شناسهٔ خبر: 36519150 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حضور بیش از 2 هزار جوان در کلاس‌های آموزش‌های ازداوج

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: بیش از 2 هزار جوان دختر و پسر زیرنظر آموزش‌های ازداوج قرار گرفتند و پیش‌بینی می‌شود این امر تا پایان سال ادامه داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهران قاسمی معاون اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین ظهر امروز در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان که در استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزۀ جوانان اظهار کرد: 33 درصد از جمعیت فعال در سمن‌ها و یا سازمان‌های مردم نهاد به حوزۀ زنان اختصاص دارد.

وی افزود: چشم اندازی برای سال 1400 سال برای استان قزوین تعریف شده است و یکی از سیاست‌های استان این است که بتوانیم به ازای هر پنج هزار نفر یک سازمان مردم نهاد تشکیل دهیم لذا توجه جدی به این موضوع داریم و این امر باید در دستور کار قرار بگیرد.

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین یادآور شد: در حوزۀ جوانان اقدامات مختلفی از جمله آموزش‌های قبل ازدواج صورت گرفته است و در راستای این طرح، بیش از 2 هزار جوان دختر و پسر زیرنظر آموزش‌های ازداوج قرار گرفتند و پیش‌بینی می‌شود این امر تا پایان سال ادامه داشته باشد.

وی اضافه کرد: از سایر اقدامات سازمان‌های مردم نهاد می‌توان به ایجاد اوقات فراغت برای نسل جوان و بسترسازی در راستای کارآفرینی و توانمندی اقتصادی، بررسی آسیب‌های اجتماعی و تسهیل در امور ازدواج جوانان اشاره کرد.

قاسمی با  اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده سال جاری اشاره و تصریح کرد: برگزاری همایش ملی با موضوع کارآفرینی اجتماعی تا پایان آذرماه سال جاری از جملۀ این برنامه‌ها است و توصیه می‌شود که در این خصوص دستگاه‌های اجرایی هماهنگی لازم را داشته باشند.

مریم بیدخام، مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین نیز در این جلسه بیان کرد: در آخرین شورای توسعه و حمایت، مصوبۀ مناسبی که توانستیم بگیریم این بود که شبکه سازی یکی از ان. جی. یو ها را انجام دهیم؛ سازمان‌هایی که در شبکه های مختلفی با یک هدف مشخصی فعالیت می‌کنند می‌توانند با هم ارتباط برقرار کنند تا دستگاه های تخصصی ظرفیت ها آن را شناخته و از ظرفیت های آنها به بهترین شکل استفاده شود.

وی افزود: همچنین مصوباتی در حوزۀ هنر، محیط زیست، میراث فرهنگی و خانواده انجام شده است و مدیران دستگاه‌های تحصصی از این حوزه‌ها میزبانی می‌کنند و ما نیز این سمن‌ها را به دستگاه‌ها معرفی می‌کنیم تا جلساتی در این خصوص برگزار کنند و از ظرفیت آنها استفاده شود.

انتهای پیام/

نظر شما