شناسهٔ خبر: 36519444 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

اخبار کوتاه از فوتبال

صاحب‌خبر -

 
  تیم فوتسال کویت جایگزین اوکراین شد
با پیگیری‌های کمیته فوتسال، تورنمنت فوتسال مشهد طبق برنامه قبلی با حضور ۳ تیم خارجی برگزار می‌شود. با توجه به برگزاری مسابقات مرحله نهایی فوتسال قهرمانی آسیا در اسفند سال جاری، کمیته فوتسال جهت آماده‌‌سازی مناسب تیم ملی فوتسال ایران تورنمنت ۴ جانبه را از ۱۰‌ تا ۱۳ آذرماه‌ به میزبانی مشهر مقدس برگزار می‌کند. پیش از این‌ قرار بود تیم‌ اوکراین به همراه اسلواکی و بلاروس در این تورنمنت حضور پیدا کند که با انصراف این تیم و تلاش و پیگیری کمیته فوتسال جهت جایگزین کردن تیم دیگری، در نهایت حضور تیم ملی فوتسال کویت در این تورنمنت قطعی شد.
بدهی100 میلیاردی باشگاه ذوب آهن
مدیرعامل ذوب آهن از بدهی حدود ۱۰۰ میلیارد تومانی این باشگاه خبر داد. جواد محمدی که یک روز قبل از شروع این فصل از مسابقات لیگ برتر فوتبال به یکباره و به شکل عجیبی جای سعید آذری را در مدیریت باشگاه ذوب آهن گرفت، درخصوص میزان بدهی‌های باشگاه گفت: زمانی که مدیرعامل شدم استنباط و تصورم این‌قدر دقیق و اطلاعاتم این‌قدر کافی نبود که امروز هست! ماه گذشته مجمع سالیانه باشگاه را برگزار کردیم و باید حسابرسی‌های سالیانه را انجام می‌دادیم. بر اساس مستندات و خروجی حسابرس، ۴۲ میلیارد تومان بدهی سنواتی داریم.محمدی ادامه داد: این فصل فقط تیم فوتبال ما ۴۰ تا ۴۵ میلیارد تومان بسته شده است. علاوه‌بر فوتبال رشته‌های دیگری هم داریم. نزدیک به ۱۵ میلیارد هم برای سایر رشته‌ها هزینه کرده‌ایم. سرجمع حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی و تعهد جاری داریم. مدیرعامل باشگاه ذوب آهن همچنین از جدایی بازیکنانی مثل رشید مظاهری، کریستین اوساگونا و محمدرضا حسینی انتقاد کرد و گفت: وقتی بازیکنی به مرز پختگی می‌رسد و الان وقت بار دادنش است نباید به راحتی او را از دست داد. ذوب آهن نباید به راحتی اوساگونا، حسینی و مظاهری را از دست می‌داد. حفظ اوساگونا مورد تاکید منصوریان بود. نقاط چالش ما این فصل در همین سه پستی است که بازیکنان ما جدا شدند. باید واقعیت‌ها را بدون پرده بگوییم.
معرفی اعضای جدید کمیته داوران و بازگشت اصفهانیان
اعضای جدید کمیته داوران فدراسیون فوتبال تعیین شدند. با معرفی هدایت ممبینی، رئیس‌کمیته داوران و تصویب هیئت‌رئیسه فدراسیون در جلسه دیروز (دوشنبه)؛ فریدون اصفهانیان، اسماعیل صفیری، حسین نیرویار، علیرضا کهوری، حیدر شکور و خانم نادره درودیان به عنوان اعضای جدید کمیته داوران فدراسیون فوتبال انتخاب شدند.فریدون اصفهانیان پیش از این ریاست این کمیته را در دست داشت که بعد از اجرای قانون بازنشستگی از سمتش استعفا کرده بود و حالا به عنوان عضو به این بخش فدراسیون بازگشته است. او عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال نیز است.
استقلال بدون محروم، پرسپولیس بدون سرمربی
کمیته مسابقات سازمان لیگ اسامی محرومان هفته یازدهم لیگ برتر فصل ۹۹-۹۸ را اعلام کرد.اسامی محرومان هفته دهم لیگ برتر به شرح زیر است:امید سینگ (نساجی مازندران)،سعید آهنی (نفت مسجدسلیمان)،عادل باباپور(ماشین ‌سازی تبریز)،گابریل کالدرون(سرمربی پرسپولیس)،محمد آبشک(فولاد خوزستان) و سید علیرضا ابراهیمی (گل گهرسیرجان).
سازمان لیگ با درخواست استقلال مخالفت کرد
سرپرست تیم فوتبال استقلال، گفت: سازمان لیگ برتر با درخواست باشگاه استقلال مخالفت کرد و طبق برنامه اعلام شده روز دوشنبه در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر به مصاف نساجی مازندران خواهیم رفت.
جواد زرینچه اظهار داشت: باشگاه اسقلال به دنبال این بود بازی با نساجی مازندران یکروز زودتر برگزار شود و برای تحقق این امر به سازمان لیگ فوتبال درخواست کتبی دادیم.وی افزود: با توجه به اینکه در روز یکشنبه پروازی از تهران به مازندران انجام نمی‌شود، مجبور هستیم با اتوبوس به این شهر رفته و بازگردیم.سرپرست تیم فوتبال استقلال، خاطرنشان کرد: بازیکنان تیم ما از انگیزه‌ زیادی برای بازی با نساجی مازندران برخوردار هستند. هدف تیم، کسب پیروزی و تداوم روند مثبت اخیر است.
