شناسهٔ خبر: 36523495 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

پمپئو: واشنگتن اعتراضات ایران را به دقت رصد می‌کند

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد: جمهوری اسلامی باید خشونت علیه مردم خود را متوقف کند و هرچه‌ سریع‌تر امکان دسترسی همه ایرانی‌ها به اینترنت آزاد را بازگرداند. برایان هوک نیز با طرح ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: آمریکا از مطالبات مردم ایران حمایت می‌کند.

صاحب‌خبر -
وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که کشورش معافیت تحریم‌های مربوط به سایت هسته‌ای فردو را لغو می‌کند.

به گزارش اعتدال، به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک پامپئو، رییس دستگاه دیپلماسی آمریکا در ادامه اظهارات مداخله‌جویانه خود در قبال کشورمان، اظهار کرد که واشنگتن اعتراضات ایران را به دقت رصد می‌کند.

او مدعی شد که آمریکا نسبت به گزارش‌های مربوط به چندین مورد تلفات در این اعتراضات عمیقاً نگران است.

پامپئو درباره سایت هسته‌ای فردو نیز به یاوه‌گویی پرداخت و گفت: مقدار مناسب غنی‌سازی اورانیوم برای بزرگ‌ترین دولت حامی تروریسم صفر است!

وی ادعا کرد: دلیل مشروعی وجود ندارد که ایران غنی‌سازی را در این سایت که قبلاً مخفی بود، ادامه دهد.

وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد، معافیت تحریم‌های مربوط به سایت هسته‌ای فردو از ۱۵ دسامبر لغو می‌شود.

او اظهارات بی‌اساس خود را این‌گونه ادامه داد که ایران «تلاش مشخص دیگری در زمینه اخاذی هسته‌ای» به عمل می‌آورد که منجر به انزوای اقتصادی و سیاسی این کشور در جهان خواهد شد.

پامپئو با بیان این‌که «ما هرگونه اقدام خشونت‌آمیز این رژیم علیه مردم ایران را به شدت محکوم می‌کنیم»، مدعی شد: جمهوری اسلامی باید خشونت علیه مردم خود را متوقف کند و هرچه‌ سریع‌تر امکان دسترسی همه ایرانی‌ها به اینترنت آزاد را بازگرداند.

حمایت برایان هوک از اعتراضات اخیر ایران

برایان هوک با طرح ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: آمریکا از مطالبات مردم ایران حمایت می‌کند.

برایان هوک، رئیس گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا که تاکنون زمینه ساز اعمال تحریم‌های زیادی علیه ملت ایران بوده، در گفت‌وگو با اسکای نیوز عربی گفت: اولویت دولت دونالد ترامپ منزوی کردن نظام ایران و نمایندگان آن در منطقه و وضع سلسله تحریم‌هایی علیه تهران است.

وی در رابطه با ناآرامی‌ و اغتشاشات اخیرا ایران هم گفت: آمریکا از مطالبات ملت ایران حمایت می کند، ملت ایران از نظامی که نتوانست وظایف خود را انجام دهد خسته شده‌اند.

برایان هوک مدعی شد: ما از مطالبات ملت ایران حمایت می‌کنیم زیرا ایران اموالش را در راستای ایجاد بی ثباتی در کشورهای دیگر خرج می کند و ما از آنها می خوهیم که این اموال در راستای بهبود اوضاع معیشتی مردم خرج کنند.

هوک با طرح ادعای حمایت ایران از شبه نظامیان در عراق، لبنان و یمن و لزوم توقف این حمایت ها گفت: ایران امروز هزینه توطئه علیه کشورهای دیگر را می‌پردازد.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با گسترش دامن دخالت‌های خود به عراق گفت: هر مسئول عراقی که بخواهد در زیرسایه "سلطه گری ایران بر عراق" ثروت و اموال ملت را بخورد، علیه آن تحریم وضع خواهیم کرد.

بریان هوک در ادامه مدعی شد که که مقامات ایرانی می خواهند حزب الله های دیگری همانند حزب الله لبنان در عراق و یمن ایجاد کنند و ما می دانیم که برخی افسران ایرانی با حوثی های در یمن همکاری دارند.

وی مدعی شد که ایران باعث از بین رفتن صلح در خاورمیانه شده است.

نظر شما