شناسهٔ خبر: 36520349 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

یک کارشناس مسائل خاورمیانه:

آمریکا ده‌ها میلیارد دلار از ثروت‌های نفتی عراق را به غارت برد/ مقامات آمریکایی سوار موج اعتراضات در ایران شدند

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: آمریکائی‌ها در طول ۱۶ سال گذشته از سال ۲۰۰۳ که رژیم صدام سقوط کرده تاکنون ده‌ها میلیارد دلار از ثروت‌های نفتی عراق را به غارت بردند.

صاحب‌خبر -

«حسن هانی‌زاده»، کارشناس مسائل خاورمیانه، در گفتگو با خبرنگار برنا در خصوص اظهارات مقامات آمریکایی در مورد اعتراضات برخی به گران شدن بنزین در ایران گفت: همه موسسات صهیونیستی در آمریکا مترصد یک حرکت اعتراضی از سوی مردم هستند تا از طریق بزرگ‌نمایی و ایجاد چالش رسانه‌ای وانمود کنند که ملت ایران با نظام و دولت همراه نیست. در حالی که اتفاقات اخیری که رخ داد، اتفاقات اعتراضی است که در همه کشورهای جهان از جمله در فرانسه، انگلیس، آلمان و ... رخ می‌دهد.

او افزود: خوشبختانه مردم ایران با هوشیاری با مسئله افزایش قیمت بنزین برخورد کردند. خسارت‌های وارد شده کم بود ولی دستگاه‌ها و رسانه‌های خارجی، مخصوصاً رسانه‌های معاند سعی کردند که بزرگ‌نمایی کنند و این را یک چالش ملی تلقی کنند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه مسئولان آمریکایی همواره یک نگرش ملی نسبت به ایران دارند، اظهار کرد: فرقی بین ملت ایران و دولت نمی‌دانند و تحریم‌هایی هم که آمریکا در طول سال‌های اخیر مخصوصاً در دوره دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، علیه ملت ایران اعمال کرده اند، سخت‌ترین تحریم‌ها بوده و هدف این است که ملت را از نظام جدا کنند ولی ملت ایران با هوشمندی، همه توطئه‌های آمریکا و دولتمردان آمریکا را خنثی کردند.

هانی‌زاده اظهار کرد: الان مقامات آمریکایی سوار موج شدند و سعی می‌کنند که به نوعی خودشان را در کنار ملت قرار دهند، در حالی که همه تحریم‌هایی که اعمال شده بیشتر فشارش روی ملت هست. بنابراین مردم ایران فریب اینگونه اظهارنظرهای فریبنده را نخواهند خورد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به ادبیاتی که آمریکا برای محور مقاومت بکار می‌برند، گفت: اینها در واقع با نظام‌هایی که جزئی از محور مقاومت هست، ادبیات متفاوتی را اعمال می‌کنند و ادعا می‌کنند در کنار مردم هستند؛ در حالی که آمریکائی‌ها در طول ۱۶ سال گذشته از سال ۲۰۰۳ که رژیم صدام سقوط کرده تاکنون ده‌ها میلیارد دلار از ثروت‌های نفتی عراق را به غارت بردند.

او در خصوص غارتگری آمریکا در عراق گفت: بیشتر چاه‌های نفتی عراق اکنون در دست آمریکائی‌هاست که اینها را استخراج می‌کنند و بدون محاسبه هزینه نفت استخراج شده، درآمدهای نفتی و واریز کردن درآمدهای نفتی به خزانه‌های عراق، خودشان نفت را مستقیماً می‌فروشند و درصد کمی را هم به دولت می‌دهند.

هانی‌زاده با تاکید بر اینکه این نوعی غارتگری است، تصریح کرد: الان که دولت عراق جزئی از محور مقاومت محسوب می‌شود، سعی می‌کنند این دولت را سرنگون کنند تا یک دولت کاملاً وابسته به آمریکا در عراق ایجاد کنند.

او در پایان گفت: آمریکائی‌ها الان بیشتر در محور مقاومت یعنی ایران، عراق و لبنان عمل می‌کنند، تلاش آنها این است که به نوعی شکاف بین دولت‌ها و ملت‌ها ایجاد کنند و این نوعی مرده‌خواری سیاسی از حوادث منطقه است. در حقیقت ادبیات آمریکائی‌ها کاملاً برای ملت‌ها روشن شده و با این اظهارنظرهای فریبنده نخواهند توانست، ملت‌های ایران عراق و لبنان را فریب دهند.

نظر شما