شناسهٔ خبر: 36520492 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رقابت ملی‌پوشان قم با فرنگی‌کاران روس

ملی‌پوش کشتی فرنگی استان قم در ترکیب تیم ملی بزرگسالان در جام جهانی کشتی فرنگی 2019 با تیم‌های مطرح دنیا نظیر روسیه به رقابت می‌پردازند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، زمان بسیار اندکی تا آغاز یکی از مهمترین تورنمنت‌های سال 2019 کشتی فرنگی دنیا یعنی جام جهانی این رشته باقی مانده، رویداد مهمی که ایران به عنوان یکی از قدرت‌های مطرح کشتی دنیا میزبانی آن را بر عهده گرفته و پذیرای رقبای مطرح خود در این رشته است.

مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی روزهای هفتم و هشتم آذر ماه به میزبانی ایران در سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران به انجام می‌رسد، رخداد بزرگی که طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی با حضور هشت تیم برتر رقابت‌های جهانی 2019 برگزار می‌شود، در حالی که مسابقات جهانی دو ماه قبل در نورسلطان قزاقستان به انجام رسید و این هشت تیم از آن پیکارها مجوز حضور در این مسابقات را کسب کرده‌اند.

بر اساس تصمیم هیأت اجرایی اتحادیه جهانی کشتی، گروه‌بندی مسابقات جام جهانی با سیستمی جدید انجام شد به نحوی که تیم اول رقابت‌های جهانی با تیم‌های چهارم، پنجم و هشتم و تیم دوم با تیم‌های سوم، ششم و هفتم هم‌گروه شد و با توجه به اینکه مجارستان تیم هفتم رقابت‌های جهانی از حضور در این مسابقات انصراف داد، چین جایگزین این تیم در جام جهانی شد.

اهمیت رقابت‌های 2019 جام جهانی کشتی فرنگی برای قمی‌ها علاقمند به این رشته به واسطه حضور دو تن از چهره‌های مستعد و پرافتخار سال‌های اخیر کشتی قم در ترکیب تیم ملی بزرگسالان کشورمان است، کشتی‌گیرانی که در اوزان 60 و 67 کیلوگرم عضو تیم ملی و در جمع شاگردان محمد بنا هستند.

علیرضا نجاتی دارنده مدال برنز مسابقات جهانی 2019 قزاقستان در وزن 60 کیلوگرم و محمدجواد رضایی نایب‌قهرمان آسیا در وزن 67 کیلوگرم در ترکیب تیم ملی حضور دارند و در جام جهانی در گروه نخست مقدماتی برای تیم ملی ایران مقابل تیم‌های مطرح روسیه، قزاقستان و کوبا به میدان می‌روند.

در گروه دوم جام جهانی تهران نیز تیم‌های ازبکستان، گرجستان، ژاپن و چین حاضر هتسند و تیم‌ها در گروه‌های خود به شکل دوره‌ای به رقابت می‌پردازند تا تیم‌های اول گروه به دیدار فینال رفته و تیم‌های دوم گروه مسابقه رده‌بندی را برگزار کنند، ضمن اینکه تیم‌های سوم گروه برای کسب عنوان پنجم و تیم‌های چهارم برای کسب عنوان هفتم پیکار خواهند کرد.

انتهای پیام / 78002

برچسب‌ها:

نظر شما