شناسهٔ خبر: 36520798 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

روی دیگر نفوذ در حوادث اخیر

اینک نظام سلطه نسل پنجم جنگ علیه ایران را تحت عنوان «جنگ مرکب هنگ‌کنگی» تجربه می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، «عبدالله متولیان» در یادداشت روزنامه «جوان» نوشت:

سرعت و نحوه عمل اغتشاشگران در حوادث روزهای اخیر پس از اعلام نرخ‌های جدید بنزین با فاصله کمتر از ۲۴ ساعت از شروع عرضه بنزین با قیمت جدید، از آمادگی کامل شبکه نفوذ دشمن در مواجهه احتمالی برای نقش‌آفرینی حداکثری در چنین حوادثی حکایت می‌کند. نحوه حضور اغتشاشگران به خوبی نشان می‌دهد که آنان از مدت‌ها قبل «سازماندهی شده»، «تجهیز شده»، «شبکه‌سازی شده»، «شبکه ارتباطی مطمئن برای آنان تعریف شده»، «رزمایش‌های پنهانی برگزار کرده» و با دریافت کدهای از پیش تعریف شده، از طریق شبکه ارتباطی به میدان وارد شده‌اند.

پیش از این گفته بودیم که نظام سلطه طی ۴۱ سال گذشته چهار نسل از جنگ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران شامل «نسل اول؛ جنگ نظامی که در آن دشمن و ابزار جنگ هویدا و آشکار است»، «نسل دوم؛ جنگ فرهنگی و رسانه‌ای که در آن ابزار جنگ آشکارا، خود دشمن دیده نمی‌شود»، «نسل سوم؛ جنگ دیپلماتیک که در آن دشمن آشکار است، اما ابزار جنگ (دیپلماسی و مذاکره) دیده نمی‌شود» و «بالاخره نسل چهارم؛ جنگ موریانه‌ای و نفوذ (اعم از موردی و جریانی) که در آن دشمن و ابزار جنگ هیچ‌کدام دیده و شناخته نمی‌شوند» را تجربه کرده است و اگرچه در برخی از آن‌ها به موفقیت‌هایی دست پیدا کرده، ولی در همه آن‌ها به‌رغم تحمیل خسارت به جمهوری اسلامی ایران، متحمل شکست خفت‌بار شده و ناخواسته با صرف هزینه‌های نجومی موجبات اقتدار بیشتر و استحکام درونی نظام اسلامی و توسعه و تحکیم بخشی به عمق راهبردی ایران را فراهم آورده است.

اینک نظام سلطه نسل پنجم جنگ علیه ایران را تحت عنوان «جنگ مرکب هنگ‌کنگی» تجربه می‌کند. اساس جنگ‌های نسل پنجم بر دو پایه «نفوذ سازماندهی شده موردی و جریانی در تمام اجزای حکومت و لایه‌های اجتماعی و تمامی اقشار و صنوف» و «تحریم و فشار حداکثری بر مردم تا مرز عصیان، سرکشی، شورش و اغتشاش علیه حاکمیت» استوار است. در جنگ نسل پنجم، دشمن با اطمینان از توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها، رقابت‌ها و امکانات شبکه مویرگی نفوذ، نسبت به تحمیل شدیدترین فشارها و تحریم‌ها اقدام می‌کند و در عین حال شبکه نفوذ در داخل کشور در گام نخست، «در حوزه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری، مسئولان را دچار خطای محاسباتی می‌نماید» و «در حوزه اجتماعی با پخش گسترده شایعات مهندسی شده و اخبار جعلی و دروغین، زمینه شورش و عصیان فراگیر علیه نظام را از طریق تخریب و تضعیف باورها، ایمان، اعتقادات و اعتماد مردم به نظام فراهم می‌آورند» و به این ترتیب مردم را با دوقطبی‌های «گرانی/استکبارستیزی»، «تنگی معیشت/حفظ موشک و توان نظامی»، «فشار اقتصادی/حضور ایران در منطقه»، «صلح با امریکا/پذیرش فقر» و... رودرروی مسئولان نظام قرار داد و آنان را به پذیرش جنگ نسل سوم و قبول مذاکره مجبور می‌کنند و چنانچه مسئولان کشور از قبول مذاکره سرباز بزنند، در زمان مناسب و به بهانه‌ای نظیر وضع حاضر در ایران، مردم را به شورش علیه نظام دعوت می‌کنند. در این حالت اگرچه آغاز حرکت به بهانه اعتراض به مشکلات اقتصادی و معیشتی است، اما در کم‌ترین زمان ممکن اعتراضات معیشتی به شورش علیه حکومت و درخواست تغییر قانون اساسی و تغییر اساس نظام تبدیل می‌شود.

