شناسهٔ خبر: 36520127 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

هشدار چین در خصوص اوضاع هنگ کنگ

سفیر چین در لندن روز دوشنبه هشدار داد چنانچه اوضاع در هنگ کنگ غیر قابل کنترل شود، چین دست روی دست نخواهد گذاشت.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

سفیر چین در لندن روز دوشنبه هشدار داد چنانچه اوضاع در هنگ کنگ غیر قابل کنترل شود، چین دست روی دست نخواهد گذاشت.

اخبار بین الملل-این دیپلمات چینی گفت: من معتقدم دولت هنگ کنگ همه نیرو‌های خود را اعزام می‌کند تا اوضاع را تحت کنترل داشته باشد؛ اما اگر اوضاع غیرقابل کنترل شد، بی تردید دولت مرکزی دست روی دست نخواهد گذاشت.

وی افزود: چین برای پایان دادن به ناآرامی به حد کافی مصمم است و قدرت دارد.

از سوی دیگر، سخنگوی وزارت امور خارجه‌ی چین تاکید کرد هیچ کس نباید خواست و اراده‌ی پکن را در پاسداری از حاکمیت و اقتدار خود و ثبات در هنگ کنگ دست کم بگیرد. گنگ شوآنگ روز دوشنبه در جریان نشست خبری روزانه با خبرنگاران گفت: چین مصمم است از حاکمیت خود بر هنگ کنگ و ثبات در این منطقه پاسداری و محافظت کند و هیچ کس نباید عزم و اراده‌ی پکن را در این زمینه دست کم بگیرد.

درگیری خشونت آمیزی در قطب مالی آسیا جریان دارد؛ معترضان هنگ کنگی در یکی از دانشگاه‌های این شهر محاصره و با نیرو‌های پلیس درگیر شده اند.

از سوی دیگر، خبرگزاری رویترز اعلام کرد آمریکا «استفاده‌ی نابجا از زور» را در هنگ کنگ محکوم کرده و از دولت پکن می‌خواهد از آزادی در هنگ کنگ حفاظت کند.

یکی از مقام‌های ارشد دولت ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز یکشنبه مدعی شد: ما استفاده‌ی نابجا از زور را محکوم می‌کنیم و با اصرار از همه‌ی طرف‌ها می‌خواهیم از خشونت خودداری کنند و به گفتگوی سازنده بپردازند؛ همچنانکه رئیس جمهور (ترامپ) گفته است آمریکا از پکن انتظار دارد به تعهداتی که بر اساس اعلامیه‌ی مشترک چینی - انگلیسی پذیرفته احترام بگذارد و از آزادی در هنگ کنگ، نظام حقوقی و شیوه‌ی دموکراتیک زندگی در این منطقه حفاظت کند.

 

نظر شما