شناسهٔ خبر: 36519260 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه:

اغتشاش‌های اخیر کاملا هدفمند بوده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه اغتشاش‌های اخیر هدفمند بوده است، گفت: تخریب‌ گسترده، آتش زدن‌های بدون منطق و کشته‌سازی‌ها این موضوع را تایید می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدابراهیم الهی تبار روز دوشنبه گفت: سرکرده‌های ناآرامی‌ها در تلاش بوده‌اند که با کشته‌سازی، مردم را به خیابان‌ها و ایجاد آشوب بکشانند.

به گفته او، به آتش کشیدن اموال دولتی و خصوصی، جایگاه‌های آتش نشانی و پمپ بنزین، تخریب مبلمان شهری و فروشگاه‌ها نشانگر این است که یک جریان سازماندهی شده به دنبال مقابله با کشور و مردم هستند نه همراهی با آنان.

مردم راه خود را از آشوبگران جدا کرده‌اند

الهی تبار در عین حال تاکید کرد: اعتراض مدنی در قوانین کشور پذیرفته شده و بیان مخالفت و اظهارنظر به عنوان یک حق قانونی برای مردم در نظر گرفته شده است اما آشوب و اغتشاش قابل تحمل نیست و مردم هم از حکومت انتظار دارند با برهم‌زنندگان نظم و امنیت برخورد جدی کنند.

او گفت: عقل و منطق و تجربه تاریخی نشان می دهد که اگر اعتراض به شیوه درست و در مسیر قانونی آن صورت نگیرند، خیلی زود منحرف می شود و فرصت طلبان با سوارشدن بر بستر ایجاد شده، اهداف سیاسی خود را دنبال خواهند کرد.

الهی تبار افزود: در آشوب های دی ماه ۱۳۹۶ و چند روز اخیر مصداق های آن و سوءاستفاده معاندان و دشمنان را مشاهده کردیم اما مردم در هر ۲ مقطع وقتی متوجه شدند دیگران صحنه‌گردان میدان هستند، راه خود را از آنان جدا کردند.

مسئولان برای جلوگیری از فشار بر مردم تدبیر کنند

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه اظهار کرد: گرچه ممکن است امروز هم بخشی از مردم از اصلاح قیمت بنزین ناراحت و ناراضی باشند اما هرگز اجازه نمی دهند، عده‌ای فرصت طلب امنیت و آرامش آنان و جامعه را به خطر بیندازند.

به گفته الهی تبار، بخشی از اعتراض های مردمی به طرح اصلاح قیمت بنزین با توضیحات و روشنگری مسئولان رفع می شود و برای آن دسته از شهروندانی هم که به تغییر قیمت بنزین دچار آسیب می شوند، باید تدبیر مناسب توسط مسئولان مربوطه انجام شود تا از فشار مضاعف بر آنان جلوگیری شود.

 

نظر شما