شناسهٔ خبر: 36524747 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

واکنش گروههای فلسطینی به سخنان وزیر خارجه آمریکا درباره قانونی سازی شهرک های کرانه باختری:

جهاد اسلامی : موضع پمبئو استعماری ، خصمانه وفاقد پشتوانه قانونی است/تشکیلات خودگردان: دولت آمریکا حق مشروعیت سازی شهرک های صهیونیست نشین را ندارد/حماس : سخنان وزیرخارجه آمریکا به معنای دفن قرارداد اسلو است

جنبش های جهاد اسلامی، حماس و جبهه مردمی به همراه تشکیلات خودگردانی فلسطین اقدام آمریکا در رسمیت بخشی به شهرک سازی های اسراییل در کرانه باختری را محکوم کردند و آن را حمایت از دزدی زمین فلسطینیان توصیف نمودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا) بنقل از تلویزیون المیادین، جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که این سخنان استعماری و خصمانه و فاقد هرگونه پشتوانه قانونی است و دلیل جدیدی بر چهره زشت آمریکا در حمایت از اشغالگری و تروریسم است.

 

این جنبش همچنین بر ضرورت افزایش مقاومت علیه روند شهرک سازی در کرانه باختری و قدس تاکید کرد و از تمامی گروههای فلسطینی خواست تا با پایان دادن به برخی اختلافات از تمامی ظرفیت های ملی و مردمی برای مقابله با اشغالگری استفاده کنند.

 

این جنبش همچنین با انتقاد شدید از سکوت جامعه عربی درقبال تجاوز به غزه و کرانه باختری اعلام کرد که این سکوت مشوقی برای ادامه رفتارها و اتخاذ تصمیمات خصمانه آمریکا شده است .

 

از سویی دیگر تشکیلات خودگردان فلسطین نیز این سخنان پمبئورا باطل دانست و اعلام کرد که سخنان وی با قانون بین الملل و قطعنامه های بین المللی که مخالف شهرک سازی است و بویژه قطعنامه 2334 در تعارض کامل است.

 

ابوردینه سخنگوی تشکیلات خودگردان دراین باره گفت که تشکیلات خودگردان اینگونه سخنان را رد میکند و خواستار محکومیت بین المللی آن از سوی دولتهای جهان است .

 

وی ادامه داد که دولت آمریکا از شایستگی و اهلیت لغو قرارادهای بین المللی برخوردار نیست و حق ندارد که به شهرک سازی اسرائیل ماهیت قانونی بدهد.

 

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس نیز گفت که این سخنان به مفهوم دفن کردن قرارداد اسلو و فروپاشی توهم تمام کسانی است که به طرح های سازش دلبسته اند.

 

جبهه مردمی برای ازادی فلسطین نیز در بیانیه ای اقدام پمپئو را چراغ سبز رسمی برای دزدی زمین های فلسطین و تشویقی برای ادامه اشغاتلگری اسراییل توصیف کرد.

 

 این جنبش فلسطینی مواضع آمریکا را نقض صریح قوانین بین المللی و موسسات جهانی دانست.

 

تمام.م/ع

نظر شما