شناسهٔ خبر: 36520508 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رمز موفقیت یک نخبه در تربیت ۷ فرزند

پدر هفت فرزند درباره رمز موفقیت خود در تربیت و رشد ۷ فرزند خویش می‌گوید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، زهرا صادقی مادر هفت فرزندی که طی روزهای اخیر سرتیتر اخبار رسانه‌های کشور قرار گرفت، دعوت خبرگزاری را پذیرفت و با همسر خویش داوود منیری متخصص طب اسلامی میهمان خبرگزاری شد. منیری می‌گوید سال 1352 در تهران متولد شده است. وی در دوران نوجوانی خویش، تجربه کار در عطاری محله و نزد فردی حاذق را دارد،‌ تجربه‌ای که سبب شد آینده علمی و شغلی‌اش تحت تأثیر قرار گیرد و متخصص طب سنتی شود.

وی درباره فرآیند شغلی خود می‌گوید: در زمان تحصیلم در مدرسه در عطاری کار می‌کردم؛ به‌لطف خدا صاحب‌کارم نسخه‌نویس بود و تجربه‌های خوبی آموختم. تحصیلاتم را تا دیپلم ادامه دادم و تحصیلات دانشگاهی را در  دانشگاه همدرد هند و در حوزه طب سنتی بورسیه شدم و اکنون شغلم در همین زمینه است، هرچند در سال‌های اخیر فعالیت‌های متعددی داشتم.

منیری افزود: از آن زمان کارم حرفه‌ای‌تر شد و اکنون با پژوهشکده گیاهان دارویی واقع در اتوبان تهران ــ قزوین همکاری و فعالیت دارم همچنان که کار درمانی هم انجام می‌دهم. همچنین قسمت ستاد گیاهان داروییِ بنیاد ملی نخبگان مربوط به کار امثال بنده است و در آنجا بنده را می‌شناسند.

وی با ابراز اینکه "از ابتدا دارای وضعیت شغلی و مالی مناسب نبودم"، گفت: حدود 15 سال قبل اولین فرزندم که به دنیا آمد، شغل پردرآمدی نداشتم و حتی تا سال‌ها در مشاغلی مثل پیک موتوری و دست‌فروشی کار کردم. هر کدام از فرزندانم که به دنیا می‌آمدند، به‌طور همزمان اتفاق خوبی در زندگی‌مان رخ می‌داد. توقعی که از کرامت خدا داشتیم، روز به روز بیشتر می‌شد. سعی کردیم به این موهبت‌های الهی اهمیت دهیم. اعتماد به خدا را در مسیر زندگی آموختیم طوری که ما هیچ زمانی لنگ نمی‌ماندیم. متأسفانه گاهی آموزه‌های ایمانی خود را در مسیر زندگی به‌کار نمی‌گیریم.

*متن کامل این مصاحبه که با مشارکت طنین یاس (پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور) صورت گرفته است، به‌زودی در خبرگزاری تسنیم منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/+

نظر شما