شناسهٔ خبر: 36524475 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وجود سه مرکز مشاوره کارآفرینی در لرستان

50176

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از وجود سه مرکز مشاوره کارآفرینی در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

علی آشتاب در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه هفته کارآفرینی از ۲۷ آبان ماه آغاز و تا سوم آذرماه ادامه دارد، اظهار کرد: این هفته فرصت مناسبی برای بیان ضرورت‌هایی با هدف توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی در سطح استان است.

وی ادامه داد: نیازهای جامعه ما به‌ویژه جوانان جویای کار و فعالین بنگاه‌های اقتصادی در گرو حرکت در مسیر زندگی کارآفرینان است که با این اوصاف علاوه بر اشتغال و درآمد، رفاه اجتماعی ایجاد خواهد شد.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: یکی از مسائلی که مورد توجه دولت تدبیر و امید بوده سیاست‌های مجمع مدیریت استان و توجه به مباحث کارآفرینی است.

آشتاب با اشاره به اینکه در هفته کارآفرینی به دنبال ترویج این موضوع با اجرای برنامه‌های مختلفی هستیم، گفت: در این هفته تفاهم‌نامه‌ای با کانون کارآفرینان و تشکل‌های اقتصادی استان، دانشگاه علمی کاربردی بروجرد و تعاونی تولیدکنندگان و صادرکنندگان لرستانی خواهیم داشت که امیدواریم با تجمیع فعالیت‌های این تشکل‌ها در راستای تسهیل بهبود شرایط کسب‌وکار و فعالیت‌های کارآفرینی گام‌هایی برداشته شود.

وی بیان کرد: با همکاری تشکل‌های کارآفرینی و دانشگاه‌ها گامی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ و زندگی کارآفرینی داشته باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان عنوان کرد: برگزاری کارگاه کارآفرینی در دانشگاه آیت‌الله بروجردی، تشکیل جلسه با صندوق پژوهش و فناوری، برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت سازمان برای واحدهای فناور، برگزاری دوره آموزشی پرورش پرندگان زینتی، رونمایی از اولین مجوز زنجیره تأمین، تولید و توزیع طیور دربار، رونمایی از مرکز نوآوری رشد انیمیشن، نشست و دورهمی دانشجویان فنی و حرفه‌ای و مرکز جامع علمی کاربردی استان با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی عمده برنامه‌های هفته کارآفرینی است.

آشتاب از افتتاح انجمن صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و سوغات بروجرد با همکاری شرکت هپکو و دانشگاه علمی کاربردی این شهرستان خبر داد و گفت: در هفته کارآفرینی نشست و دورهمی با واحدهای فناور در مرکز رشد خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه باید موضوع کارآفرینی را به داخل مدارس برد تا ذهن دانش‌آموزان را به این سمت سوق داد، تصریح کرد: باید مسئله کارآفرینی را در جامعه ترویج دهیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه سه مرکز مشاوره کارآفرینی در شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد و دورود داریم که به بررسی طرح‌های اقتصادی از لحاظ توجیه فنی، مالی، اقتصادی و ارائه مشاوره کارآفرینی و مدیریتی به مجریان می‌پردازد، یادآور شد: این مراکز ظرفیت خوبی در حوزه آموزشی، پژوهشی و ترویج هستند و از دل خود مجموعه کارآفرینی بیرون آیند.

انتهای پیام

نظر شما