شناسهٔ خبر: 36520809 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

آبی‌پوشان در آزادی کار سختی ندارند؛

آشنایی با حریفان استقلال در لیگ قهرمانان آسیا

تیم فوتبال استقلال پیش از بازی با الریان ابتدا باید برنده الکویت و الفیصلی را در آزادی شکست دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ مسابقات این فصل لیگ قهرمانان آسیا هفته‌ آینده با برگزاری دیدار برگشت فینال بین اوراواردز ژاپن و الهلال عربستان به اتمام می‌رسد و تکلیف قهرمان این فصل مشخص خواهد شد اما خیلی زود فصل جدید مسابقات استارت می‌خورد و مراحل مقدماتی و پلی‌آف به انجام خواهد رسید.

در این فصل از مسابقات هم، نمایندگان ایران به صورت ۲+۲ شرکت خواهند داشت. تیم‌های پرسپولیس و سپاهان به صورت مستقیم و استقلال و شهرخودرو با حضور در پلی‌آف کار خود را شروع می‌کنند. آبی‌پوشان تهرانی و شاگردان گل‌محمدی برای رسیدن به مرحله گروهی می‌بایست ۲ بازی را با پیروزی پشتسر بگذارند و راهی مرحله گروهی شوند.

استقلال در گام نخست باید در ورزشگاه آزادی به مصاف برنده جدال تیم‌های الفیصلی اردن و الکویت کویت برود و سپس در صورت پیروزی در این بازی به آخرین دور پلی‌آف می‌رسد تا مقابل الریان در دوحه پیکار کند. پیروزی در این دیدار، شاگردان استراماچونی را به جمع ۳۲ تیم برتر خواهد فرستاد. در سوی مقابل شهر خودرو باید در اولین گام از یکی از ۲ تیم چنای هند یا الریفای بحرین پذیرایی کند. پیروزی در این مسابقه نماینده مشهد را به دور بعدی می‌فرستد. جایی که آنها باید در خانه السیلیه با کریم انصاری‌فرد و هم تیمی‌هایش پیکار کند. برد در این رقابت، شهر خودرو را برای اولین بار در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا جای خواهد داد.

اما رقبای ابتدایی استقلال و شهر خودرو در چه وضعیتی قرار دارند و اصلا چگونه تیم‌هایی هستند؟

الفیصلی اردن: رئیسِ فوتبال اردن، باشگاه الفیصلی است. عقاب‌های آبی در سال ۱۹۳۲ تاسیس شدند. ورزشگاه خانگی آنها همان استادیومی است که ایران در برابر عراق شکست خورد. آنها فصل قبل قهرمان لیگ اردن شدند و حالا با گرفتن ۷۷ جام داخلی، پرافتخارترین تیم تاریخ اردن به حساب می‌آیند. این تیم در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ فاتح AFC کاپ آسیا شد. تیم الفیصلی در فصل ۲۰۰۲-۳ لیگ قهرمانان آسیا در مرحله پلی‌آف به استقلال مواجه شد اما با تحمل ۲ شکست ۲ بر صفر و یک بر صفر از گردونه مسابقات کنار رفت.

آنها در سال ۲۰۱۸ نیز به پلی‌آف لیگ قهرمانان صعود کردند اما حریف نسف قارشی ازبکستان نشدند. راتب الاوادات ۴۹ ساله و اردنی از سال ۲۰۱۵ سرمربی این تیم آبی‌پوش است و همچنان هدایت آنها را بر عهده دارد. یوهان لنگلومای از گابن، چیهب بن فرج از تونس و کاساس داودا از غنا سه بازیکن خارجی تیم الفیصلی هستند که ممکن است در تعطیلات زمستانی به تعداد آنها اضافه شود.

الکویت کویت: دیگر تیمی که ممکن است با استقلال پیکار کند، الکویت کویت است. "سرتیپ‌ها" از سال ۱۹۶۰ کار خود را آغاز کردند. آنها نیز به واسطه قهرمانی فصل گذشته‌شان مجوز حضور در پلی‌آف سال ۲۰۲۰ را کسب کرده‌اند. الکویت تاکنون ۴۷ عنوان قهرمانی در مسابقات مختلف فوتبال کویت را به دست آورده است. این تیم در سال های ۲۰۰۹، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ قهرمان AFC کاپ شده و در سال های ۲۰۰۸، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۹ در لیگ قهرمانان حاضر بوده که در آخرین فصل در مرحله پلی آف مقابل سایپا شکست خورد. الکویت در فصل ۲۰۰۱-۲۰۰۲ با حساب سه بر صفر به استقلال باخت و در مرحله گروهی سال ۲۰۰۸ نیز در برابر سایپا، یک تساوی و یک شکست نصیبش شد.

به هر حال یکی از این دو تیم در استادیوم آزادی باید به مصاف استقلال برود و بعید است بازیکنان استراماچونی نتوانند از سد حریف خود عبور کنند.

نظر شما