احتمال پیوستن گرث بیل به منچستریونایتد
باشگاه منچستریونایتد در پنجره زمستانی ممکن است دست به جذب مهاجم ولزی تیم فوتبال رئال مادرید بزند.نشریه انگلیسی «سان» گزارش داد مدیران باشگاه منچستریونایتد پس از شروع ضعیفی که شیاطین سرخ در فصل جاری داشته‌اند، در فکر تقویت خط حمله این تیم هستند و قصد اضافه کردن نامی بزرگ به ترکیب تیم تحت‌هدایت اولگنار سولسشایر را دارند، از این‌رو گرث بیل را به عنوان یکی از کاندیداهای ایده‌آل برای این منظور می‌بیند. گرث بیل که به نظر هنوز از بازی زیرنظر زین‌الدین زیدان راضی نیست، در سال‌های اخیر بارها مورد توجه منچستریونایتد بوده، اما هر بار بنا به دلایل مختلف این انتقال عملی نشده است. گفته می‌شود باشگاه رئال مادرید تمایل دارد این بال ولزی را در ماه ژانویه پیش‌رو و در نقل‌وانتقالات زمستانی به تیمی دیگر واگذار کند، این در حالی است که قرارداد این بازیکن با رئال تا پایان ماه ژوئن 2022 اعتبار دارد. رئالی‌ها امیدوار هستند که بتوانند با پیشنهاد گرث بیل به منچستری‌ها به هدف خود که همان جذب پل پوگباست، برسند و این دو بازیکن را با هم معاوضه کنند. بیل 30 ساله که در سال 2013 با قراردادی 6 ساله به ارزش 100 میلیون یورو (85.3 میلیون پوند) از تاتنهام به جمع سفیدپوشان مادریدی پیوست.
ابراز نارضایتی اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال
 از عملکرد تیم ملی
جلسه هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال برگزار شد و اعضای این جلسه از عملکرد تیم ملی فوتبال در دو بازی اخیر ابراز نارضایتی کردند.
نشست هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال عصر دیروز در دفتر ریاست و با حضور تمام اعضا برگزار شد.در آغاز این جلسه، سرپرست تیم ملی گزارشی درباره نحوه آماده ‌سازی، برنامه‌ریزی اردویی، اعزام تیم با پرواز چارتر،هتلینگ و سایر مباحث لجستیک مرتبط با تیم ملی برای دیدار مقابل عراق ارائه کرد.در همین حال،در نشست دیروز هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال،اعضا از نتایج و روند فنی تیم ملی در دو بازی اخیر ابراز نارضایتی کرده و بر ضرورت تغییر روند این تیم جهت حضور موفق در بازی‌های آتی تصریح کردند.هیئت‌رئیسه فدراسیون تاکید کردند با توجه به برگزاری سه مسابقه آتی تیم ملی در دور برگشت در تهران،فرصت مناسبی برای تیم ملی وجود خواهد داشت تا با برنامه‌ریزی دقیق و آنالیز لازم و استفاده از نظرات ارزشمند و دلسوزانه کارشناسان و پیشکسوتان ارجمند و با حمایت هواداران تیم ملی حداکثر امتیازات کسب شود.
انتقاد شدید مایلی‌کهن از تاج و ساکت
پیشکسوت فوتبال ایران با اظهاراتی تند درباره شرایط تیم ملی از مسئولان فدراسیون فوتبال انتقاد کرد. محمد مایلی‌کهن پیشکسوت فوتبال درباره نتایج ضعیف تیم ملی ایران با ویلموتس در مقدماتی جام جهانی اظهار کرد: دیگر نمی‌شود درباره این فوتبال حرف زد. ویلموتس کاری کرده که مردم دلشان برای کی‌روش تنگ شده و می‌گویند ‌ای‌کاش باز او سرمربی تیم ملی بود. وی ادامه داد: کی‌روش در این مملکت تبدیل به رئیس‌جمهور و رئیس‌فدراسیون شده بود و واژه «سرمربی» برایش کم بود. اگر ویلموتس نبود و هر خارجی دیگری بود، شاید نتیجه بدتر از این بود. ایراد از مربی خارجی نیست بلکه ایراد از راس هرم فدراسیون است. ایراد از تاج و ساکتی است که توسط دولتی‌ها حمایت می‌شود. تا حالا شده است رئیس‌جمهور محترم مملکت وقتی بیمار می‌شود، مثل یک مریض عادی به بیمارستان برود و خدمات بگیرد؟ نه اینکه دارو و درمانش را تا خانه برایش بیاورند. مایلی‌کهن اضافه کرد: فوتبال نمونه کوچکی از وضع خراب ماست. امثال تاج و ساکت چگونه بر سر کار آمده‌اند؟ تنها رابطه بوده که باعث شده این دو در فدراسیون سمت بگیرند مگر نه سواد این کار را هم ندارند. اصلا چگونه می‌شود محمدرضا ساکتی که راننده یک شخصی بود، تبدیل به دبیرکل فدراسیون شود و همیشه در کنار تیم ملی باشد؟ به‌گونه‌ای به او بها داده‌اند که اکنون هیچ‌کس را قبول ندارد و تمام این‌ها به خاطر حمایت‌های ویژه از اوست. این حرف‌ها را برای این نمی‌زنم که مثلا جای تاج را بگیرم زیرا که اگر قرار بود من بر حسب تجربه و دانشم سمت بگیرم، اکنون باید رئیس ‌فیفا می‌شدم.

نظر شما