شناسهٔ خبر: 36520514 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برگزاری 18 نمایشگاه کتاب تا پایان سال در کشور/ خرید 36 میلیاردتومان کتاب

مدیر امور برگزاری نمایشگاه کتاب استان‌های وزارت ارشاد با اعلام اینکه تا تا پایان سال 20 نمایشگاه دیگر در سطح استان‌های کشور برگزار ‌می‌شود، گفت: تاریخ قطعی برگزاری در 18 استان قطعی شده است.

صاحب‌خبر -

رجبعلی سالاریان در حاشیه برگزاری نمایشگاه کتاب استانی در جمع خبرنگاران استان مازندران، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب نیاز به فضاسازی مناسب در سطح استان‌های کشور دارد.

وی با اعلام اینکه پیش از شروع هر سال برای برگزاری نمایشگاه کتاب در سطح استان‌ها برنامه‌ریزی می‌شود، افزود: بیشترین درخواست برگزاری نمایشگاه در ماه‌های مهر، آبان و آذرماه است و از ابتدای سال تاکنون در 17 استان کشور نمایشگاه کتاب برگزاری شده است.

سالاریان اضافه کرد: پائیز پر درخواست‌ترین زمان برای برگزاری نمایشگاه کتاب است و درخواست‌های متعدد زیادی در استان‌های کشور برای برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی را داریم.

وی با اعلام اینکه هفته کتابخوانی بیشترین تقاضا برای برگزاری نمایشگاه کتاب وجود دارد، افزود: برای نخستین‌بار در هفته کتاب‌خوانی شانس برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب به مازندران رسیده است.

مدیر امور برگزاری نمایشگاه کتاب استان‌های وزارت ارشاد با اشاره به افزایش قیمت کتاب، افزود: از ابتدای سال تاکنون 10 نمایشگاه کتاب در استان‌های کشور برگزار کردیم و میزان فروش به نسبت‌ سال‌های گذشته بهتر بوده است.

وی ادامه داد: سال گذشته با وجود برگزاری 28 نمایشگاه حدود 60 میلیارد تومان فروش داشتیم اما در سال جاری با برگزاری 10 نمایشگاه غرفه‌داران 36 میلیارد تومان فروش داشتند که به نسبت سال گذشته و باتوجه به گرانی قیمت کاغذ بسیار مناسب بوده است.

مدیر امور برگزاری نمایشگاه کتاب استان‌های وزارت ارشاد با اعلام اینکه  تا  تا پایان سال 20 نمایشگاه دیگر در سطح استان‌های کشور برگزار ‌می‌شود، گفت: تاریخ قطعی برگزاری در 18 استان قطعی شده است.

به گزارش فارس، همزمان با برگزاری نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های استان نمایشگاه بزرگ کتاب استان مازندران در حال برگزاری است.

بیش از 550 ناشر با 75 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب استان مازندران در این نمایشگاه مشارکت کردند.

نمایشگاه کتاب استان مازندران از روز شنبه آغاز و تا عصر روز جمعه در کیلومتر 18 جاده ساری به فرح‌آباد برپا است، فعالیت کاری نمایشگاه از ساعت 14 تا 20 شب ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/86004/ج/و

نظر شما