شناسهٔ خبر: 36520634 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آغاز نخستین نمایشگاه تخصصی نیازمندی‌های وارداتی و ساخت داخل در زنجان

نخستین نمایشگاه تخصصی نیازمندی‌های وارداتی و ساخت داخل از امروز در زنجان آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، نخستین نمایشگاه تخصصی نیازمندی‌های وارداتی و فرصت‌های ساخت داخل از امروز در محل نمایشگاه بین‌المللی کاسپین آغاز به کار کرده است.

این نمایشگاه در راستای عرضه توانمندی‌های داخل و ایجاد فرصت عرضه برای آنها و بررسی نیازمندی‌های واحدهای تولیدی آغاز به کار کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه نمایشگاه تخصصی نیازمندی‌های وارداتی و ساخت داخل با هدف تولید قطعات وارداتی مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی داخل کشور در زنجان آغاز به کار کرده است، اظهار داشت: زنجان پنجمین استان در برگزاری این نمایشگاه است.

ناصر فغفوری ضمن مغتنم شمردن برگزاری این نمایشگاه و با بیان اینکه این نمایشگاه تا یکم آذرماه در زنجان دایر خواهد بود، تصریح کرد: دستگاه‌های متولی برگزاری آن استانداری، سازمان صمت، جهاد کشاورزی استان، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، پارک علم و فناوری و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه مذکور در قالب 598 واحد صنعتی و در قالب 88 غرفه به مساحت 412 متر مربع دایر شده است، تصریح کرد: تعداد 100 متر نیز برای مذاکرات دو جانبه بین شرکت‌های تولیدی و شرکت‌های دانش بنیان و قطعه‌سازان دایر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه بازدید از این نمایشگاه برای عموم آزاد است، اضافه کرد: بازدید از ساعت 9 تا 12 در نوبت صبح و در نوبت عصر از ساعت 15 تا 20 انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تامین مواد اولیه از طریق واردات مهم‌ترین دغدغه واحدهای تولیدی استان است از همین رو به دنبال برگزاری نمایشگاهی بودیم که با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود این مشکلات حل شود.

فغفوری با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و 242 واحد صنعتی در استان فعال است، تصریح کرد: در نیمه نخست سال جاری 69 واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری یک هزار و 462 میلیارد ریال وارد چرخه تولید شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های مهم استان جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی بوده است، گفت: طی سنوات گذشته هیچ واحدی به واحدهای تعطیل اضافه نشده، بلکه برخی از واحدهای تعطیل نیز به چرخه تولید بازگشته است.

انتهای پیام/73005/ق30

نظر شما