شناسهٔ خبر: 36525635 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

محور پونل به خلخال مسدود شد/ پرهیز از سفرهای غیرضروری در محورهای کوهستانی گیلان

محور پونل به خلخال تا اطلاع بعدی به علت بارش برف مسدود شده و راهداری از رانندگان خواسته قبل از آغاز سفر در محورها، از چگونگی وضعیت راه‌ها کسب اطلاع کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، در پی بارش برف و باران در گیلان طی چند روز اخیر علاوه بر آب‌گرفتگی راه‌ها و منازل درون‌شهری استان، برخی از راه‌ها و محورهای ورودی و خروجی با انسداد و کاهش ترافیک روبرو هستند.

لغزندگی جاده‌های گیلان در پی بارش باران

سرهنگ حسین محمدپور، رئیس پلیس‌راه استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت از بارش باران در سطح تمامی محورهای استان و لغزندگی جاده‌ها در پی آن خبر داد.

استقرار موج بارشی جدید پس از میهمانی یک‌هفته‌ای باران در گیلان

به گفته هواشناسی سامانه بارشی که از هفته گذشته در جو گیلان مستقرشده از عصر امروز رو به پایداری می‌رود و کم‌کم شاهد افزایش دما خواهیم بود اما از عصر چهارشنبه (فردا) سامانه بارشی جدیدی در گیلان مستقر می‌شود.

محور پونل به خلخال مسدود شد/ لزوم آگاهی وضعیت جاده قبل از سفر

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت از انسداد محور پونل خلخال به دلیل بارش برف و فقدان ایمنی کافی تا اطلاع ثانوی خبر داد.

محمود اشجاری از رانندگان و مسافرانی که قصد گذر از این مسیر را دارند، خواست تا از محور جایگزین اسالم‌ به خلخال استفاده کنند.

به گفته وی سامانه تلفن گویای مرکز مدیریت راه‌ها به شماره ۱۴۱ و ۳۳۳۱۱۱۱۱ مرکز بیسیم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان آماده اطلاع‌رسانی به‌صورت شبانه‌روزی از وضعیت راه‌ها است و رانندگان و مسافران قبل از آغاز سفر می‌توانند بادام تماس حاصل کنند.

تردد در محورهای اسالم به خلخال و سیاهکل به دیلمان با زنجیر چرخ ممکن است

گرچه محور اسالم به خلخال جایگزین محور پونل به خلخال شده اما در این محور مواصلاتی نیز هم‌اکنون برف در حال باریدن است و به گفته رئیس پلیس‌راه گیلان تردد در آن با زنجیر چرخ ممکن است.

به گفته محمدپور در محور سیاهکل به سمت دیلمان در محدوده لونک نیز برف در حال بارش است و تردد نقلیه با زنجیر چرخ انجام می‌شود.

گردنه حیران در محور آستارا به اردبیل نیز که یکی از محورهای برف‌گیر گیلان به شمار می‌رود هم‌اکنون با بارندگی باران همراه است و مشکل خاصی به لحاظ ترافیکی از جانب پلیس اعلام نشده است.

رانندگان از سفرهای غیرضروری در محورهای کوهستانی اجتناب کنند

پلیس‌راه گیلان همچنین از رانندگان و مسافران خواست از سفرهای غیرضروری در محورهای کوهستانی و ییلاقی استان اجتناب کنند و در صورت سفر کردن تجهیزات زمستانی، البسه گرم، سوخت کافی و وعده‌های غذایی به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/۳۳۸۹/ق

نظر شما