ خبر: 36526722 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

آیت الله رمضانی: نگاه شیعیان به اهل سنت برادرانه و از روی باور و اعتقاد است

ابنا

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تاکید بر اینکه اگر مسلمانان اتحاد جماهیر اسلام داشته باشند بزرگترین قدرت اقتصادی، سیاسی و علمی را خواهند داشت تصریح کرد: استکبار نمی‌گذارد این امر تحقق پیدا کندچراکه مهمترین دشمن خود را در این عصر در قدرت اسلام می‌بیند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ هیئتی از انصارالله یمن، حجت الاسلام والمسلمین «نبیل حلباوی» عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) و «شیخ خضر» از علمای اهل سنت لبنان در حاشیه اجلاس بین المللی وحدت اسلامی با آیت الله «رضا رمضانی» دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) دیدار و گفتگو کردند.

آیت الله رمضانی در این دیدار با بیان اینکه اسلام امروز در شرایطی بی‌نظیر و بی‌بدیل قرار دارد اظهار داشت: هیچ زمانی اسلام این چنین در متن جامعه بشری حضور نداشته است. قطعا یک فرصت است برای ما و باید برنامه ریزی کنیم که از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنیم و در غیر این صورت ممکن فرصت ها تبدیل به تهدید شوند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: ازجمله نکته هایی که برای استفاده از این فرصت است اتحاد میان کل مسلمانان حتی حاکمیت در کشورهای مسلمان است که در سخنان ارزشمند و راهگشا و راهبردی حضرت امام خامنه ای در اجلاس بین المللی وحدت اسلامی به آن اشاره شد.

وی با تاکید بر اینکه اگر مسلمانان اتحاد جماهیر اسلام داشته باشند بزرگترین قدرت اقتصادی، سیاسی و علمی را خواهند داشت تصریح کرد: استکبار نمی‌گذارد این امر تحقق پیدا کندچراکه مهمترین دشمن خود را در این عصر در قدرت اسلام می‌بیند.

رییس اتحادیه اروپایی علماء و تئولگ‌های شیعه گفت: دلیلی که باعث شده اسلام در عرصه اجتماعی ورود کند خط مقاومت است و اگر خط مقاومت نبود آنقدر استکبار نقشه برای از بین بردن محور مقاومت نمی کشید. استکبار از امثال حزب الله و انصارالله وحشت می‌کنند. دشمنان با یک تهدید حزب الله عقب نشینی می‌کنند که این گوشه ای از قدرت اسلام است. اگر همه این قدرت ها جمع شود به آنها اجازه نفوذ در کشورهای اسلامی داده نخواهد شد.

آیت الله رمضانی نگاه شیعیان به اهل سنت را نگاهی برادرانه و از روی باور و اعتقاد دانست و در اضافه کرد: ما جریان‌های تکفیری را خارج از اسلام می‌دانیم. تکفیری‌ها اولین چیزی که به کودکان خود یاد می دهند کشتن است و آن هم کشتن محبان اهل بیت(ع). پیامبری که محور محبت است بر اول چیزی که تاکید می کند قرائت، علم و معرفت است که این با کشتن سازگاری ندارد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) نیاز جامعه امروز بشری را مدارا عنوان کرد و تاکید کرد: البته اگر کسی بخواهد در برابر مسلمانان مبارزه کند قطعا جریان مقاومت در برابر مستکبر و زورگو خواهد ایستاد.

وی در پایان گفت: قطعا مجمع جهانی اهل بیت(ع) ارتباط خود با تقریب را افزایش خواهد داد و تمام تلاش و امکانات خود را برای خدمت به محبان اهل بیت(ع) بکار خواهد گرفت.

آیت الله رمضانی اظهار کرد: قلبا خوشحالی خود را برای ملاقات با شما عزیزان ابراز می‌کنم و ان‌شااءلله خداوند ما را با شهدای مقاومت محشور کند.


.................
پایان پیام/ ۲۱۸

نظر شما