شناسهٔ خبر: 36522985 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز ۱۲۸.۵ میلیارد ریال فروش داشت

تبریز - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: در مدت برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز به ارزش ۱۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کتاب فروخته شد.

صاحب‌خبر -

محمد محمدپور، دوشنبه شب در مراسم تجلیل از عوامل اجرایی هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز افزود: این میزان فروش در مقایسه با شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است به طوری که در دوره قبل میزان فروش حدود ۸۵ میلیارد ریال بود.

وی با بیان اینکه موضوع کتاب و کتابخوانی عنصری راهبردی و گسترش و تعمیق فرهنگ مطالعه از اولویت‌های این اداره کل است، اظهار داشت: متاسفانه سرانه‌ مطالعه به شکل غم‌باری پایین بوده و در برهه‌ کنونی مسئله‌ کتاب و کتابخوانی و ارتقای سرانه‌ مطالعه در جامعه به یک اضطرار تبدیل شده و باید تمام نهادهای متولی با برنامه‌ریزی صحیح و عزمی جدی، ‌فرهنگ مطالعه را ترویج کرده و این رقم را ارتقاء‌ دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، فرهنگ را از ارکان زندگی فردی و اجتماعی عنوان کرد و گفت: اصلی‌ترین رکن زندگی فرهنگی نیز کتاب و کتابخوانی است و کتاب تعامل‌های سازنده را رقم زده و توسعه را رشد و شتاب می‌بخشد. 

محمدپور، ادامه داد: آگاهی،‌ دانایی و اندیشه در دنیای کنونی محور تعاملات بوده و جهان آینده متعلق به دانایان و فرزانگان است و باید خود و فرزندانمان با سلاح دانش و آگاهی تجهیز شود. 

وی یادآوری کرد: اجرای طرح‌هایی مانند پایتخت کتاب ایران و کشور، جام باشگاه های کتابخوانی، طرح مروجان کتاب، ‌عیدانه و تابستانه‌ کتاب و هفته کتاب، بهانه‌ای برای عزم عمومی و ملی - اجتماعی در حوزه کتابخوانی است. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: تولید کتاب و مواجهه‌ مردم با این تولید چرخه‌ ای به هم پیوسته و در امتداد هم بوده به طوری‌ که اگر کتابخوان در جامعه زیاد شود، انتشارات رونق می یابد و به تبع آن مولفان نیز به سمت تولید آثار فاخرتر حرکت می‌کنند.

محمدپور، خانواده را مهمترین رکن تقویت فرهنگ کتابخوانی دانست و افزود: خانواده اصلی‌ترین رکنی است که می‌تواند فرد را کتابخوان و علاقمند به مطالعه تربیت کند و در گام های بعدی نهادهای آموزشی می‌توانند این فرهنگ را در فرد نهادینه کنند.

وی، بر لزوم آموزش‌ روش های مطالعه تاکید کرد و گفت: باید روش مطالعه‌ مفید به کودکان آموزش داده شود چراکه مطالعه‌ مفید به انسان هویت بخشیده و برعزت و کرامت فرد می‌افزاید.

در این آیین از عوامل اجرایی هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز تجلیل شد.

هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز از بیست و نهم مهر تا چهارم آبان ماه امسال در محل دایمی نمایشگاه بین المللی این کلان شهر برگزار شد و بیش لز یک میلیون بازدیدکننده داشت.

نظر شما