شناسهٔ خبر: 36521127 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

هند به پهپادهای رزمی و تجسسی آمریکا مجهز می‌شود

ارتش هند قصد دارد در قراردادی به ارزش هفت و نیم میلیارد دلار به هواپیماهای تجسسی، پهپادهای رزمی و جاسوسی ساخت آمریکا مجهزشود.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

همزمان با افزایش روابط نظامی هند و آمریکا، ارتش هند قصد خرید  تجهیزات  نظامی  از آمریکا به ارزش بیش از هفت میلیارد دلار دارد.

اخبار بین الملل-  به نوشته وبگاه «لایو مینت» هند قصد دارد هواپیماهای بدون سرنشین و  10 فروند هواپیماهای جاسوسی  و ضد زیر دریایی «پی-18» را  آمریکا بخرد. پیش بینی می‌شود هواپیماهای پی-81 حدود 3 میلیارد دلار هزینه داشته باشند. نیروی دریایی هند اینک 12 فروند از این نوع هواپیما را در اختیار دارد .

این درحالی است که دولت آمریکا در ژوئن (خرداد) فروش پهپادهای رزمی همراه با موشک‌های و سامانه‌های  دیگر به هند را تصویب کرد.

آمریکا در حالی در پی افزایش روابط نظامی با هند است که این کشور همچنان با روسیه نیز روابط نظامی، دفاعی گسترده‌تر دارد و دهلی نو خواستار دریافت سامانه دفاع موشکی «اس-400» از روسیه است.

به نوشته لایو مینت، هند در دهه گذشته نیز تعداد زیادی تجهیزات نظامی آمریکایی از جمله بالگردهای« آپاچی»، بالگردهای «شینوک»، هواپیماهای ترابری «سی گلوب مستر» و «سوپر هرکولس سی-130 جی» را آز آمریکا خریداری کرد. این دو کشور  اینک در رایزنی برای خرید سامانه دفاع هوایی «ناسامز» هستند.

وزیردفاع موقت آمریکا  نیز چندی قبل گفت که کشورش در حال افزایش همکاری نظامی با هند است. «پاتریک شاناهان» وزیر دفاع آمریکا در سخنرانی گفت:«روابط دفاعی آمریکا و هند در دهه گذشته به طور قابل توجهی تقویت شده و هند اکنون یک شریک دفاعی محسوب می‌شود.»

 

نظر شما