پشتیبان موفقیت شبکه هرمی و مویرگی نفوذ از سوی دشمن از یک طرف تشدید تحریم‌ها و از طرف دیگر هفت سازمان و مرکز ویژه در خارج از کشور است که مشتمل است بر «مرکز سایبری منافقین در آلبانی»، «مرکز سایبری سعودی‌ها»، «مرکز سایبری امریکا»، «شبکه ماهواره‌ای انگلستان»، «شبکه ماهواره‌ای وهابیون»، «بیش از ۷ هزار سازمان مردم‌نهاد که در حوزه تخصصی تحقیق و پژوهش و تولید محتوا علیه نظام ایران فعالیت می‌کنند»، «میز ایران در سرویس‌های جاسوسی امریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی» و... شبکه ارتباطی در جنگ نسل پنجم نیز به‌صورت مرکب در اکثر شبکه‌های اجتماعی نظیر توئیتر، فیسبوک، اینستاگرام و... طراحی شده و حتی نرم‌افزارهایی مثل «ویز» و «گوگل‌مپ» هم در خدمت این جنگ قرار دارند.

اما به‌رغم هزینه‌های صدها میلیاردی قارون‌های منطقه‌ای و مثلث شرارت «عربی، غربی، وهابی»، آن چیزی که به موفقیت جنگ نسل پنجم بیشترین کمک را می‌کند عبارت است از «اشرافی‌گری و رفاه‌طلبی مسئولان»، «افزایش اختلاف طبقاتی بین مردم و مسئولان»، «ساده‌اندیشی مسئولان نسبت به شبکه نفوذ»، «دادن وعده‌های پوچ انتخاباتی و عدم تحقق وعده‌های داده شده»، «فاصله گرفتن مسئولان از مردم» و در نقطه مقابل آن چیزی که نقشه‌های دشمن را خنثی و نقش بر آب کرده و می‌کند عبارت است از «وجود نعمت ولایت فقیه»، «معجزه بسیج و حضور مردم»، «بصیرت و آگاهی مردم مبتنی بر فرهنگ علوی و فاطمی و حسینی و مهدوی» و... است.

در حادثه اخیر اولاً این اقدام بدون پیوست تبلیغاتی انجام شده که قطعاً مردم به دلیل ناآگاهی از منافع اجرای طرح صرفاً تحت تأثیر بمباران و طوفان اخبار جعلی دشمن و شبکه نفوذ قرار داشته‌اند. ثانیاً درباره میزان افزایش قیمت بنزین نیز نظرات برخی کارشناسان اقتصادی مورد لحاظ قرار نگرفته و در انتخاب قیمت جدید بیشترین اختلاف در نظر گرفته شده، درحالی که این طرح را می‌شد در چند مرحله اجرا کرد و موارد دیگری که باید توسط دستگاه‌های امنیتی و قضایی در ریشه‌یابی علل اصلی بروز وقایع مورد نظر قرار گرفته و چنانچه مسئولی دراین‌باره کوتاهی کرده رسماً و علناً مورد مؤاخذه و مجازات قرار گیرند.

به هر حال همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید فرمودند تصمیمی که سران کشور گرفته‌اند با لحاظ این مهم که نباید برای مردم هزینه مادی و افزایش قیمت‌ها را درپی داشته باشد و با شرط حفظ آرامش مردم و امنیت نظام باید اجرا شود و همه دستگاه‌ها و نهادها و سازمان‌ها مکلفند با تمام قوا نسبت به آرام‌سازی اوضاع و توجیه مردم اقدام نمایند.

نظر شما