شناسهٔ خبر: 36526503 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پارلمان عربی موضع آمریکا در قبال شهرک‌‌های صهیونیستی را محکوم کرد

پارلمان عربی موضع آمریکا در حمایت از شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی را «قاطعانه» محکوم و تأکید کرد که این اقدام آمریکا به شهرک‌های صهیونیستی اعتبار نخواهد داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ پس از آنکه «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا،‌ دیروز دوشنبه،‌ گفت که وجود شهرک‌‌‌های اسرائیلی در قدس و کرانه باختری با قانون بین‌الملل تعارضی ندارد،‌ پارلمان عربی امروز با انتشار بیانیه‌ای، «قاطعانه» این موضع‌گیری آمریکا را رد کرد.

پارلمان عربی در این بیانیه، ضمن هشدار درباره «تبعات خطرناک و عواقب وخیم این اقدام آمریکا علیه نظام بین‌الملل»، آن را «باطل» خواند و گفت که هیچ تاثیر قانونی در پی نخواهد داشت و از طرفی دیگر، این اقدام به هیچ وجه به شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی اعتبار قانونی نمی‌بخشد.

پارلمان عربی همچنین، اقدام آمریکا را چالشی برای اجماع بین‌الملل قلمداد کرد و گفت که این عمل ثبات و امنیت منطقه را از بین ‌می‌برد. «آمریکا مسئول تبعات و پیامدهای ناشی از این اعلام غیر قانونی است... بی‌شک این اعلام، نشانگر جانبداری آمریکا از اسرائیل است».

اعضای این پارلمان در پایان،‌ خواستار احترام آمریکا به قانون بین‌الملل شدند.

مایک پامپئو دیروز دوشنبه، اعلام کرد که دولت دونالد ترامپ سیاستش رادر قبال شهرک‌سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری تغییر داده و اعلام می‌کند که این شهرک‌سازی‌ها «به خودی خود» نقض قوانین بین‌المللی به شمار نمی‌رود (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

نظر شما