شناسهٔ خبر: 36526014 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سردار تقوی:

حضور نیروی انتظامی تا چند شب دیگر در سطح شهر مشهد ادامه دارد

50077

فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی از حضور نیروهای انتظامی در سطح شهر مشهد تا چند روز آینده خبر داد.

صاحب‌خبر -

سردار محمدکاظم تقوی،  در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان خراسان رضوی در ساختمان شهید باهنر استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: از مجموعه بانک‌ها در استان به جهت همکاری با نیروی انتظامی به دلیل حفاظت از شعب بانک‌ها تشکر می‌کنیم.

وی ادامه داد: در این ایام با همکاری استانداری و اعضای شورای تامین توانستیم از این مرحله سخت عبور کنیم و ماموران نیروی انتظامی تا چند شب دیگر برای باز نشدن منافذ جدید در شهر حضور خواهد داشت.

خسارتی به خراسان رضوی وارد نشده است

علی‌رضا رزم‌حسینی در بخش دیگری از این جلسه اظهار کرد: از مدیران بانک‌ها به جهت حفظ سپرده مردم و افزایش سپرده و تسهیلات آنان تشکر می‌کنم، هفته جاری برای استان به سختی گذشت اما با عنایت خداوند متعال و توجه امام رضا(ع) تلاش کردیم آرامش و امنیت کامل را در استان ایجاد کنیم و خسارتی از این اعتراضات غیرقانونی به استان وارد نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: همچنین تملیک واحدهای صنعتی بحث کهنه‌ای است و اگر حل مشکل ماده 37 تامین اجتماعی در استان قابل حل باشد، باید برای فکری کرد.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: استان خراسان رضوی بعد از تهران بیشترین تراکنش مالی را دارد و این امر به معنای خلق پول و گردش بالای پول به جهت حضور زائران و به عنوان فرصتی برای بانک‌های استان است.

رزم‌حسینی خاطرنشان کرد: براساس آمار آبان سال 98 مرکز پوشش‌های اتاق بازرگانی ایران، خراسان رضوی رتبه چهارم در سپرده‌های بانکی و رتبه 25 در میزان تسهیلات را داراست. از طرفی براساس آمار 80 درصد بانک‌ها به اعضای خود تسهیلات می‌دهند و یک بانک 55 هزار میلیارد سپرده داشته که 42 هزار میلیارد آن را به شرکت‌های زیرمجموعه خود پرداخت کرده است. این موضوع به معنای عدم رقابت در بازار و بی‌عدالتی است.

وی اضافه کرد: در استان 128 هزار میلیارد تومان پروژه‌های سرمایه‌گذاری شناسایی شده، یعنی 128 میلیارد تومان قابلیت سرمایه‌گذاری پروژه اقتصادی در استان شناسایی و دارای متولی است و بیش از هزار و 125 موافقت‌نامه سرمایه‌گذاری نیز در استان ایجاد شده است.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: یکی از مشکلات ما عدم اختیارات و بروکراسی برای پرداخت تسهیلات است و در این زمینه با وزیر اقتصاد قرار گذاشته‌ایم، در فاز اول 200 پروژه مهم را اولویت بندی و آن را در دستور کار قرار می‌دهیم و برای دریافت تسهیلات آن در سطح ملی جلساتی با مدیرعامل بانک و وزیر اقتصاد برگزار می‌شود تا مشکل آن سریعا مرتفع شود، به عنوان مثال در هفته گذشته با یک تماس تلفنی با بانک صنعت و معدن گشایش اعتبار پنج هزار میلیارد تومانی انجام شد و یکی از مشکلات آن بروکراسی نحس اداری بود.

رزم‌حسینی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که در استان 90 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری وجود دراد در صورتی که این رقم 128 میلیارد تومان است.

انتهای پیام

نظر شما