شناسهٔ خبر: 36519155 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جلوه‌هایی ویژه از یادواره شهید زین الدین و ۶ هزار شهید استان قم

قم-ایرنا- یادواره شهید مهدی زین الدین و شش هزار شهید استان قم دوشنبه شب با حضور بهرام سرمست استاندار و آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و جمع پرشوری از مردم ولایتمدار قم در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) برگزار شد.

صاحب‌خبر -

محفل گرم و ملکوتی یادواره شهید زین الدین و شش هزار شهید قم دریکی از سردترین و بارانی‌ترین روزهای استان برگزار شد.
فضای گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم بیش از پیش رنگ و بوی شهدا به خود گرفته بود، بوی اسفند در تمام فضا و محوطه گلزار شهدا پیچیده بود، همزمان با اقامه نماز مغرب و عشا مردم قدرشناس قم در یک شب بارانی و سرد به سوی محفلی حرکت می‌کردند که عطر و بوی شهدا درآن به مشام می‌رسید.
درایستگاه صلواتی ورودی گلزارشهدای قم، آش نذری دربین مردم توزیع می‌شد و قبور مطهر شهدا مملو از جاماندگانی بودند که به نثار فاتحه و درد و دل با آن سبکبالان می‌پرداختند.
این مراسم معنوی و ملکوتی با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم آغاز شد، پخش سرود و اجرای تئاتر ازجلوه‌ها و زیبایی‌های یادواره شهید زین الدین و شش هزار شهید استان قم بود.
در بخش «یادیاران» این مراسم معنوی سه تن از یادگاران و رزمندگان دوران دفاع مقدس به بیان برخی از فعالیت‌های سپاه علی بن ابیطالب(ع)، ویژگی‌های شخصیتی شهید زین الدین، شهید ابوترابی و حواث تلخ و شیرین هشت سال دفاع مقدس پرداختند.
این یادواره سرآغاز دومین دوره اجلاسیه نهایی کنگره ملی شهدای استان قم ۲۷ آبان‌ماه سال آینده با عنوان «بزرگداشت ۶ هزار شهید استان قم» و با شعار «قم، سرآمد شهادت و سرافزاری» بود.
نخستین دوره این کنگره در سال ۱۳۷۳ با سخنرانی علمای بزرگ حوزه علمیه با عنوان «بزرگداشت شهید مهدی زین‌الدین» ترتیب یافت.
همچنین در این مراسم معنوی حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران، آیت الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری، مرتضی حیدری فرماندار ، سردار عبدالرضا آقاخانی فرمانده انتظامی استان،سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار ، عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم و جمع دیگری از مسئولان استانی حضور داشتند.
سردار سید محمد تقی شاهچراغی فرمانده سپاه استان قم در این مراسم عنوان کرد: برای برگزاری کنگره ملی شهدای استان ۱۷ کمیته تشکیل شده است.
وی ادامه داد: مسئولیت هر یک از این کمیته‌ها، با یکی از مسئولان استان است و همه ظرفیت‌ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بهره گرفته می‌شود.
شهید مهدی زین الدین در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر، مسئولیت اطلاعات عملیات قرارگاه نصر را پذیرفت و در عملیات رمضان به سرپرستی تیپ ۱۷ علی ابن ابیطالب(ع) و سرانجام به فرماندهی لشکر ۱۷ سپاه امام علی ابن ابی‌طالب(ع) قم منصوب شد.
این شهید گرانقدر آبان ۱۳۶۳ به همراه برادرش مجید که مسئول اطلاعات و عملیات تیپ ۲ لشکر علی بن ابیطالب(ع) بود، برای شناسایی منطقه عملیاتی از کرمانشاه به سمت سردشت درحال حرکت بود که دردرگیری با نیروهای ضدانقلاب به شهادت رسیدند.
همچنین در این مراسم از کتاب نبردهای انقلابی، بخش فاو تا شلمچه رونمایی شد.

نظر شما