شناسهٔ خبر: 36519580 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

نشنال اینترست:

امنیت ایران تنها با تقویت قدرت بازدارندگی تأمین می‌شود

نشریه آمریکایی نوشت: امنیت ایران تنها با تقویت قدرت بازدارندگی تأمین می‌شود.

صاحب‌خبر -

نشنال اینترست در مقاله‌ای درباره قدرت موشکی ایران نوشت: تجربه وابستگی شاه به آمریکا، کودتای آمریکایی‌ها در ایران در سال ۱۹۵۳ میلادی(28 مرداد سال 32) و دخالت‌های آمریکا در امور داخلی ایران برای تضعیف آنها، باعث شده ایرانی‌ها به این نتیجه برسند که آمریکا به دنبال تغییر رژیم ایران است؛ یا از طریق جنگ مستقیم یا جنگ نرم.
این نشریه آمریکایی در ادامه نوشت: از طرف دیگر آمریکا تلاش کرده با راه‌اندازی دهها پایگاه نظامی ‌اطراف ایران از ‌ترکیه گرفته تا افغانستان و عراق وکشورهای عربی، این کشور را محاصره کند. همچنین ایران توسط ۳ کشور هسته‌ای یعنی هند، پاکستان و (رژیم جعلی) اسرائیل احاطه شده که هر یک دارای زرادخانه‌های هسته‌ای هستند.
نشنال اینترست افزود: از جمع‌بندی این عوامل می‌توان نتیجه گرفت که امنیت و بقای ایران در منطقه آشفته خاورمیانه، تنها با تقویت قدرت بازدارندگی تأمین می‌شود. بنابراین بازدارندگی سنگ بنای سیاست دفاعی ایران شده است.
به گزارش جام نیوز، این نشریه آمریکایی تأکید کرد: برعکس کشورهای عربی که سیاست خرید میلیاردها دلار سلاح غربی را در دستور کار خود گذاشتند، ایران ساخت موشک را انتخاب کرد که امنیت پایداری داشته باشد. ایران با سرمایه‌گذاری مستقل در موشک‌های بالستیک به بازدارندگی نامتقارن رسیده است.

نظر شما