شناسهٔ خبر: 36518829 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

بازگشایی سالن اصلی تئاتر شهر

سالن اصلی تئاتر شهر با حضور مسئولان کشور امشب -دوشنبه 27 آبان ماه- با حضور سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهور،‌ شهرام کرمی مدیر کل هنرهای نمایشی، خانم حیدری معاون عمرانی وزارت ارشاد و جمعی از مسئولان ریاست تئاتر شهر برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

سالن اصلی تئاتر شهر با حضور مسئولان کشور امشب -دوشنبه 27 آبان ماه- با حضور سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهور،‌ شهرام کرمی مدیر کل هنرهای نمایشی، خانم حیدری معاون عمرانی وزارت ارشاد و جمعی از مسئولان ریاست تئاتر شهر برگزار شد.

اخبار فرهنگ وهنر- این سالن که مدتها بود از سوی پیمانکاران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحت مرمت قرار گرفته بود.

سعید اسدی مدیر تئاتر شهر در این همایش طی سخنانی گفت: آنچه در این مدت در بازسازی سالن اصلی تئاتر شهر اتفاق افتاد  نشان دهنده توان ایرانی در نوسازی و بهسازی این سالن بود. سالن اصلی تئاتر شهر یکی از فعالترین سالن نمایشی است ته تنها در ایران بلکه در ایران به فعالیت خود ادامه می‌دهد. 

وی افزود: یکی از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی علاوه بر ترویج فعالیت هنری، احیا و ساخت مجموعه نمایشی است. دفتر عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازسازی این سالن اهتمام داشتند که قابل قدردانی است.

وی افزود: پرده سالن قدمت همزمان با تاسیس سالم داشت که چند بار تعمیر شد و قابل استفاده نبود که درست شد و در نهایت تعمیر شدو همچنین تلاش شد صندلی سالن چهارسو و اصلی یا حفظ راحتی عوض شد. بخشی از امکانات تاسیساتی تئاتر شهر دچار مشکل بود با بارندگی آبراه‌های دچار مشکل می‌شد که سالهای سال مرارت می‌کشیدم که اصلاح شد.

اسدی ادامه داد: شرکت دانش بنیانی با بررسی تئاتر شهر هم نواقص را نشان می‌دهد و  هم برنامه آینده را به ما می‌دهد که بتوانیم عملکرد بهتری داشته باشیم تئاتر شهر یکی از امکانات استارتاپی است. 

سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهور گفت: خوشحالم که به شرکت‌های استارتاپی و دانش بنیان ما اعتماد شد که مشارکت کنند نیاز‌های جامعه را برطرف کنند که مهاحرت نکنند. مهمتر اینکه نگهداری و خدمات پس از فروش و اضافه و کم کردن آن توسط یک گروه کوچک انجام می‌شود.

وی افزود: بزرگترین موهبتی که خداوند به انسان داده است نوآوری است که به هیچ وجه قابل ارزشگذاری با پول نیست وظیفه ما نیز حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است.

لادن حیدری، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ارشاد گفت: قبل از اینکه به این جلسه بیام خدمت وزیر ارشاد بودم به دلیل اینکه حضور در جلسه همزمان نتوانست در این مکان حضور بهم برساند و طی پیامی گفت با وجود محدودیت بود‌جه‌ای توانستیم این مجموعه را بازسازی کنیم و از توان داخلی بهره ببریم که مناسب با تکنیک روز توانستند این مجموعه را بازسازی کنند. که این اقدام قابل تقدیر است.

وی ادامه داد:  این شرکت اقداماتی از جمله راه اندازی هواساز‌ها، راههای ارتباطی و مقاوم سازی، کنترلی شدن هواساز‌ها و تعمیر دیگ و طراحی آگوستیک پلاتوم‌های اول و دوم سالن سایه و قشقایی، تجهیز سالن مناسب با امکانات روز در بخش نور ، صدا و تصویر، بازسازی سیستم قدیمی و پرده داخلی و جلو عقب و مکانیزه کردن آنها، ایحاد سازه حرکتی از جمله اقدامات این شرکت دانش بنیان ایرانی است.

حیدری گفت: افتخار داشتیم که با یک شرکت دانش بنیان ایران همکاری کردیم که نه تنها قدرت رقابت با شرکت خارجی را دارد حتی جلوتر از آنها حرکت می ‌کند.

پیمانکار نیز طی سخنانی به تشریح اقدامات خود پرداخت و از وزارت ارشاد تشکر کرد به آنها اعتماد  کرد تا بازسازی سالن نمایش را که در تسخیر شرکت خارجی بود را از انحصار خارج کنند.

 

نظر شما